Olen samanlainen kuin sinä, erityisesti kun olen itse työssä kiinni.
Mutta puolisoni sanoi jotain hyvää: "Elämä on liian lyhyt täydellisten listojen sahaamiseen varastossa."

Ja se pitääkin paikkansa. Uskon, että teet täysin oikein, tarkista muutama referenssi ja varmista, että paperityöt näyttävät oikeilta. Varmista myös, että saat täytetyn käsityöläislomakkeen. Kerro, että aiot kutsua tarkastajan paikalle, kun työ on tehty.
Jos firma jaksaa hoitaa kaiken tämän, pitäisi niiden olla vakavasti otettavia.
Selitä, että olet tarkka ja haluat mielelläsi keskustella, jos he itse näkevät ongelmia.
Anna heidän työskennellä rauhassa ja laske odotuksesi lopputulokselle. Tarkastustesi ja referenssikontrolliesi jälkeen lopputuloksen pitäisi olla tarpeeksi hyvä, ettei kukaan ajattele asiaa, kun he vierailevat luonanne.

Onnea matkaan!

• Tykkään
Appendix
  • Laddar…
D
Kiitos

mikä on hantverkarformulär?

"Riktiga" hankinnoissa viitataan yleensä AMA:han tai on oma kirjoitus, joka korvaa tai täydentää nykyisen osion - yleensä se on AF (hallinnolliset määräykset), jos muistan oikein. En ole kovin perehtynyt siihen, yleensä on vain vähän kappaleviittauksia niissä asiakirjoissa (piirustuksissa), jotka kulkevat työpöytäni läpi.

Pelottaa sama asia tulevaisuudessa, olen aivan samanlainen :)

Riski, jos valitset sen ehkä suositelluimman käsityöläisen, joka saa aina töitä, on se, että hänellä ei yhtäkkiä ole aikaa välttää ongelmia huolimatta hyvästä työstä. Toisaalta vähemmän tarkka sanoo ehkä kyllä kaikkiin sinun väitteisiisi. Hypoteesi, mutta se yritys, jota olemme palkanneet ja johon olen oppinut tuntemaan omistajan, ilmaisi asian niin kerran. Heillä on yleensä puoli vuotta varattuna töihin.

D
Joo, tiedän, se on tasapainoilua.

Minulla ei oikeastaan ole kiire saada asioita tehtyä, joten voin odottaa, mutta uskon, että useimmat käsityöläiset välttelevät työskentelyä puheliaan, asioista perillä olevan, pikkutarkan ihmisen kanssa, jolla on oma sopimus, joka viittaa fan ja hänen tätinsä (hus-ama, bkr, säker vatten jne.). Joka lisäksi roikkuu foorumilla, jossa hyvin harvat työt, joita foorumin yleisö tarkastelee, hyväksytään. Viimeksimainittua ei tietenkään pidä ottaa liian vakavasti.

Kuten sanottu, tasapainoilua.

• Tykkään
Donn ja 2 muuta
  • Laddar…
Aluksi haluan sanoa, että totta kai sinun pitäisi pyytää apua. Ei ole mitään syytä käyttää koko vapaa-aikaasi rakentamiseen. Olen itse puuseppä ja tiedän, missä tarvitaan sitä pientä lisäpanostusta, kuten ikkunoiden/ovien asennuksessa, keittiön listoissa jne. Tietenkin halutaan tehdä asiakas tyytyväiseksi!
Se, mitä sinun pitäisi miettiä, on se, mistä yleensä jankutetaan. Pyydä useita tarjouksia, kuuntele ympäriltäsi, jos tunnet jonkun, joka voi suositella jotain. Älä tuijota vain hintoja, koska silloin saat sitä, mistä maksat, niin yksinkertaista se on. Älä koskaan maksa etukäteen.
Yritys, joka vaatii ennakkomaksua, on vain hylättävä.
Onnea matkaan!

• Tykkään
Donn ja 2 muuta
  • Laddar…
BirgitS
P
Vähän aiheesta sivuun, mutta kun työskentelin aikanaan sisustuspajassa, meillä oli todella nipo cnc-äijä. Saattoi kuulla hänen huutavan suoraan -Mikä hemmetin hjon näistä mdf-levyjen toimittajista on? "Yksi on 15,96 mm ja seuraava on 16,04 mm, tästä tulee ihan paska" :crysmile::crysmile::crysmile:

• Haha
  • Tykkään
JockeÅgren ja 8 muuta
  • Laddar…
Sanoisin sinulle, ettet aseta liian suuria odotuksia. Valitettavasti.

Palkkasin maalareita tekemään sisämaalausta talonrakennusprojektiin, koska minulla ei ollut aikaa maalata itse ja halusin todella hienon viimeistelyn uuteen taloomme.

