Joten siinä sitä seisoo kukkapenkin vieressä kitkemässä, talon äärellä joka on vuodelta -54 Betoniportaat, joissa on musta kaide, vaativat korjausta. Taustalla kukkivia punaisia rododendron-kukkia ja maassa lapio. Rappaus, jossa näkyy halkeamia ja kulumaa, vieressä metalliputki. Alareunassa roskia kuten lehtiä. Vanha betoniporras, jossa on kukkiva ruusu, esitetään kuvan etualalla. Kivinen seinän reuna ja multainen maa kodin ulkopuolella. Betoniportaat talon edessä, käsijohteet kummallakin puolella; vasemmalla puolella kukkiva pensas, oikealla puolella puinen säilytyslaatikko. Betoniportaat, joissa on mustat kaiteet ja rapistunut sivu, odottavat korjausta; ympärillä punaiset kukat ja vihreää kasvillisuutta. Vanhan talon betoninen ulkoseinä, jossa on rappeutumia ja halkeamia, mahdollisesti korjauksen tarpeessa rappaamiseen ja maalaamiseen. Vanha betoniseinän rapautunut pinta, jossa on halkeamia ja kulumista, viittaa korjaustarpeeseen. Kulunut betonirappu, jossa on halkeamia ja lohkeillut reunus, ympäröity vihreillä kasveilla. Kuva kellarista, jossa on pinottuna rullia aitaverkkoa ja peitettyjä esineitä, ympärillä näkyy betoniseiniä.
..joka tarjoaa paljon harrastusmahdollisuuksia; katto, ikkunat, kellarin kunnostus - you name it!

Mutta sitten katson portaita ja ajattelen "eikö olekin vain koputettava, tasoitettava / täytettävä korjausbetonilla, hiottavana timanttihiomakoneella"

Sitten voi maalata. Teoriassa - olenko oikeilla jäljillä?
 
Mielenkiintoinen ketju, en ole itse tarkistanut, miten se pitäisi tehdä. On kuitenkin jotain, jota haluaisin korjata myös täällä kotona :) Valitettavasti minulla on vähän liikaa meneillään juuri nyt, jotta voisin tarttua siihen. Kun asuin vuokra-asunnossa, he kunnostivat ulkoportaat kellariin, wow sanon vain, mikä parannus se oli. Muistan, että siellä oli henkilö 2-3 aamua yhteensä.

https://www.dinbyggare.se/renovera-betongtrappa-sa-gor-du/

Viimeinen kuva on lopputulos, johon olisin todella tyytyväinen.
 
  • Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
R Rubb sanoi:
Mielenkiintoinen keskustelu. .
Joo, kaikki vie aikaa tietysti. Kiitos tiedoista! Mahtavaa.

Tuntuu oikealta, he eivät kuitenkaan mainitse sanaa ”reparationsbetong” linkissä - mutta se on yksityiskohta, johon on syvennyttävä seuraavaksi.

Portaikkoni on niin kamalan pilalla. Oho, kuinka paljon puuta, kiveä/tiiltä tarvitaan tähän!
 
Pienet kolhut ja vauriot askelmien kärjessä voi korjata Ardex A46:lla. Minulla on paljon jälkiä rautakangesta, ne tulee harjata puhtaiksi pyörivällä teräsharjalla, mahdollisesti primer käsittelyyn (tarkistan vielä tuesta) tasoittaa koko pinta, levittää hiukan lisää, odottaa hetki ja sitten pestä askel kostutetulla jäykällä sienellä. Lopuksi voi levittää STO:n (nimi, jota en muista) se toimii sekä pintakerroksena, vedeneristeenä ja on saatavilla eri väreissä ja liukuesteellä varustettuna.
 
  • Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Sm bruk voidaan käyttää A46:n sijasta, toimii hyvin pieniin vaurioihin
Vesieristeen nimi on Betoflex
 
  • Tykkään
Cider ja 1 muu
  • Laddar…
nino nino sanoi:
Pienet kolhut ja vauriot askelmanosassa voi korjata Ardex A46:lla.
Minulla on. .
Ai jaa, "Ardex A46" päätyy listalleni tarkastettavaksi. Kuulostaa siltä, että olet itsekin vauhdissa - lataa kuva, jos voit 😉
 
nino nino sanoi:
Sm bruk kan man använda istället för A46, funkar bra till små skador
Betoflex heter tätskiktet
Cool, kiitos vinkeistä!
 
