En tiedä, voiko antaa niin hyviä neuvoja olematta paikan päällä, mutta ajattelin silti kokeilla, voisiko se antaa minulle lisää ideoita. Perusongelmani on, että entinen makuuhuone pitää muuttaa toimistoksi, ja haluan sinne verkkopistorasiat. Kaapeleita on vedetty muihin huoneisiin talossa, mutta en näe, miten voisin "jatkaa" siitä.

Mutta hyvä asia on, että tämä uusi toimisto on suoraan pienen kotikuntosalimme yläpuolella, jossa on myös sähkökaappi, saapuva kuituyhteys, patchpaneli, reititin jne. Sieltä menee jo neljä muuta CAT6-kaapelia pistorasioihin, mutta täysin muihin tiloihin.

Haluaisin oikeastaan vain mennä noin 30-40 cm suoraan alaspäin, jotta olen kuntosalilla, ja sieltä minulla on noin metri edellä mainittuun kaappiin. Toimistossa on vanha puhelinpistorasia, sinne voisin ehdottomasti sijoittaa verkkopistorasian. Mutta tämä näyttää olevan unohdettu putki, josta en ainakaan minä voi selvittää, miten se menee. Vanhojen piirustusten mukaan (talo on rakennettu 1926, laajennettu 60-luvulla) puhelinpistorasia menee lattian alle täysin eri suuntaan toiseen pistorasiaan; pistorasia, joka ei enää ole olemassa ja siellä on sen sijaan avotakka (!). Saan ohjauslangan alas, ja se pysähtyy suunnilleen niin kauas kuin avotakka on (10 m).

Toimiston ikkunan toisella puolella menee lämmitysputkia patteriin. Ne menevät seinään (kevytbetoni) ja tulevat selvästi ulos kuntosalilla.

Yksi idea, joka minulla oli, oli periaatteessa tehdä sama asia.

• Kaivaa esiin puhelinpistorasia
  • Murra alas seinää sisäpuolella lattian kohdalle
  • Jatka jollain tavalla alaspäin kaiken läpi
  • Tule seinään/kattoon kuntosalilla suoraan alapuolella
  • Laita putki ja tasoita se
  • Mene viimeinen matka tekniikkakaappiin
Tai, yksinkertaisesti vain porata suoraan alas lattian läpi ja elää sen kanssa, että se näyttää vähän amatöörimäiseltä.

Edit: Kuvassa 2 pitäisi lukea "vanha puhelinpistorasia"!

• Lasitiiliseinä, jossa pieniä koriste-esineitä ikkunalaudalla, on selitetty teksteillä liittyen tekniseen tilaan, lämpöputkiin ja vanhaan puhelinpistorasiaan.
  • Huone, jossa on ikkuna, patteri ja koriste-esineitä hyllyllä. Huoneessa on merkitty vanha puhelinpistorasia lähellä lattiaa.
  • Vanha puhelinpistorasia, johon on kytketty useita eri värisiä johtoja. Seinässä näkyy kipsiä ympäröivä aukko.
Ovatko kellarin seinät paljon paksumpia kuin yläkerran ulkoseinä? Onko yläkerta puurakenteinen kipsipinnalla? Onko holvi valettu kerrosten välillä vai onko kyseessä puupalkisto?

Jos sinun täytyy nousta telejacket ylös, vaihtoehtona on porata itsesi ylös. Mutta onhan se kurjaa vetää Erwin parketin läpi 8 cm ulos lattiasta :-)

Muuten se on avata väliseinä (tai ulkoseinä siinä tapauksessa) ja porata suoraan alas. Siitä tulee vähän paikkailua ja pakkelointia/maalaamista. Mutta et riskeeraa lattiaa.

• Tykkään
Henningelvis
  • Laddar…
Semiproffset Semiproffset sanoi:
Ovatko kellarin seinät paljon paksumpia kuin yläkerran ulkoseinät? Onko yläkerta puurakenne kipsipinnoitteella? Onko välipohjat valettu vai onko ne puurakenteiset?

Jos sinun täytyy päästä teleliitäntään, vaihtoehto on porata ylöspäin. Mutta onhan se tylsää vetää Erwin parketin läpi 8 cm lattiaan :-)

Muuten, vaihtoehto on avata sisäseinä (tai ulkoseinä) ja porata suoraan alas. Siitä tulee vähän paikkaamista ja maalaamista. Mutta et riskeeraa lattiaa.
Kiitos vastauksesta! Löysin vaihtoehtoisen ratkaisun.

Välipohjat ovat valetut. On vähän vaikeaa selittää, mutta periaatteessa porasin vinosti alaspäin keskikerroksen seinästä ja päädyimme tähän alakerran huoneen kattoon. Tämä keskikerroksen seinä oli yhteinen sen huoneen kanssa, johon halusin verkkopistorasian, mutta porasin "toiselta puolelta" saadakseni oikean kulman.

Sitten porasin suoraan seinän läpi, huoneeseen, johon halusin (tämä seinä on kevytbetonia) ja sain asennettua upotetun verkkopistorasian.

Vedimme putken porattujen reikien läpi, kaksi kaapelia niiden läpi, ja alakerrassa ne saivat mennä katon/seinän myötä, jotta pääsivät kytkentäpaneeliin. Käytin tunteja vianetsintään, miksi en saanut 1 Gbit, vaan ensin molemmissa pistorasioissa oli vain 100 Mbit. Olin täysin varma, että minun täytyi olla kytkenyt jotain väärin. Mutta lopulta selvisi, että olin onnistunut käyttämään cat5-kaapelia kytkentäpaneelin ja reitittimen välillä...

Vähän kittiä ja maalia päälle, ja olin melko tyytyväinen siihen, mitä sain aikaan.

Muuten, vaihtoehto on avata sisäseinä (tai ulkoseinä) ja porata suoraan alas. Siitä tulee vähän paikkaamista ja maalaamista. Mutta et riskeeraa lattiaa.
Mutta kyllä, vähän tähän suuntaan se meni :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Semiproffset
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.