K krambriw sagde:
Det er måske dem, der bidrager til dårlig lugt??

Hvis asfaboarden er beskadiget eller hvis den har været udsat for fugt over længere tid, kan den afgive uønsket lugt og bidrage til et dårligere indeklima.
Skal tjekke med besigtigelsesmanden, hvad han tror om det. Men hvad jeg har forstået, så skulle det lugte af tjære eller asfalt da, hvilket det ikke gjorde i dette tilfælde.

J
G Gargamel777 sagde:
OK, og i disse findes der ikke asbest selvom de er fra den tid?
Ikke hvis det er en Asfaboard de er bløde, asbest blev brugt i cementbaserede plader og isolering..
G Gargamel777 sagde:
OK, har ikke rigtig styr på hvilke syllar der findes og hvilke præcist der skal udskiftes.
De firmaer jeg kontaktede ville skifte udefra i hvert fald (de ville have billeder af huset osv.)

Kan det ikke være syllar under bjælkelag (troede alle syllar var under bjælkelag) forstyrre indeluften hvis de som i dette tilfælde er imprægneret med et eller andet stof?

Skal tilføje, at hverken jeg eller inspektøren kunne lugte det, da vi var i krybekælderen. Men den kunne ret tydeligt mærkes (kom i pust) i visse dele af huset. Kun i stueetagen og mest i gangen.
Her ser du en almindelig løsning på bjælkelag og væg..
Bemærk at bjælkelaget har en syll under sig samt at væggen har sin syll..

• 2D-diagram over bærende ydervæg med syld, kantbjælke og grundmur, inkluderer komponenter som syllisoleringsmateriale og gulvbjælker.
  • Synes
Gargamel777
  • Laddar…
J
At lugten fra syllen og asfaboarden, der ligger i uk. bjælkelaget, skulle lugte indendørs lyder lidt långsökt men kan ikke udelukkes..
Men jeg mistænker, at det er du syll i væggen, som lugter, og den er tættest på indendørs miljøet..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.