Anteeksi, 5 mm tarkoitin.
Se hoituu sillä mutta miksi ei listaa platonmatollesi?

L Lerstenstegel sanoi:
Anteeksi, tarkoitin 5 mm.
Sen selviät kyllä sillä, mutta miksi ei mitään listaa platonmatollesi?
Jos katsot ensimmäisiä kuvia, se nousi vielä 50 cm, kaivoin siellä noin 15 vuotta sitten, joten en ole ehtinyt :rolleyes: leikata alas ennen kuin nyt... tilaan listan aivan minä vuonna tahansa :)

Aha, mutta se näyttää paremmalta rappauksen takana nyt kun olet kuitenkin käynnissä. Tarvitsee vain hieman verkkoa "flärpen" ylle ja muutamia cm lisää sekä kerran karkeammalla b-laastillasi, sitten kaiken päälle kun käytät 133 niin se on näkymätön.

• Tykkään
nino
  • Laddar…
Ok, ja ehkä minun pitäisi järjestää sellainen sitten
Ehkä pitäisi korjata vähän 133:lla, ennen kuin teen koko homman, niin sitten voin testata käyttöä

Tasoitin tänään, meni noin 7-8 kg A46 ensimmäisellä kierroksella.
Tasoitettu betonipinta ja laasti lasta terassilla. Reunalla metallikaide, ruosteinen tukipalkki ja taustalla nurmikko.

Oli todella huono pinta, joten täytyy tasoittaa ainakin 2 kertaa, lähikuva yhdestä askeleesta.

Rakenteen pinta, joka on hiljattain tasoitettu. Kuvassa näkyy epätasaisuuksia ja tekstuuria, todennäköisesti vaihe tason valmistelussa.

Valmis tältä päivältä, toivottavasti ehtii kuivua iltaan mennessä.
Uudet portaat talon sisäänkäynnissä, portaiden eteen asetettu kyltti ja X-mallinen este, maassa kuisti ja lehtiä.

Näyttää siltä, että viimeisen askeleen ja alimpana olevan suuren möhkäleen välissä on ollut valettu kouru.
Aion puhdistaa sen ja katsoa, voisinko askarrella jotakin....
Mietin 50 putken halkaisemista ja valamista siihen.

• Tykkään
ati ja 1 muu
  • Laddar…
Olen ajatellut käsitellä portaat Betoflexillä vedeneristys- / pintakerrokseksi ja sen voi saada missä värissä tahansa, jos ymmärsin oikein.

Aion luultavasti vaihtaa julkisivun kesäksi, silloin siitä tulee 145 mm valkoinen kaksoispaneli, pitäisikö portaiden ja perustuksen olla samaa väriä ja pitäisikö sen olla samanlainen kuin viimeisessä kuvassa, esimerkiksi betoninharmaa?

Testasin tänään vähän 133:lla ja se toimi todella hyvin. Valitettavasti sitä tulee hieman liian tarkaksi, kun silmät ovat 20 cm päässä siitä, mitä puhdistaa; haluaa täysin virheettömän pinnan ilman pienintäkään kohoumaa tai vastaavaa, mutta se on vaikeaa ainakin aloittelijana.

Jos sää on hyvä, sekoitan yhden säkin ja levitän koko pinnalle

Kuvassa on talon ulkoseinä, johon on levitetty rappausta. Edessä on maassa harava ja roskia.

Se kuivui nopeasti alhaalla, missä en ollut aiemmin putsannut, vaikka kastelin vesiletkulla.

• Tykkään
ricebridge ja 1 muu
  • Laddar…
Aivan, aion kaivaa portaat vasemmalta koko matkan, joten asennan platonmatan listan ulkopuolelle niin että se on tasainen koko matkan.

Jos sää suosii minua huomenna, niin lisään viimeisen kerroksen 133, olen oikeastaan melko tyytyväinen, mutta lisään sen silti. Betoniseinän kunnostus menossa, mukana vesiletku ja osittain rapattu pinta. Alareunassa eristelevyjä ja rakennusvälineitä.

