On vielä paikallaan ainakin todellisuudessa, odotan soraa enkä ihan tarkalleen vielä ole päättänyt leveyttä, mutta luulen, että se on 220 reglar ja noin 500cc niille
56x270:llä on suurempi hitausmomentti (I) kuin 90x225:llä, mutta kun kyseessä on taivutusvastus (W), on toisinpäin. Tämä tarkoittaa, että 56x270:llä tulee olemaan pienempi taipuma samalla kuormituksella, mutta 90x225 pystyy kantamaan enemmän kuormaa ennen murtumista.
56x270:llä on suurempi hitausmomentti (I) kuin 90x225:llä, mutta taivutusvastuksen (W) osalta tilanne on päinvastainen.
Tämä tarkoittaa, että 56x270 taipuu vähemmän samalla kuormituksella, mutta 90x225 pystyy kantamaan enemmän kuormaa ennen murtumista.
Nyt kun aion tehdä katon kaltevuuden 15 cm/m ja se näyttää olevan noin 8,5 astetta, niin mietin pitääkö paikkaansa jos viistän kattotuolit 8,5 asteeseen, ovatko ne "tiiviisti seinää vasten" sekä ylä- että alakantista riippumatta siitä, minkä pituiset niistä teen, vai täytyykö minun tarkistaa niiden kulma, kun olen päättänyt pituuden?