Hei,
Kokeilen nyt kirjoittaa ensimmäistä viestiäni täällä. Olen pitkään lukenut foorumeita ja oppinut paljon teiltä muilta.

Nyt ongelmaan, johon olen törmännyt.

Olen äskettäin ostanut talon, jossa oli suuri ruma muurattu tulisija pienellä kasetilla alakerrassa takkahuoneessa.

Suunnitelmani oli poistaa tulisijasta uloin kerros tiiliä vähentääkseni sen kokoa, tasoittaa se ja laittaa paljon suurempi kasetti. Yksinkertaisesti muuttaa tulisijan/takan mittasuhteita, isosta tiilestä kasattua pieni tulisijainen möhkäleestä hieman modernimmaksi suoraksi ja sileäksi, isommalla takalla.

Tiilien poistaminen sujui hyvin, odotin löytäväni takaa toisen tiilikerroksen, jota voisi sitten tasoittaa. Mutta ongelma oli, että koriste-tiilien alla oli tehty huolimattomasti, suuria tyhjiöitä todellisen tulisijan/hupun ja etupuolen "fasadin" välissä.

Nyt en oikein tiedä, miten edetä. Mutta minulla on seuraavat ideat.

Asenna palamattomat levyt ja verhota tulisija, tasoita saumat ja maalaa kaikki yhtenäiseksi ja sileäksi.
Ongelmana on, että kaikki löytämäni tulisijan rakentamiseen levyistä viittaa silca/sica pii-silikat levyihin. Näitä myyvät useimmat takkamyyjät, mutta ne ovat ensinnäkin kalliita, myös paksuja (50mm), jolloin saan osan siitä tilavuudesta takaisin, jonka vähentämiseksi olen nähnyt paljon vaivaa.
Vaihtoehto, jonka ajattelin toimivan, oli asentaa minerit-levyjä, jotka näyttävät olevan sekä ohuempia paksuudeltaan että halvempia, mikä olisi täydellistä? Mutta googlaamisen ja lukemisen jälkeen, palamattomia levyjä ei saa tasoittaa.

Vaihtoehtona on sitten muurata aukot ja tasoittaa kaikki verkolla. Mutta tiedän jo, mitä käyttäisin täytteenä. Aukot, jotka pitää täyttää ovat 6-8cm syviä, joten tuskin voi käyttää laastia näin syviin reikiin. En voi myöskään käyttää tiiliä suoraan muuramiseen. Ajatus oli, että pitäisi olla jotain tiilimurskaa, jonka voisi sekoittaa laastiin, hieman suurempia palasia, jotka voisivat pitää sen kasassa?

Kuten huomaatte, olen täysin noviisi muurauksessa, olen kiitollinen kaikista vinkeistä ja ideoista, joita voin saada tähän liittyen.

Liitän kuvia, ensimmäinen kuva oli miltä se näytti ennen kuin poistin tiilet, ja kaksi muuta jälkeen.

• Tiilinen takka pienellä takkasydämellä huoneessa, jossa on puinen lattia ja osittain avautuva lasiovi oikealla.
  • Tiiliseinää ja osittain purettu takka; takana tiiliä ja etuosassa betonipinnoitusta. Taustalla oviaukko ja puuovi.
  • Vaurioitunut tiilinen takka, josta ulompi kerros on poistettu. Takka on osittain purettu, paljastaen epätasaisuuksia ja tiiliharkkoja.
  • Tykkään
saiter
  • Laddar…
Lisään kuvan siitä, miltä projektin tavoitekuva näyttää.

• Moderni olohuone, jossa on sisäänrakennettu takka, luminen maisema ikkunasta.
Tuleeko sitä käyttää paljon eli ensisijaisena lämmönlähteenä?
Jos aiot muurata, älä käytä reiällistä tiiltä vaan massiivista tiiltä, eikä ole ongelma leikata niin saat halutun leveyden/koon.
Loin halutun koon tekemällä ensin tilasta vielä suuremman ja sitten verhoilemalla sen tulenkestävällä tiilellä.
Olen käyttänyt tavallista laastia, koska siinä on tarkoitus olla takka.
Seuraan ketjua.

• Kulmassa sijaitseva tulisija, jossa on vaaleaa tiiltä. Tulisija on suunniteltu käytettäväksi kaminana.
TS:lle. Uskon, että se toimii hyvin, kun hakkaa tiiliä pienemmiksi paloiksi ja muurataan kiinni tavallisella laastilla isompiin aukkoihin. Sinun pitäisi olla kasetti ja luultavasti? myös letku / putki tästä ylös savupiippuun. Siksi sinun ei tarvitse muurata tulenkestävällä laastilla. Kassetista tulee vain lämmintä ilmaa hupun sisäpuolelle. Suosittelen asettamaan ritilän ylös, jotta lämpö pääsee helpommin ulos.

Sitten voit rapata suunnitellulla tavalla ulkopuolelta.