Olen aloittanut puolella, jossa on vesipostiliitin, luulen, että 2 kerrosta 133 riittää siellä, jos saan ulkokulman kuntoon... mutta sehän pitää maalata, joten voin parantaa sitä useita kertoja ilman, että se näkyy.

Olen irrottanut irtonaisen rappauksen portaiden perustuksesta, katsotaan, korjaanko sen tai tasoitan portaat, kun minulla on aikaa ja sää sallii.

Näen siinä "ruusuja (karkeat silmät sen jälkeen kun kivet on pyöritelty)" ja näen pesulaudan ämpärissä. Se tulee paljon helpommaksi, jos käytät huopalevyä.
Levitä koko alueelle ja säästä vähän laastia ämpäriin, sitten kun huovutat, voit täyttää mahdolliset pienet reiät laastilla ja huovuttaa ne lähes heti niin, että pinta on täydellinen.

• Tykkään
nino
  • Laddar…
Joo, käytin sitä viimeksi saadakseni vähän rosoisemman pinnan kun päätin vetää vielä yhden kerroksen kaikkeen, ajattelin, että seuraava kerros tarttuu paremmin karheaan pintaan kuin täysin sileään.

Oranssi sienikelluke valkoisella muovikahvalla, käytetään pintojen karhentamiseen rakentamis- ja remontointiprojekteissa.

Onko tämä sellainen jonka minun pitäisi käyttää? Kumma kyllä, minulla on sellainen mutta en tiedä mihin olen sen ostanut...

Hornbachiin on matkaa yksisuuntaisesti noin 40 mailia :D

Aion lähteä katsomaan, mitä täältä löytyy

Sain itse asiassa käsiini filtbräda, en olisi uskonut...
Nyt tosin sää on minua vastaan...

Kävin siellä tänään ja väri on erittäin epätasainen, vaikka se on 133 koko pinnalla, luulin että koko pinnasta tulisi suunnilleen samanvärinen, mutta se voi johtua säästä, eipä sillä ole väliä kun se maalataan.

Pitäisikö minun kastella koko pinta, sekoittaa 133 melko löysäksi, levittää miekalla (koko pinta?) odottaa hieman, kiillottaa sitten kun se on melko kovaa?

Kastella huolellisesti ennen sekoittamista ja sitten sekoita melko löysäksi, mutta se pitäisi kuitenkin pystyä laittamaan runsaasti teräkselle ilman, että se valuu pois. Kastella uudelleen, mutta tällä kertaa suihkupäällä, odota, kunnes sisäpuolelle muodostuu vesilätäköitä pinnalle (muutaman minuutin ajan). Kaikki kulmiin saakka tulisi laittaa samanaikaisesti. Jos saat kaiken tehtyä tarpeeksi nopeasti, voit terässiloistaa uudelleen, mutta se ei ole tarpeen, tee se vain niin tasaisesti kuin voit ensimmäisellä kerralla, niin korjaat sen huovalla. Huopa tulisi kastaa vedessä ja sitten puristaa kuivaksi, seoksen pitäisi olla kuivunut tarpeeksi kuivaksi, että huovan ja seinän väliin syntyy vain heikko imu. Sen pitäisi seurata hieman, mutta huovan ei pitäisi ehdottomasti pysyä itsestään kiinni seinässä. Saat tunteen siitä, mitä voit korjata käyttäessäsi huopaa, joitain reikiä voi sulkea, mutta sinun ei pitäisi yrittää liian monta kierrosta. Jos se ei sulkeudu kolmella kierroksella, on parempi laittaa pieni nokare reikään ja yrittää uudelleen. Muuten otat liikaa materiaalia sivuilta ja reikä häviää, mutta siihen tulee sen sijaan kuoppa.

• Tykkään
anhack ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.