Täytyy käyttää timanttihiomakonetta kunnolla täällä ylhäällä. Näkyy vanhaa epoksia. Betoni on ikään kuin huuhdeltu, mikä pitäisi olla kiitollista työtä kunhan aloittaa. Pahempi juttu askelmien nokkien kanssa ;) Ihanaa, että kaikki kokemukset jaetaan niin kauan. Tulee olemaan hauska projekti.
Ulkona oleva betoninen portaikko, jossa on kulunut epoksipinta ja osittain paljastunutta betonia. Käsijohteet molemmilla puolilla. Vanha epoksipinnoite kuluneella betonipinnalla, valmiina hiomiseen. Taustalla näkyy portaat ja roskapusseja.
 
Se on kamala :)
Vanha ja rapistunut betoniportaikko, jossa on rautakaide; ylläpidon puutteet näkyvät selvästi.

Ruosteiset kaiteet ja kuluneet portaat ulkona, huonokuntoinen rappaus seinässä.

Valitettavasti talon ulkoinen ylläpito on ollut huomattavasti laiminlyöty
Pohdin valintaa, aloittaisinko julkisivusta tai portaista tai molemmista, vaihtaa ikkunat, pystyttää aita, raivata tontin ympäriltä, muurata autotalliovi umpeen, kunnostaa wc ja suihku kellarissa, rakentaa wc ja suihku pieneen vuokrahuoneeseen jne...
Paljon on tehtävää, mutta aikaa ja rahaa on vähän... ajattelin kunnostaa omilla rahoilla ja välttyä lainaamatta enempää
 
  • Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Koska emme ole vielä päättäneet, rakennammeko portaita vai emme, teimme pikaremontin olemassa olevaan eteisportaaseen.

Musta-valkoinen kissa makaa kunnostetulla betonikuistilla, vieressä on ruukkukukkia.
Harjasimme pois kasvit ja kaiken, mikä ei ollut kiinni, teräsharjalla. Sitten sekoitettiin tavallista hienobetonia, joka laitettiin halkeamiin ja kohtiin, joista suurempia rapautuneita paloja puuttui. Pari kerrosta talon pohjamaalia riitti.
Betoninen ulkokuisti, joka on juuri kunnostettu, harjattu ja maalattu. Ruukkukasveja koristeena vieressä.
 
  • Tykkään
ricebridge ja 1 muu
  • Laddar…
nino nino sanoi:
Se on kamala. . talon huolto on ollut huomattavasti laiminlyöty ulkopuolelta. . .Olen vailla ratkaisua, aloittaa julkisivusta tai portaista tai molemmista osista, vaihtaa ikkunat. . jne. .
Tervetuloa klubiin, haluan sanoa! Kukaan ei ole välittänyt meidän talosta vähintään 15 vuodessa ;) Julkisivu on ok, loput - kuuluu melko laajaan harrastustoimintaan. Otin pienen "tauon" huolehtiakseni puutarhasta.

Katto on seuraava ja portaat.

Joo, pitääksemme keskustelun, portaasi on suunnilleen yhtä karmea kuin minun ;) Kiitos kuvista!
 
Keiller Keiller sanoi:
. .Puhdistin kasvuston ja kaiken irtonaisen teräsharjalla. Sitten sekoitettiin vähän tavallista hienobetonia, joka asetettiin halkeamiin . . . maalattiin sokkelimaalilla, ja se sai kelvata
Nice! Ongelm solved check!! Jaha, niinpä vain hienobetoni riitti. Mahtavaa.
 
On toinen ongelma ja se on, että raudoitus on ruostunut ja haljennut alapuolelta...
Todella hauska työ tuntuu siltä, ryömiä sisään ja hakata rappaus sitten käyttää teräsharjaa ruosteen poistamiseen, sitten pitäisi rapata tai tehdä jonkinlainen päällystys jollain tavalla...
 
  • Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Kokeile olla hieman lähietäisyydeltä korkeapainepesurin kanssa, tuntuu siltä, että sen pitäisi pystyä irrottamaan aika paljon ilman liian suurta työpanosta.
 
  • Tykkään
nino
  • Laddar…
A Sorku sanoi:
Kokeile olla hieman lähempänä painepesurin kanssa, tuntuu siltä että sen pitäisi saada paljon irti ilman liian suurta työmäärää
Oletan että tarkoitit minua ja kaikkea vihreää sotkua portailla? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.