23 015 lukukertaa ·
91 vastausta
23k lukukertaa
91 vastausta
Höyrytiiviys sisäisessä höyrynsulkukerroksessa puukuitueristyksessä?
Sivu 1 / 7
Etsin tietoa höyrytiiviydestä höyryjarrussa. Onko kenelläkään täällä apua tarjota?
Lähtökohtana on diffuusioavoin seinärakenne, jossa on puukuitu- tai selluloosaeristys ja tuulensuoja (tyyppi AC350) kylmällä puolella ennen ilmarakoa ja paneelia.
Eri valmistajien höyryjarrujen tuotelehdistä olen löytänyt lukuja höyrytiiviydestä (höyrynläpäisymuutos) välillä 24000–140000 s/m. Tuntuu suurelta vaihteluväliltä ja vaikutukselta toimintaan.
Lähtökohtana on diffuusioavoin seinärakenne, jossa on puukuitu- tai selluloosaeristys ja tuulensuoja (tyyppi AC350) kylmällä puolella ennen ilmarakoa ja paneelia.
Eri valmistajien höyryjarrujen tuotelehdistä olen löytänyt lukuja höyrytiiviydestä (höyrynläpäisymuutos) välillä 24000–140000 s/m. Tuntuu suurelta vaihteluväliltä ja vaikutukselta toimintaan.
Paras vastaus olisi, että sinun tulisi tarkistaa arvot selluvillaeristeen valmistajalta. Heillä voi olla hieman erilaisia arvoja eristyksen tyypistä jne. riippuen. Lisäksi "takuu" on voimassa eri tavalla kuin silloin, jos alkaa käyttää materiaaleja, jotka eivät ole täysin sopivia.J JohanN03 sanoi:Etsin tietoa siitä, kuinka suuri höyrytiiviys höyryjarrussa tulisi olla. Voisiko joku täällä auttaa?
Edellytykset ovat diffuusion avoin seinärakenne puukuitu- tai selluvillaeristyksellä, jossa on tuulensuoja (tyyppi AC350) kylmällä puolella ennen ilmarakoa ja paneelia.
Eri valmistajien höyryjarrujen tietolehdillä olen löytänyt höyrytiiviyden (höyrynvastus) arvoja välillä 24000 - 140000 s/m. Tuntuu suurelta vaihteluväliltä ja toiminnan vaikutukselta.
Mikä merkki ja tyyppi selluvillaeristys on?
Miksi ei tavallinen fuktspärr?
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 432 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 432 viestiä
Pitäisikö vai ei, voi käyttää höyryjarrua ja siten saada, mitä olen ymmärtänyt, vielä melko teoreettisia etuja. Mutta ei ole mitenkään väärin käyttää selluloosaa "tavallisessa" rakenteessa mineraalivillan sijaan.
Saat parempaa kontrollia kosteudesta kosteussululla.
Miksi se olisi ongelma. Höyryjarru on ilmatiivis, joten valinta ei vaikuta paineeseen. Se on niin kosteudenpitävä, ettet huomaa huomattavaa kosteuden vähenemistä sisällä. Joten miksi se olisi parempi?
Jäsen
· Västernorrland
· 12 029 viestiä
Parempi ja parempi, jos valitsee luonnollisia eristeitä vanhaan taloon, ei ehkä halua myöskään muovia ideologisista syistä.......Nyt en tiedä, mistä nykyaikaiset höyrynsulkumuovit on tehty, mutta vaihtoehtona on tavallinen kartonki kuten ennen.......
Ne ovat myös tehty muovista, joten ideologiset syyt eivät myöskään motivoi höyryjarrua.
Höyrynsulku, esim. Parocilta, on höyrynläpäisymuodostuksella 3000000 s/m, joten se eroaa huomattavasti höyryjarrusta. Miten se vaikuttaa käytännössä, en tiedä.
Kuvailemani seinä on tarkoitettu vanhan talon kunnostukseen ilman höyrynsulkua.
Kuvailemani seinä on tarkoitettu vanhan talon kunnostukseen ilman höyrynsulkua.
Höyryjarru, jota vilkuilen, on valmistettu selluloosasta.
https://www.isoleringsbutiken.se/isolina-luftsparrpapper
En kuitenkaan löydä tieteellisiä todisteita tai tutkimusta siitä, miten diffuusioavoin rakenne käyttäytyy. Tietysti voi mennä valmistajien suositusten mukaan, mutta olisi mielenkiintoista ymmärtää, miten koko asia toimii ja miksi.
https://www.isoleringsbutiken.se/isolina-luftsparrpapper
En kuitenkaan löydä tieteellisiä todisteita tai tutkimusta siitä, miten diffuusioavoin rakenne käyttäytyy. Tietysti voi mennä valmistajien suositusten mukaan, mutta olisi mielenkiintoista ymmärtää, miten koko asia toimii ja miksi.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 029 viestiä
Laitan sitten pahvia koko talooni vuodelta 1900. Halpaa ja helppoa, ja sellaista on ollut aiemminkin, joten miksi muuttaa. Laitan purua missä voin ja johonkin ulkoseinään tulee pellava. Olen pakotettu vaihtamaan paneelia joissakin paikoissa myöhemmin ja silloin puru on niin epäkäytännöllistä.......