//AA

B BiggeTheKing sanoi:
Onko tarkoitus käyttää paljon eli ensisijaisena lämmönlähteenä?
Jos muurataan, älä käytä reikätiiltä vaan massiivista tiiltä, eikä ole ongelmaa katkaista se, jotta saat halutun leveyden/koko.
Loin halutun koon tekemällä tilan ensin vielä suuremmaksi ja sitten verhoamalla sen tulenkestävällä tiilellä.
Olen käyttänyt tavallista laastia, koska siihen tulee kamiina.
Seuraan ketjua
Sitä ei tarkoitus käyttää paljon tai ensisijaisena lämmönlähteenä, oikeastaan ​​enimmäkseen tunnelman vuoksi, koska se on meidän kerhohuoneessa, joka on tarkoitus toimia toisena olohuoneena.

Kiinnostavaa, että mainitset, että jos muurataan, ei pidä käyttää reikätiiltä, minulla oli itse asiassa nuohooja, joka katsoi nopeasti ja sanoi samaa, jos savupiipusta halutaan saada lämpöä, se pitää muurata kunnolla, mutta hän oli samaa mieltä, että jos sitä käytetään vain tunnelman vuoksi, voi käyttää kalsiumsilikaattilevyjä, koska ne estävät lämmön.

@BiggeTheKing, teitkö myös takan yläpuolella olevan hupun? Se näyttää rapatulta tiileltä?

S saiter sanoi:
TS:lle. Luulen, että se toimii hyvin, kun hakkaat tiilet pienemmiksi paloiksi ja muuraat ne kiinni tavallisella laastilla suurempien aukkojesi kohdalla. Sinulla on varmaan kasetti ja luultavasti? myös letku/putki kasetista ylöspäin savupiippuun. Siksi, sinun ei tarvitse käyttää tulenkestävää laastia. Kasetista sisälle koteloon tulee vain lämmintä ilmaa. Suosittelen laittamaan ritilän ylös, jotta lämpö pääsee helpommin ulos.

Sitten voit rappata haluamallasi tavalla ulkopuolelta.

//AA
Ah, ok, eli ajatus tiilien murskaamisesta ja palojen käytöstä laastin kanssa on siis järkevä, luulin että ehkä olin hakoteillä tämän idean kanssa? Ehkä outo kysymys, mutta mistä voi ostaa tiiliä (halvalla), jota voi murskata?

Jos ei pitäisi käyttää reiällistä tiiltä, onko täystiili helppo jakaa? Kun purin omaani, jouduin sahaamaan muutamia paloja ja ne olivat reiällisiä, oli todella helppoa iskuporakoneella, ne jakautuivat melkein heti. Siitä syystä ensimmäinen ajatukseni oli reiällinen tiili, koska se on helpompi jakaa pieniksi paloiksi.

Eikö mini tiiliä voi ostaa mistään, jotka olisivat noin 5cm syviä?

Leikkasi kuivalla timanttilaikalla kiviä rondellilla. Toimii hyvin niillä, jotka ovat taitavia halkaisemaan vasaralla.

Vasara. Katkaisulaikka. Tai iskuporakone.
(y)

//AA

Ok, kiitos kaikista vinkeistä. Täytyy etsiä halpaa tiiltä Blocketista ja leikata pieniksi paloiksi sitten.

Toinen kysymys, kuinka paksua voi laittaa laastia? Voiko tehdä useammassa kerroksessa saadakseen sen paksuksi. Näen useita paikkoja, joissa haluaisin mieluummin levittää laastia täytteeksi pienten tiilipalojen ja laastin sijasta? Kuten sanottu, minulla ei ole kokemusta laastista, vain tasoitteesta, joten siitä tiedän suunnilleen kuinka paksua voi laittaa.

Pieni päivitys, projekti on ollut tauolla sillä välin kun muuta on tapahtunut kotona. Mutta tänään saimme uuden kasetin asennettua.
Laitan kuvan.
Juttelin asentajien kanssa, jotka olivat myös muurareita.

He olivat täysin mukana ideassa käyttää mineritlevyä ja levittää tavallista kittiä ja seinämaalia päälle. Joten olen jälleen mukana siinä ideassa.

Mineritlevyt/sementtikuitulevyt eivät maksa mitään ja ne on helppo asentaa. Aion jatkaa tämän vaihtoehdon tarkastelua. Onko kenelläkään täällä mielipiteitä tai kokemuksia siitä?

Ajatuksena on, että levyt tulevat lähelle kasettia ja ympäröivät sen niin, että aukot katoavat.

Jatkoa seuraa.

• Uusi takkasydän asennettuna tiiliperustalle keskeneräisessä olohuoneessa, jossa on säilytyslaatikoita ja koreja taustalla.
  • Uusi takkasydän asennettuna osittain muurattuun ympäristöön; näkyvissä tiili- ja laastirakenteet sekä lähistön sisätilat.
Miten sinulla on mennyt? Tuliko siitä mineritskivor?

HannaML HannaML sanoi:
Miten on mennyt sinun osaltasi? Tuliko valittua minerit-levyt?
Hei, tuli valittua minerit-levyt. En ole kuitenkaan asentanut niitä vielä, kesä tuli väliin, mutta materiaali on ostettuna.

Hankaluutena on se, että aion käyttää teräskiskoja koostamiseen, ja olen epävarma siitä, miten pitäisi ajatella niiden kiinnittämiseen käytettävästä ankkuripultista. Kaikki tiiliankkurit ovat muovia, joten epävarma niiden kestokyvystä lämpötiloille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.