No joo, tämä meni kissanhiekan huonommaksi...
Olisi pitänyt odottaa paljon pidempään ennen kuin käytin laastia
Kiillotin koko pinnan, täytyy katsoa huomenna jos se kelpaa, muuten teen sen uudelleen keväällä

Perustuksen epätasainen tasoitussyötös ja keskeneräinen muuraus hanke, ympäröivää nurmikkoa ja rakennustarvikkeita maassa.
Olisi pitänyt laittaa lauta kulmaan alusta alkaen, jotta siitä olisi tullut hyvä heti...
Näköjään vaatii enemmän kuin muutaman tunnin työtä, jotta voi rapata ja saada sen hyväksi :D
Sehän on vain perustus, joten ei sillä varmaan niin hemmetin tarkkaa ole... varmaan opin tekniikan, kun menen takapihalle, missä kukaan ei koskaan näe, että se on hyvin tehty... :rofl:

Tänään erittäin epätasainen väri ennen kastelua
Kellariseinän epätasainen rappaus, työn alla. Etualalla työkaluja ja polkupyörä. Taustalla portaat ja kaiteet.

Onko yleensä tapana käyttää ikkunapeltejä pellistä vai rapataanko vain ikkunan reunan kohdalle?
Aaltopahvin takana on pvc-ikkuna, ja siellä on vain rapattu julkisivureunalla veden poistoa varten.

Sain laskun hiekkapuhalluksesta
Valitettavasti minulla ei ole tunteja, mutta se on
1 kpl hiekkapuhallus 3500
1 kpl hiekka 960
Plus alv, yhteensä 5575:-

Puhuin erään tekijän kanssa, ja portaat olivat melko kovasti puhalletut, mutta jalusta oli helppo.

Aion palkata heidät, ehkä ei ensi vuonna, mutta jatkossa kuitenkin puhaltamaan loput jalustasta.

Suuri osa summasta on varmaankin odotusaikaa, kompressorin ja hiekan kuljetus sinne, joten katson, voisinko järjestää sen, noutaa ja asettaa hiekka ja kompressori paikoilleen ja sitten palauttaa ne, kun työ on valmis.
Mutta se riippuu tietysti siitä, kuinka paljon tai vähän heillä on töitä...

Joka tapauksessa kyseessä on melko paljon rahaa, mutta miten muuten olisin tehnyt?
Nyt siitä tuli puhdasta ja sain hyvän pohjan jatkaa työskentelyä.

Hei kaverit! Hyvin tehty viime vuonna Nino.. katoaisin omasta ketjustani - muu tuli etusijalle. Hauska lukea teidän, Lerstentegel’in neuvoja ja ongelmanratkaisuja.

Minun ruma portaikko on pysynyt samana kuin ennen. Ketju saa odottaa siihen asti, kun on sen aika.

Sitaatteja alla satunnaisesti vain saadakseni teidät mukaan keskusteluun täällä. Kuullaan varmasti tänä vuonna taas!

nino nino sanoi:
Brukar
L Lerstenstegel sanoi:
Vattna

• Tykkään
nino
  • Laddar…
Aion jatkaa keväällä on suunnitelmana.
Maaliskuussa on sanottu, että uusi ulko-ovi tulee, sitten huhtikuussa uusi paneeli yhdelle talon sivulle.

Tasanne/ askelma portaissa vaikuttaa valettuna betonina, ehkä valettu muualla ja nostettu paikalle. Reunassa on tippanokka, mutta yhdessä kohdassa on vanha paikkaus, jonka vuoksi se puuttuu...

Viime syksynä, kun satoi kovasti, suurin osa siitä, mitä korjasin, oli kuivaa, mutta siellä missä tippanokka puuttui, oli todella kostea, joten minun on varmaan tartuttava kulmahiomakoneeseen ja leikattava uusi nokka jotenkin, koska se vaikuttaa täyttävän tehtävänsä hyvin.

• Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
@Sigward tässä on ketju, jonka tarkoitin, weber 133 on nimeltään tunnbruket

• Tykkään
Sigward
  • Laddar…
Viimeinen kuva viestissä #65
Ajattelin valaa vielä yhden askelman alimpaan askelmaan, jotta se ei olisi niin korkea...

