14 925 lukukertaa ·
61 vastausta
15k lukukertaa
61 vastausta
Autokatoksen mitat kattopalkit
Kysymys itsessään osoittaa, ettei sinulla ole käsitystä tilanteesta. Lue lisää palkkitaivutusteoriasta, niin voit vastata kysymykseen itse ja ehkä herää tietty nöyryys esim. Ruotsin puun ohjelmaan, kun alat miettiä kuormia, materiaalivikoja ja muuta.P ptlf sanoi:
Vai luuletko, että täällä istuu joku, joka tietää paremmin kuin koottu asiantuntemus (=normi)?
Kiitos! Se oli jotain sellaista mitä halusin tietää, koska se osoittaa miten ne taipuvat keskeltä ilman muuta kuormaa kuin oma paino, jos ymmärsin oikein?B bossespecial sanoi:
Minulla on kyllä ymmärrys Svenskt Träs ohjelmaan, sillä en ole koskaan sanonut, että he ovat väärässä, olen vain sanonut, että olen rakentanut ohuemmilla mitoilla kuin he suosittelevat ja se on kestänyt. Kysyin alussa myös, että olisiko jollakin muulla kokemusta muista mitoista kuin suositelluista, joten en ole koskaan halunnut saada lupaa, että se tulee kestämään kuten olen ajatellut, koska en saa sellaista.yoloboi sanoi:Kysymys itsessään osoittaa, että et ole perillä asioista. Lue palkkitaivutusteoriaa, niin voit itse vastata kysymykseen ja ehkä kehittää tiettyä nöyryyttä esim. Svenskt Träs ohjelmaan, kun alat miettiä kuormia, materiaalivikoja ym.
Vai luuletko, että joku täällä tietää paremmin kuin koottu asiantuntemus (=normi)?
Oikein, mikä pätee moniin puurakenteisiin. Tietenkin muita ilmiöitä on edelleen huomioitava, nurjahdus, murtuma, ryömintä, jne. Mutta yleensä taipuma on mitoittava tekijä.Grylf sanoi:
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mikä on syy siihen, että haluat ehdottomasti käyttää mittoja, joita asiantuntijat eivät suosittele? Käytä muutama euro lisää oikeisiin mittoihin, niin sinun ei tarvitse vaarantaa omaa ja muiden henkeä. Lisäksi vältät katon lapioimisen normaalitalvenaP ptlf sanoi:Ymmärrän Ruotsin puun ohjelmaa, sillä en ole koskaan sanonut, että he ovat väärässä. Olen vain sanonut, että olen rakentanut pienemmillä mitoilla kuin he suosittelevat, ja että se on kestänyt. Kysyin alussa myös, onko jollain muulla kokemusta käyttää muita mittoja kuin suositellut, joten en ole koskaan yrittänyt saada hyväksyntää sille, että se tulee kestämään ajatellessani, sillä en saa sitä.
/Krille
Se ei ole vain muutama euro ero, jos sinulla on oma puutavara verrattuna liimapuuhun.... lisäksi se liittyy hieman korkeuteen, etten halua mielellään lisätä mittoja.K Krille4 sanoi:
Miksi täytyy olla cc 600?P ptlf sanoi:
Vähennä cc niin kauan kun saat tarpeeksi kantavuuden, silloin et menetä korkeutta myöskään.
Sitten sinun pitäisi myös tarkistaa seinäkiinnitys, voi olla hyvä laittaa tolpat tueksi…
Säästääkö sitä oikeasti mitään, jos käyttää tiheämpää cc:ta mutta samalla pienentää mittasuhdetta?
Minulla on terassi ja yksinkertaisempia varastoja, joissa poiketaan voimassa olevista normeista. Kyllä se vaikuttaa kestävän, mutta rakentaisin kuitenkin suunnilleen samojen mittasuhteiden mukaan, joita Svenskt Trä suosittelee.
Minulla on terassi ja yksinkertaisempia varastoja, joissa poiketaan voimassa olevista normeista. Kyllä se vaikuttaa kestävän, mutta rakentaisin kuitenkin suunnilleen samojen mittasuhteiden mukaan, joita Svenskt Trä suosittelee.
Kirjoitin en mitään dimensiota pienentämisestä.B BSOD sanoi:Säästääkö todella mitään, jos cc on tiheämpi ja samalla pienentää dimensiota?
Minulla on terassi ja hieman yksinkertaisempia vajarakennelmia, joissa poiketaan voimassa olevista normeista. Tietenkin vaikuttaa kestävän, mutta itse rakentaisin ainakin lähistöllä samaa dimensiota kuin Svenskt trä ehdottaa.