prototypen prototypen sanoi:
Se, että palkit ovat toisen kokoisia kuin "standardi ratkaisu," on hankalaa. Tulee paljon palapeliä ja enemmän hukkaa.
Usko minua, olen remontoinut kattopalkkien kanssa CC-välin vaihdellessa noin 750 mm.
Protte
Minäkin pelkäsin tätä. Täytyy tarkistaa, jos löydän sopivan pituuden raakapontille. Muuten säädän. Se on huopakatto, joten mikään muu ei varmaankaan vaikuta erilaiseen CC:hen kuin standardi. Kaarapuut voin asettaa CC 450, sillä aion asentaa pystyyn kantavan paksutuksen.

V vanpire sanoi:
Oletko harkinnut masonite-palkkeja?
Ei, en ole työskennellyt sen parissa aiemmin. Onko se syytä tarkistaa jännevälin 6.2+9m osalta?

Ei ole mahdollisuuksia kiristää kattoa toiseen suuntaan, koska mainitsit, että siihen vaadittiin 5balkar noin ~cc1m?

H HEA260 sanoi:
Ei, en ole työskennellyt sen parissa aiemmin. Onko se kannattavaa tarkistaa 6.2+9 m jänneväliä varten?
Ehdottomasti. Minulla on masonite beams kattotuolien sijasta. Jänneväli nousee 6-7 metriin. Lähetä piirustukset heille, niin saat tarjouksen. Mahdollisesti sinun täytyy mennä rakennusyrityksen kautta.
Lisätietoja löytyy täältä:
https://www.masonitebeams.se/

B bossespecial sanoi:
Eikö ole mahdollisuuksia kiristää kattoa toiseen suuntaan sen sijaan, koska mainitsit, että se vaati 5 kattopalkkia noin ~cc1m?
Arkkitehti ja omistaja eivät halua sitä niin. He haluavat, että linjat seuraavat olemassa olevia linjoja. Joten sen on oltava siihen suuntaan.

V vanpire sanoi:
Ehdottomasti. Minulla on masonite beams kattotuolien sijasta. Jopa 6-7 metrin jänneväli. Lähetä piirustukset heille, niin saat tarjouksen. Mahdollisesti sinun on mentävä rakennuttajan kautta.
Lisätietoja löytyy täältä:
[linkki]
Soitan ja tarkistan heidän kanssaan. Kiitos!

H HEA260 sanoi:
Arkkitehti ja omistaja eivät halua sitä niin. He haluavat, että linjat seuraavat olemassa olevia linjoja. Joten se täytyy tehdä siihen suuntaan.
Kattokaltevuus voi edelleen olla samassa suunnassa, vain kantavuus olisi poikittain kaltevuuteen nähden. Tai mitä linjoja he tarkoittavat?

Joo, hinauksen toiseen suuntaan pitäisi olla paljon helpompi.

• Tykkään
erikjakan
  • Laddar…
B bossespecial sanoi:
Kattokulman voit silti pitää samassa suunnassa, mutta kantavuus on poikittain kaltevuuteen nähden. Tai mitä viivoja he tarkoittavat?
Hmm.. Olet oikeassa, kaltevuuden voi korjata pontilla sitten ja oikealla korkeudella kullekin kattopalkille. Mutta se ei kuitenkaan toimi, koska tarvitsen 9m kantolistan kattopalkkeja varten. Kun toinen lisärakennus on olohuoneen laajennus. Joten siitä tulee täysin avointa palkkien alla toisella puolella, jos ajan toiseen suuntaan.

Lulaua Lulaua sanoi:
Ja, vetäminen toiseen suuntaan on varmasti paljon helpompaa.
Katso viesti #84

Tee pohjapiirros, jos sinulla on mahdollisuus, niin on helpompi nähdä!

Mitä tapahtui pohjalle, kun otit huomioon tuulikuorman (vaakasuora 10kN/m pohjan yläreunassa) sekä 40kN/m pystysuuntaisen voiman.

Lulaua Lulaua sanoi:
Laita pohjapiirustus, jos sinulla on mahdollisuus, niin on helpompi nähdä!
Ole hyvä, näin lisärakennus näyttää pohjassa.

Nyt sain ajattelemisen aihetta. Olin sekoittanut pohjapiirroksen toisen projektin kanssa... luulin sen olevan täysin avoin.. Ehkä se toimii toisessa suunnassa kuitenkin? Tulee pari kantolinjaa, täytyy laskea ja tarkistaa omistajalta, voiko se hyväksyä sen.

Mahdollisesti omistaja oli muuttanut mieltään tästä pohjapiirroksesta ja halusi sen olevan auki melkein koko matkan. Täytyy ottaa kokous hänen kanssaan uudelleen ja tarkistaa, mikä oli tilanne.

Mutta haluaisin laskea ratkaisun likimääräisellä kustannuksella ensin, jotta tiedän tarkalleen, millainen tulos tulee suunnasta, joka antaa 16m palkin.

• Tillbyggnadens pohjapiirros, jossa näkyy autotalli ja olohuone/ruokasali. Mittasuhteet ja kalusteet on merkitty.
Viimeksi muokattu:
H HEA260 sanoi:
@bossespecial Mitä tapahtui pohjalle, kun otit huomioon tuulikuorman (vaakasuora 10kN/m pohjan yläreunaan) sekä 40kN/m pystysuora voima.
Tuulikuorma on merkityksetön, joten en mieti sitä.

B bossespecial sanoi:
Tuulikuorma on vähäpätöinen, joten tätä en mieti.
Laskin juuri MathCad-tiedostolla nykyiseen projektiin (pitäisi melkein laskea huijaukseksi haha). Ja olet oikeassa!! Olin jostain syystä ajatellut, että sillä oli suuri merkitys.

Kiitos tästä keskustelusta! Opin todella paljon.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.