Pitäisikö minun tehdä muotti ja laittaa kaksinkertainen ikääntymistä kestävä muovi portaita vasten ja vain valaa?
Ajattelin, että ehkä ei halua olla kosketuksessa sekä portaiden että alemman "askelman" kanssa?

Valoin "puolikkaan myllynkiven" paikan päällä. Muovasin puolikuun kahdella kovalevysuikaleella ja olen tyytyväinen tulokseen.

• Puoliksi valettu myllynkivi betonista portaiden edessä; punainen ämpäri ja työkaluja ympärillä.
  • Betoniaskelmat puutarhassa, puolikuun muotoinen betonikappale yläpäässä, kukkiva pensas ja auringonpaiste.
  • Tykkään
nino
  • Laddar…
Vanha ketju, mutta yritän silti.
Utelias tietämään, miten se meni? sillä minulla on itselläni samanlainen työ edessäni.

M mattemaz sanoi:
Vanha ketju, mutta yritän kuitenkin.
Utelias tietämään miten meni? koska minulla on samanlainen työ edessäni.
Sujuu erinomaisesti!
Betoni näyttää edelleen uudelta tänään.
Täysin tyytyväinen

Tulin vähän surulliseksi...

Kävin siellä tänään, ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kun minulla oli aikaa ja katselin portaita, eikä se näyttänyt kovin hauskalta...

Ulkoseinä, jossa on suolan tai kosteuden aiheuttamaa kalkkisaostumaa ja kulumista, portaikon alla. Pinta näyttää olevan vaurioitunut.

Utsuunut betonipinta, jolla on suolaefloresenssia ja halkeamia. Pinta näyttää kuluneelta ja vaatii huoltoa.

Kiviseinä, jossa näkyy halkeamia ja valkoisia tahroja, mahdollisesti johtuen suolajäämistä tai kerroksen irtoamisesta.

Että se on ollut suola? kiteytymää olen nähnyt, mutta en näin paljon.

En tiedä onko se vain ohut kerros, joka on alkanut irrota.

Googlasin nopeasti ja vesi ja etikka voisivat auttaa suolaa vastaan? Jos se nyt on sitä?

nino nino sanoi:
Tasoittanut tänään, meni noin 7-8kg A46 ensimmäisellä kierroksella.
[kuva]

Oli todella huono pinta, joten tarvitaan vähintään kaksi tasoitusta, lähikuva yhdestä portaasta.

[kuva]

Tänään valmis, toivottavasti ehtii kuivua iltaan mennessä.
[kuva]

Vaikuttaa siltä, että valettu kouru viimeisen portaan ja suurimman möykyn välillä alhaalla.
Pitää puhdistaa ja katsoa, voinko askarrella jotain...
Mietin, että halkaisen 50 putken ja valan sen siihen.
Miltä portaat näyttävät, kun A46 on kovettunut?
Haluaisin mielelläni nähdä, miltä se näyttää kuivuttuaan.

G grinneby94 sanoi:
Miltä portaat näyttävät, kun A46 on kovettunut?
Haluaisin mielelläni nähdä, miltä se näyttää, kun se on kuivunut.
Se on kai betonin harmaa, sitten voi itse säätää pintaa.
Jos haluaa täysin sileän, käytetään kosteaa kovaa sientä ja kiillotetaan.
Sain vain yhden kerroksen A46:ta ☹️ ja se oli vain karkea tasoite, joten paljon reunoja jne.
Pitää hioa reunat ja lisätä toinen kerros, joskus 🤔🙄😄

nino nino sanoi:
Se on varmaankin betoninharmaa, sitten voit itse säätää pinnan.
Jos haluat sen täysin sileäksi, käytetään kosteaa kovaa sientä ja viimeistellään.
Laitoin vain yhden kerroksen A46 ☹️ ja se oli vain karkea tasoitus, joten hyvin paljon reunoja jne.
Aion hioa reunat ja laittaa vielä yhden kerroksen, joskus 🤔🙄😄
Voiko saada kuvan miltä se näyttää muutaman viikon jälkeen?

G grinneby94 sanoi:
Voiko nähdä kuvan siitä, miltä se näyttää muutaman viikon kuluttua?
Kyllä, katson kun se tapahtuu 🙂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.