11,901 læst ·
87 svar
12k læst
87 svar
Vægmontering bygger ud 65 cm med mollyplugg?
Hej,
Jeg har et drejeligt vægbeslag, som rækker 65 cm ud fra væggen. På det beslag har jeg sat min 55-tommer, der vejer omkring 13 kg. Jeg har monteret beslaget direkte ind i dobbelt gipsvæg med 2 mollypløkker og 2 træskruer, da ingen reglar syntes at være passende. Men tanken er dels at kunne have TV'en mod væggen, men også ofte kunne trække beslaget hele 65 cm ud, derefter dreje det 90 grader og også bruge det i den vinkel. Mit spørgsmål er simpelt hen, om dette vil blive en alt for stor belastning på væggen, hvad vil der ske, eller er det noget at bekymre sig for? Jeg tænker, at TV'en aldrig står 65 cm lige ud, men 65 cm ude bliver TV'en derefter vinklet 90 grader, og dermed en anden vægtfordeling? Her er et link til beslaget: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv-tillbehor/vaggfaste-tv/andersson-wma-2-6/1006156.9106/ (vejer noget mere end 10 kg det også)
Jeg har et drejeligt vægbeslag, som rækker 65 cm ud fra væggen. På det beslag har jeg sat min 55-tommer, der vejer omkring 13 kg. Jeg har monteret beslaget direkte ind i dobbelt gipsvæg med 2 mollypløkker og 2 træskruer, da ingen reglar syntes at være passende. Men tanken er dels at kunne have TV'en mod væggen, men også ofte kunne trække beslaget hele 65 cm ud, derefter dreje det 90 grader og også bruge det i den vinkel. Mit spørgsmål er simpelt hen, om dette vil blive en alt for stor belastning på væggen, hvad vil der ske, eller er det noget at bekymre sig for? Jeg tænker, at TV'en aldrig står 65 cm lige ud, men 65 cm ude bliver TV'en derefter vinklet 90 grader, og dermed en anden vægtfordeling? Her er et link til beslaget: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv-tillbehor/vaggfaste-tv/andersson-wma-2-6/1006156.9106/ (vejer noget mere end 10 kg det også)
Åh... Er der muligvis chance for at gipse om, så ville jeg gøre det og regle op med 2tom4 = 45x90, så sidder alt indtil du skal til Fonus.... /matte
Er du alene med en voksen, så fint, da kan du tage chancen. Har du små børn derhjemme, ville jeg virkelig ikke tage risikoen.
Som nævnt ovenfor. Fjern gips og sæt nogle to-tom-fire bagved. Et andet alternativ er at tage et solidt plademateriale og fastgøre (ordentligt) udenpå væggen på reglarne og derefter montere beslaget på pladen. Har du malede vægge, kan denne løsning også blive rigtig god!
Som nævnt ovenfor. Fjern gips og sæt nogle to-tom-fire bagved. Et andet alternativ er at tage et solidt plademateriale og fastgøre (ordentligt) udenpå væggen på reglarne og derefter montere beslaget på pladen. Har du malede vægge, kan denne løsning også blive rigtig god!
Det har holdt i en uge indtil videre. Ingen små børn derhjemme, men hvad er det værste, der kan ske? Jeg vil ofte skifte vinkel, hvad er mest sandsynligt at ske? Jeg læste, at en mollyplugg for dobbeltgips kunne tage 20 kg. 2 af dem tager altså 40 kg? Jeg tænker, at det bliver som en løftestangseffekt, således at TV'et vejer mere for væggen. Men den samlede vægt er lidt over 25 kg (tv incl. beslag), burde de mollyplugge ikke klare det? Lige nu sidder det som bjerget, men i længden tænker vi nu.P pathal sagde:Er du alene med en voksen, så fint, så kan du tage chancen. Har du små børn derhjemme, ville jeg virkelig ikke tage risikoen.
Som nævnt ovenfor. Af med gips og skru lidt bagved med to-tommer-fire. Et andet alternativ er at tage et solidt plademateriale og fastgøre (ordentligt) udenpå væggen på reglarne og derefter montere beslaget på pladen. Har du malede vægge kan den løsning også komme til at se rigtig godt ud!
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Hver gang du drejer tv'et, slides der lidt gips væk i befæstelserne. Om nogle måneder falder tv'et ned på gulvet.
Det værste der kan ske?
Vil ikke spolere den gode stemning, men det kan være nødvendigt. Efter denne tråd er det sandsynligt, at du kan blive dømt for uagtsomt manddrab. For at gøre det endnu tydeligere, hvis et barn er på besøg og trækker i tv'et, kan barnet få tv'et over sig.
Kære nogen, den vægtarm der opstår, er ikke til at spøge med. Få fat i en MDF-plade og mal den hvid, eller hvad farve du nu har på din væg, og fastgør den korrekt i reglarne og så tv'et til den.
Vil ikke spolere den gode stemning, men det kan være nødvendigt. Efter denne tråd er det sandsynligt, at du kan blive dømt for uagtsomt manddrab. For at gøre det endnu tydeligere, hvis et barn er på besøg og trækker i tv'et, kan barnet få tv'et over sig.
Kære nogen, den vægtarm der opstår, er ikke til at spøge med. Få fat i en MDF-plade og mal den hvid, eller hvad farve du nu har på din væg, og fastgør den korrekt i reglarne og så tv'et til den.
Der står en bænk lige under den, helt teknisk umuligt at den ikke falder på noget andet sted end bænken i begge vinkler. Den hænger kun 10 cm over bænken.M Masthugg sagde:Det værste, der kan ske?
Jeg vil ikke ødelægge den gode stemning, men det ser ud til at være nødvendigt. Efter denne tråd er det sandsynligt, at du kan dømmes for uagtsomt manddrab. For at gøre det endnu tydeligere, hvis et barn besøger dig og trækker aldrig så lidt i tv'et kan barnet få tv'et over sig.
For himlens skyld, den løftestang, der bliver, er ikke til at spøge med. Skaff en mdf-plade og mal hvid eller hvilken farve du nu har på din væg og fastgør den korrekt i reglarne og så holderen i den.
M Masthugg sagde:
Jeg tror ikke faldet vil forårsage nogen større fare for TV’et på grund af den lave højde. Men er det bare at udskifte en hel gipsplade med MDF altså? Er det svært? Vil gipsen gradvist tære, så TV’et til sidst falder ind? Hvis jeg sætter en MDF-plade i, sætter jeg ind igennem pladen og rammer spær så, når jeg monterer beslaget?M Masthugg sagde:
TS Hvis det er teknisk umuligt (som du skrev) at den falder ned hvorfor så være bekymret?
Jeg har gjort det samme i alle rum... dvs. når jeg går i gang med husrenovering, river jeg gips, isolerer regler, gips, remser, spartler nyt og friskt.Tegge sagde:Jeg tror ikke, at faldet vil forårsage nogen større fare for TV'et på grund af den lave højde. Men er det bare at udskifte en hel gipsplade til MDF altså? Er det svært? Vil gipsen gradvist blive slidt, så TV'et til sidst falder ind? Hvis jeg sætter en MDF-plade, sætter jeg den gennem pladen og rammer en regel, når jeg monterer beslaget?
Det er ikke super meget arbejde, og skal du alligevel sætte MDF/plyfa udenpå, kan du lige så godt rive gipsen ned der, hvor TV'et skal sidde, og lægge det til rette med træ/gips... efter det så remser, spartler, maler du færdigt... desuden får du en ny fondvæg for at friske op derhjemme.