P
Miten menee?

Oletko päättänyt miten aiot tehdä?

:)
 
yoloboi sanoi:
Miten menee?

Oletko päättänyt kuinka aiot tehdä?

:)
On vielä paikallaan ainakin todellisuudessa, odotan soraa enkä ihan tarkalleen vielä ole päättänyt leveyttä, mutta luulen, että se on 220 reglar ja noin 500cc niille
 
  • Tykkään
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Mikä liimapuupalkki kestää eniten kuormitusta, yksi mitat 56x270 tai toinen 90x225 ja pituus 5 metriä?
 
56x270:llä on suurempi hitausmomentti (I) kuin 90x225:llä, mutta kun kyseessä on taivutusvastus (W), on toisinpäin. Tämä tarkoittaa, että 56x270:llä tulee olemaan pienempi taipuma samalla kuormituksella, mutta 90x225 pystyy kantamaan enemmän kuormaa ennen murtumista.
 
  • Tykkään
Granngubben ja 1 muu
  • Laddar…
G Gabbe1 sanoi:
56x270:llä on suurempi hitausmomentti (I) kuin 90x225:llä, mutta taivutusvastuksen (W) osalta tilanne on päinvastainen.
Tämä tarkoittaa, että 56x270 taipuu vähemmän samalla kuormituksella, mutta 90x225 pystyy kantamaan enemmän kuormaa ennen murtumista.
Kiitos hyvästä vastauksesta!👍
 
Onko sillä suurempaa merkitystä kantavuuden kannalta, jos käyttää 34x70 tai 45x70 koolauksessa pellille, jos liimapuupalkkien väli on 1000cc?
 
Tietääkö joku kuinka monta astetta katto on, jos se kallistuu 15cm/m ?
 
P ptlf sanoi:
Tietääkö kukaan, kuinka monta astetta katolla on, jos se kallistuu 15cm/m?
8,5 astetta luulen
 
  • Tykkään
BSOD ja 1 muu
  • Laddar…
D David__11 sanoi:
8,5 astetta luulen
Ok, luulo ei ole tietoa mutta kiitos silti 👍
 
D David__11 sanoi:
8,5 astetta luulen
Pitää paikkansa👍
 
  • Tykkään
ptlf ja 1 muu
  • Laddar…
  • Tykkään
ptlf
  • Laddar…
Nyt kun aion tehdä katon kaltevuuden 15 cm/m ja se näyttää olevan noin 8,5 astetta, niin mietin pitääkö paikkaansa jos viistän kattotuolit 8,5 asteeseen, Katkaisusaha asetettuna 8,5 asteen kulmaan viiston leikkuun tekemiseksi puupalikkaan. ovatko ne "tiiviisti seinää vasten" sekä ylä- että alakantista riippumatta siitä, minkä pituiset niistä teen, vai täytyykö minun tarkistaa niiden kulma, kun olen päättänyt pituuden?
 
Nyt se on tehty, joten katsotaan, onko se maassa kevääseen mennessä 😬 Uusi autotalli, maalattu punaiseksi, sisältää rakennustyökaluja ja peräkärryn. Kivipohja johtaa autotalliin.
 
  • Tykkään
SC Aero ja 2 muuta
  • Laddar…
Jos se toimii, he voivat muuttaa rakennusstandardia.
 
Mikä oli lopputulos?
45x220?
c-c 600 mm?
5 m jänneväli?
Missä päin Ruotsia se on rakennettu (lumivyöhyke)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.