Tulokset olivat vaihtelevia. Olen maalannut melko paljon aiemmin entisen talomme remontissa, ja rehellisesti sanottuna se, mitä maalasin, oli yleisesti ottaen korkeampaa tasoa, vaikka olenkin amatööri. Kun he halusivat lisämaksua siitä, että halusin sen näyttävän hyvältä, kieltäydyin. Olin ajatellut käyttää heitä myös ulkomaalauksen viimeistelyyn, mutta päätin tehdä sen itse tämän jälkeen.

On kuitenkin mainittava, että he olivat huomattavasti nopeampia kuin minä. Kun maalaan, palaan usein useita kertoja parantelemaan ja käytän paljon aikaa huolelliseen suojaamiseen.

Olin kuitenkin odottanut maalareilta enemmän. Eikö alalla ole ammattietiikkaa?

(Mainittakoon myös, että en valinnut halvinta tarjousta ja heillä oli useita hyviä suosituksia.)

• Tykkään
Donn
  • Laddar…
yrittäjänä sanon usein ihmisille, jotka aikovat uusia kattonsa (lähinnä peltiä), että kannattaa pyytää 5-6 tarjousta. Poista halvin ja kallein tarjous ja valitse sitten se, joka tuntuu parhaalta. Usein tuntee melko nopeasti, toimiiko yhteistyö käsityöläisen kanssa vai ei. Tarkista AINA, mitä he ovat tehneet aiemmin. Koska olet vaativa ja tarkka asiakas omien sanojesi mukaan, tee mahdollisimman pitkä ja yksityiskohtainen lista siitä, kuinka haluat asioiden olevan, jotta sekä sinun että käsityöläisen olisi helpompi toimia. Minulla oli kerran asiakas, joka halusi uuden katon 120 m²:lle; hän oli kirjoittanut 11 sivua tietoa ja halusi hinnan 54 eri työvaiheelle. Ei tullut kauppoja kyseisen asiakkaan kanssa, pitää kuitenkin mainita. Onnea matkaan ja älä maksa mitään etukäteen.

Lisäksi on hyvä tietää, että AMA ei ole ollenkaan erityisen tarkka työn finnishin suhteen, vaan se sallii melko suuret "missar". Se on enimmäkseen tarkoitettu suuremmille rakennustöille, joissa tarkkuus ei ole niin tärkeää. Olen itse käsityöläinen enkä koskaan väittäisi, että jokin tekemäni työ täyttää AMAn vaatimukset, koska sen taso on aivan liian alhainen. Asiakkaat pakenisivat kuin ruttoa...

• Tykkään
13th Marine ja 1 muu
  • Laddar…
Jos laadit oikeat rakennusasiakirjat ja kutsut tarkastajan sekä tarkastusta että konsultointia varten auttamaan paperitöissä, niin se voi sujua hyvin. Mutta hyvien käsityöläisten löytäminen on vaikeaa, ota siihen aikaa.
Olemme loppuvaiheessa suuressa keittiön, kylpyhuoneen, kodinhoitohuoneen ja eteisen remontissa. Se olisi mennyt päin helvettiä, jos emme olisi toimineet kuvailemallani tavalla.
Meillä sakkomaksu raksuttaa ja pian on toisen jälkitarkastuksen aika.
Kotiin tulee hieno, mutta matka sinne on ollut kamala. Rakennusmiesten huolimattomuus ja asiantuntemattomuus.
Rakennuskuvauksissamme on ama-koodit sekä viittaukset bkr:ään jne.
Toinen aiemmin mainittu vaihtoehto on olla itse paikalla ja rakentaa yhdessä jonkun luottamasi henkilön kanssa. Mutta märkätiloihin aina tarkastus, minun mielestäni.
Onnea matkaan!

Uskon, että suuri osa ongelmista joidenkin käsityöläisten tason kanssa liittyy talouteen ja aikaan. Toisaalta on vaikeaa saada tarpeeksi tunteja tehdäksesi todella hienoa työtä, kuten tuntihinnat näyttävät, ja toisaalta jos teet hyvää työtä, saat helposti liikaa töitä ja on vaikea pysyä aikataulussa.

D
Kiitos kaikesta palautteesta.

Pitäisikö käyttää juoksevaa laskutusta vai kiinteää hintaa kaikelle mitä haluan teettää?

Se mitä haluan teettää on

kipsata 5 huonetta
Uudet sisäkatot
Uusi ikkuna ja terassin ovi
Uudet lattiat
Kylpyhuone
Keittiö

D Derbyboy sanoi:
Kiitos kaikesta inputista.

Pitäisikö käyttää tuntiveloitus vai kiinteä hinta kaikelle, mitä haluan teetättää?

Se, mitä haluan teetättää, on

kipsilevyt 5 huoneeseen
Uudet sisäkatot
Uusi ikkuna ja parvekkeen ovi
Uudet lattiat
Kylpyhuone
Keittiö
Se riippuu täysin siitä, kuinka paljon luotat yritykseen.
Yleisesti ottaen se tulee usein halvemmaksi tuntiveloituksella, jos kyseessä on hyvä yritys.

• Tykkään
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.