4 547 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Kevytbetonin raudoitus autotallin rakentamiseen.
Kuten otsikko saattaa antaa vihjeen, aion rakentaa autotallin kevytbetonista (30 cm leveä). Pohdin, kuinka paljon pitää raudoittaa. Osallistuin suuren hallin rakentamiseen leca-harkoista monta vuotta sitten, siellä laitettiin raudoitukset joka kolmanteen harkkokerrokseen.
Onko se hyvä sääntö myös pienemmälle rakennukselle kuten minun 50 m² autotalli, että laitetaan raudoitus joka kolmanteen harkkokerrokseen?
Onko se hyvä sääntö myös pienemmälle rakennukselle kuten minun 50 m² autotalli, että laitetaan raudoitus joka kolmanteen harkkokerrokseen?
Toimittaja, joka toimittaa käyttämäsi kivet, ilmoittaa kuinka ja kuinka tiheästi ne tulee raudoittaa. Sinun tulee tietenkin noudattaa toimittajan ohjeita, muuten on vaikeaa tehdä valitusta halkeamien ja muiden ongelmien kohdalla. Jos käytät esimerkiksi Finjan Lecablockia, voit katsoa täältä. Arvelisin, että se ei eroa kovinkaan paljon eri toimittajien välillä, mutta koskaan ei tiedä.
Riippuu vähän siitä, millaiselle kuormitukselle seinä altistuu... Minun rinnerakennuksessani vahvistin jokaisessa rivissä MAAN ALLA (rakennesuunnittelija määritteli joka toisen).
Rinnerakennusautotallissa vahvistin joka toisessa rivissä MAAN ALLA.
Molemmissa rakennuksissa vahvistettiin myös ikkuna-aukkojen alla/päällä.
http://se.maxit-cms.com/media/22/pdf/leca/vaggar/Murverk_projanv.pdf
Rinnerakennusautotallissa vahvistin joka toisessa rivissä MAAN ALLA.
Molemmissa rakennuksissa vahvistettiin myös ikkuna-aukkojen alla/päällä.
http://se.maxit-cms.com/media/22/pdf/leca/vaggar/Murverk_projanv.pdf
Ei, ei toimittaja. Se on suunnittelija, joka määrää. Toimittaja vastaa vain materiaalista. Ei rakenteesta.jon_h sanoi:
Olen kuullut hieman rakentajilta ja toimittajilta. Tässä on heidän tiivistävä sanomansa. Kun rakennetaan kevytbetonilla, lohkot liimataan yhteen yhtenäiseksi rakenteeksi. Jos rakennetaan vain yksi kerros maanpinnan yläpuolelle, tarvitsee raudoittaa vain siellä, missä on U-lohkot (ovet, portit, ikkunat).
Nyt laatat on valettu ja kevytbetoni autotalliin saapuu viikolla 29. Joten pian on aika omistaa loma autotallin rakentamiselle.
Nyt laatat on valettu ja kevytbetoni autotalliin saapuu viikolla 29. Joten pian on aika omistaa loma autotallin rakentamiselle.
Klikkaa tästä vastataksesi