P
Nyfniken Nyfniken sagde:
Den der plade mod væggen ser ikke ud til at være længere end 25 cm lang og løftestangen 65 cm. At fastgøre det med gipsanker er vanvid.
Men alligevel angiver de selv, at den klarer op til 60 tommer og 30 kg? Så burde den vel selvfølgelig klare det med korrekt montering, ellers ville det være falsk markedsføring.
 
Tegge sagde:
Då ska den väl självklart klara det med korrekt montering, annars vore det falsk marknadsföring.
Har de skrevet, at du skal sætte op den med mollyplugg i en gipsvæg? Du skulle ikke kunne lægge op en billede på monteringsanvisningen?
 
P
Nyfniken Nyfniken sagde:
Har de skrevet at du skal sætte den op med mollypløk i en gipsvæg? Du kunne ikke lægge et billede op af monteringsanvisningen?
De har vist montering i træregel
 
Tegge sagde:
Dom har visat montering i træregel
Då holder det uden problem.
 
  • Synes
MultiMan
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken sagde:
Så holder det uden problemer.
Du tror altså ikke på 4 M6 molly?
 
Tegge sagde:
Du tror altså ikke på 4 M6 molly?
Aldrig i mit liv.

Det kommer til at fungere så længe du ikke har en treårig på besøg. Eller går forbi TV'en og snubler. Eller leddet begynder at sætte sig fast, så du skal humpede en smule med den. Eller en besøgene forsøger at trække den ud i den forkerte ende. Eller du hukker dig under den og rejser dig op og slår hovedet i den. Eller du får strømafbrydelse og kommer til at gå ind i den. Eller.... skal jeg fortsætte?

Gør som man skal eller også bilder du dig selv ind, at der aldrig sker noget uforudset hjemme hos dig. Men så ville det være passende, hvis du hørte af dig, når TV'en ligger på gulvet, og du har et hul i væggen.

De viser montering i en træregel i manualen af en anledning.
 
  • Synes
Papphammar666
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken sagde:
Aldrig i livet.

Det vil fungere, så længe du ikke har en treårig på besøg. Eller går forbi TV'et og snubler. Eller leddet begynder at knirke, så du skal rokke lidt med det. Eller nogen besøgende forsøger at trække det ud i den forkerte ende. Eller du bøjer dig under det og rejser dig op og slår hovedet i det. Eller du får strømafbrydelse og tilfældigvis går ind i det. Eller... skal jeg fortsætte?

Gør som man skal, eller så overbeviser du dig selv om, at der aldrig sker noget uventet hjemme hos dig. Men det ville være passende, hvis du kontaktede, når TV'et ligger på gulvet, og du har et hul i væggen.

De viser montering i en træregel i manualen af en grund.
Ahap.
 
P
Nyfniken Nyfniken sagde:
Aldrig i livet.

Det vil fungere, så længe du ikke har en treårig på besøg. Eller går forbi TV'et og snubler. Eller leddet begynder at knirke, så du skal rokke lidt med det. Eller nogen besøger forsøger at trække det ud i den forkerte ende. Eller du dukker dig under det og rejser dig op og slår hovedet mod det. Eller du får strømafbrydelse og kommer til at gå ind i det. Eller... skal jeg fortsætte?

Gør som man skal, eller så indbilder du dig selv, at intet uforudset nogensinde sker hjemme hos dig. Men det ville klæde, hvis du hørte af dig, når TV'et ligger på gulvet, og du har et hul i væggen.

De viser montering i en træregel i manualen af en grund.
Bare nysgerrig nu, taler du fra egne erfaringer? Du virker meget sikker på, at det virkelig ikke kommer til at holde, "Aldrig i livet"...
 
At sætte den der med kun mollyplugg i en gipsvæg er totalt vanvid.
 
  • Synes
Papphammar666 og 2 andre
  • Laddar…
Forsøger I at skræmme ts til, at det skal falde ned, eller drille ham?
Hvorfor skulle det ikke holde med 3 mollyer?
 
Det ser ud til at der er flere personer herinde som har lavet en lignende montering som TS har lavet og mislykkedes... med tanke på alle de svar der kommer.

Meningsudvekslinger er én ting, erfaring noget andet.

Forlader diskussionen med at sige følgende:

Antal opsatte skærme de seneste 15 år: Gætvis mellem 1500 & 2000 stk. Antal skærme som er faldet ned: 0 stk

Jeg håber at du får sat din skærm fast, TS, uanset på hvilken måde den kommer op. Og glem ikke at alle faktisk ønsker dig det bedste :)

God fortsættelse!
 
Tegge sagde:
Bara nyfiken nu, taler du fra egne erfaringer? Du virker meget sikker på at det virkelig ikke vil holde, ”Aldrig i livet”...
Du må jo forstå, hvordan en ”mollyplugg” aka gipsexpander fungerer. Relativt små metalvinger expanderer i hulrummet bag gipspladen og presser mod bagsiden af gipsen. Dette klarer, på en ny gipsplade, angivne maxvægte ifølge de tests, som producenten eller nogen anden har lavet. Problemet er, at gips ikke er træ eller metal, det er et skørt materiale. Dvs når der opstår bevægelser eller andet, er der risiko for, at gipspladen går i stykker, revner eller knækker. Bagsiden af expanderen kan presses ind i gipsen osv.

Når du skruer i træ, kan ovenstående ikke ske.

Vil du sætte dit TV med vippearm eller et køkkenskab med gipsexpander, så er det, som andre udtrykt, ”vanvid”.
 
Jeg har solgt det vægbeslag (og andre) i butik i mange år og kan begynde med at konstatere, at den anordning til vægbeslag er dårlig og ikke noget, der bruges på beslag af højere kvalitet. På gode beslag (til større tv) er der en plade mod væggen, så kraften spredes lidt mere. Med hensyn til hvor meget pluggen holder for vægt, er det træk nedad i typisk krog, ikke udad kraft som det bliver for dig. Det der skete for et antal kunder gennem årene var, at tv-beslaget mod væggen blev løst, jeg hørte aldrig om noget, der faldt ned. Med det sagt så solgtes denne type beslag mest op til 32 tommer, ikke som de her store beslag.

At sætte malet krydsfiner over to reglar bliver rigtig godt og går hurtigt. Så længe tv'et er større end 40" vil du sikkert gemme hele pladen bag tv'et alligevel.
 
... præcis - og alt det her er også blevet sagt i den anden tråd, jeg linkede til ovenfor. Så nu burde begge TS:erne sidde med dobbelt viden. Den anden TS virkede dog mere medgørlig og tog tilsyneladende imod de råd, som han selv efterspurgte.
 
Har du en ven eller lignende som har en regel søger (eller køb en for 200 kr). Så kan du se om du har en regel der du har sat den op. Ellers havde jeg sat lidt aligatorplugg der. Bliver ikke lige så grim som Molly og klarer rigtig mange Kg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.