5 380 lukukertaa ·
12 vastausta
5k lukukertaa
12 vastausta
Hyllyprojekti kellarille
Hei,
aion rakentaa hyllyn kaiken säilytettävän materiaalin säilyttämiseen kellarissa; laukut, kesä-/talvivaatteet smartstore-laatikoissa.
pituus on 2,5 m ja noin 1 m syvyys, olen ajatellut tehdä sen 45x70 runkopuista ja vanerista yhteensä 6 pylväälla.
toimiiko tämä vai tuleeko hyllylevyille notkahdus?
Kiitos mielipiteistä!
aion rakentaa hyllyn kaiken säilytettävän materiaalin säilyttämiseen kellarissa; laukut, kesä-/talvivaatteet smartstore-laatikoissa.
pituus on 2,5 m ja noin 1 m syvyys, olen ajatellut tehdä sen 45x70 runkopuista ja vanerista yhteensä 6 pylväälla.
toimiiko tämä vai tuleeko hyllylevyille notkahdus?
Kiitos mielipiteistä!
jos vaneri jännittyy yli 2,5 m, se notkuu varmasti.J Jef sanoi:Hei,
aion rakentaa hyllyn kaiken kellarissa säilytettävän varastointiin; laukut, kesä-/talvivaatteet smartstore-laatikoissa.
pituus on 2,5 m ja syvyys noin 1 m, olen ajatellut tehdä sen 45x70 regaleista ja vanerista yhteensä 6 tolppaa.
tuleeko tämä toimimaan vai tuleeko hyllyt notkumaan?
Kiitos palautteesta!
6 tolppaa hyllyssä tarkoittaa luultavasti yksi jokaisessa kulmassa ja kaksi keskellä. Riippuen vanerin paksuudesta ja kuorman painosta voi olla ongelmia taipumisen kanssa. Käyttämällä muottivaneria tavallisen sijaan ongelma on luultavasti pienempi (jälleen kerran riippuen kuormasta). Muuten voit laittaa kaksi palkkia tolppien poikki niin, että levy lepää niiden päällä koko pitkän sivun matkalta, jolloin tarvitaan huomattavasti enemmän voimaa taivuttamiseen.
hei,zarkov sanoi:
6 tolppaa hyllyllä tarkoittaa todennäköisesti yhtä jokaisessa kulmassa ja kahta keskellä. Riippuen vanerin paksuudesta ja kuorman painosta, voi aiheutua ongelmia taipumisen kanssa. Käyttämällä muottivaneria tavallisen sijaan ongelma voi olla pienempi (jälleen kerran riippuen kuormasta). Muuten voit laittaa kaksi palkkia poikittain tolppien väliin, jotta levy lepää niiden päällä koko pitkän sivun matkalta, jolloin tarvitaan huomattavasti enemmän, että se taipuu alas.
unohdin mainita sen, olet oikeassa tolppien suhteen ja sitten olen ajatellut tehdä kehyksen jokaiselle hyllytasolle joko 45x70 tai 45x45, joka kiinnitetään tolppiin ja laittaa siihen vanerin päälle.
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 599 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 599 viestiä
Eikö tila alimpien hyllyjen alla ole hyvin vaikeasti siivottava?
Kun olen rakentanut uusia hyllyjä kellariin (lisää tarvitaan), olen pyrkinyt ripustamaan kaiken seinälle, pitämään koko lattiapinta-ala vapaana.
Kun olen rakentanut uusia hyllyjä kellariin (lisää tarvitaan), olen pyrkinyt ripustamaan kaiken seinälle, pitämään koko lattiapinta-ala vapaana.
Klikkaa tästä vastataksesi