23 020 lukukertaa ·
91 vastausta
23k lukukertaa
91 vastausta
Höyrytiiviys sisäisessä höyrynsulkukerroksessa puukuitueristyksessä?
Olen myös miettinyt tehdä niin. Minkälaista pahvia sinulla on? Talossa on purueristys lankkujen välissä, mutta käytän sen sijaan puukuitulevyä.S Stefan1972 sanoi:Aion sitten asentaa pahvia koko talooni vuodelta 1900. Halpaa ja helppoa, ja sellaista on ollut aiemminkin, joten miksi muuttaa sitä. Käytän purua missä voin ja jossain ulkoseinässä tulee olemaan pellava. Joudun vaihtamaan paneelia joissakin kohdissa, ja puru on niin epäkäytännöllistä siinä tapauksessa.......
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Olen lukenut, mutta en muista missä, että sisäisellä höyryesteellä tulisi olla vähintään 5 kertaa suurempi höyrynläpäisyn vastus kuin ulkoisella tuulensuojalla.
Ja olen itse nähnyt uudessa talossa, joka ei ollut täysin valmiiksi rakennettu, kuinka ulkogyprocin sisäpuolelle oli tullut home. Gyprocin sisäpuolella oli selluloosakuitua, mutta sisäpaneeli ei ollut täysin valmis, joten eristettä pystyi nostamaan erilleen ja tarkistamaan.
Ja olen itse nähnyt uudessa talossa, joka ei ollut täysin valmiiksi rakennettu, kuinka ulkogyprocin sisäpuolelle oli tullut home. Gyprocin sisäpuolella oli selluloosakuitua, mutta sisäpaneeli ei ollut täysin valmis, joten eristettä pystyi nostamaan erilleen ja tarkistamaan.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 433 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 433 viestiä
Vähintään 5 kertaa tiiviimpi seinissä ja vähintään 10 kertaa tiiviimpi katoissa ovat ohjeet, mutta tämä ratkaistaan valitsemalla järjestelmä yhdeltä valmistajalta. Ei kannata sekoittaa vapaasti ja ottaa riskiä.
Home ainoastaan kipsissä vai myös eristyksessä? Nyt emme tiedä olosuhteita, mutta voi silti olla mielenkiintoista.KnockOnWood sanoi:
Olen lukenut, mutta en muista missä, että sisäisellä höyrysululla tulisi olla vähintään 5 kertaa korkeampi höyrynvastus kuin ulkoisella tuulen-/säälisuoja.
Ja olen itse nähnyt, uudessa talossa, joka ei ollut täysin valmis, kuinka ulkopinnan sisäpuoli homehtui. Kipsin sisällä oli selluloosakuitua, mutta sisäpaneeli ei ollut täysin valmis, joten eristystä pystyi nostamaan irti ja tarkastamaan.
Ne ovat peukalosääntöjä, joista olen myös lukenut, mutta en tiedä, mihin perusteisiin niitä suositellaan.Rickard.ag sanoi:
Eikö se aiheuta suuremman kosteuskuorman muuhun taloon ja erityisesti lisärakennuksen ja vanhan rakenteen liitoskohtaan?W witten sanoi:
Muokkaus: Lisään tiedon, että kyseessä on noin 25 % alkuperäisestä pinta-alasta oleva lisärakennus sekä pieni osa olemassa olevan seinän kunnostusta.
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
Höyryjarrun kautta menee niin vähän kosteutta, että se ei vaikuta talon ilmastoon.J JohanN03 sanoi:
Höyryjarrua ei ole tarkoitettu ylimääräisen kosteuden poistamiseen - siihen käytetään ilmanvaihtoa. Riippumatta siitä, onko käytössä höyryjarru vai höyrysulku, ei ole koskaan toivottavaa, että eristeeseen pääsee kosteutta. Ero on siinä, että höyryjarrun avulla mahdollisesti sisään päässyt kosteus voi kuitenkin kuivua, mikä voi olla hyödyllistä esimerkiksi vanhan talon remontoinnin yhteydessä, jolloin on vaikea asentaa täysin kattavaa tiiviyskalvoa ilman vuotoja seinän/katon välisiin, välipohjan jne. kohtiin.J JohanN03 sanoi:
Kun rakennetaan uutta ja on mahdollisuus asentaa täysin kattava tiiviyskalvo, ei ole juurikaan syytä käyttää höyryjarrua sen sijaan.
D Daniel 109 sanoi:
Hunton Intello PlusSovellukset
Hunton Intello Plus käytetään höyryjarruna ja korvaa höyrynsulun (muovikalvon) kaikentyyppisissä eristetyissä ja diffuusioavoimissa katto-, palkisto- ja seinärakenteissa. Höyryjarru varmistaa myös, että rakennuskosteus voi johtua rakennuksen sisään, jotta ei-toivottu kosteus kuivuu nopeammin. Erityisen sopiva käytettäväksi mökeissä ja loma-asunnoissa, jotka ovat pitkiä aikoja kylmillään.
https://hunton.se/wp-content/uploads/sites/17/2020/03/Nativo-träfiberisolering-Handbok-1219_SE_WEB.pdf
https://hunton.se/produkter/vagg/hunton-nativo-trafiberisolering-skivor/
Rakennuskosteus.....
Normaalisti sisäpuolelta on selvästi suurempi kosteusrasite kuin ulkopuolelta. Tämä johtaa toisin sanoen kosteampaan eristykseen ennemmin kuin kuivempaan.
Normaalisti sisäpuolelta on selvästi suurempi kosteusrasite kuin ulkopuolelta. Tämä johtaa toisin sanoen kosteampaan eristykseen ennemmin kuin kuivempaan.