K
M Markus P sagde:
Ska försöka komma ihåg att ta några billeder i morgen (y)
Ser frem til det!

Her kommer nogle billeder taget i morges. Ja, rækværket er ikke perfekt, jeg måtte lappe lidt sammen med det, jeg havde, men det rakte ikke helt. Og stolperne kom desværre på den forkerte måde. Da jeg opdagede det, var det allerede så langt fremme, at det var for besværligt at rette op. Jeg tænkte, at man kunne forstærke det bagefter, men efter at have prøvet med nogle ordentlige hockeytacklinger, syntes jeg ikke, det var nødvendigt. Nyd det! :p

• En træplatform under konstruktion med ujævnt rækværk, omgivet af skov. Byggeprojekt med fejlplacerede stolper.
  • Træstruktur og stillads af træ på en byggeplads, omgivet af grønt græs og træer i baggrunden. En blå presenning ses i midten.
  • Byggeramme med træstolper og rækværk under konstruktion i en have med græs. Stolperne er ikke justeret korrekt.
  • Synes
Plutus og 4 andre
  • Laddar…
Har også forsøgt at undgå at save træ i den udstrækning, det har været muligt, for at undgå unødvendigt spild, derfor ser det lidt ujævnt og skævt ud, men intet som påvirker holdbarheden.

• Synes
torparavgrund
  • Laddar…
Nice! Hvad blev det for højde på den til sidst?

• Synes
Markus P
  • Laddar…
torparavgrund torparavgrund sagde:
Nice! Hvad blev højden på den til sidst?
Bygget er jo ikke så højt, så ca. 230-240cm ville jeg tro.

K
Ser godt ud :)

• Synes
Markus P
  • Laddar…
Sittställning
Det der havde jeg gået med til uden at blinke, eller ja jeg havde turdet blinke også :)

Pallerne blev den rigtige vej, så jojo! Helt ok i min bog

• Synes
Markus P
  • Laddar…
Det der er jo kongeligt! Selvfølgelig kan man bygge eget stillads!! Sådan har man vel gjort i alle tider.

Så afhænger det jo selvfølgelig af, om man skal op 2m eller 10m, 2m så kan man vel gå på næsten hvad som helst :)

10 meter er vel ingenting?

Et højt stillads lavet af bambus, strækker sig op til himlen, hvilket danner en imponerende og kompleks struktur, omgivet af grønne blade.

• Haha
nino
  • Laddar…
Jeg ville ikke gå op 10m i den der, selv om den sikkert er godt bygget.

Snailman
J Joakim V sagde:
Byggede noget lignende af resttræ, da jeg byggede garage. Men jeg brugte brædder i stedet for lastpaller. Godt at tænke på, hvordan man skruer det sammen, så det er let at skrue det fra hinanden, når man skal flytte det til en anden væg. Der er også en risiko for, at træet revner omkring skruerne, hvis træet er for spinkelt. Især ved 25x5 reglerne. Så pas på med det.
Jeg har læst, at man ikke skal skrue, men i stedet sømme, søm plejer ikke at knække pludseligt, men advare først, altså give efter gradvist med diverse knirkende lyde.

• Synes
1
  • Laddar…
M Markus P sagde:
Hej venner!

Jeg er i gang med et lille husbyggeri derhjemme, og nu hvor det nærmer sig tagarbejde, skal der bygges stillads. Det almindelige er jo at leje et stillads, men nu hvor vejret har været så dårligt, har jeg haft tid til at fundere lidt, og så slog det mig, at det burde være muligt at bygge et selv. Er der nogen, der har prøvet det?

Fordelene ved at bygge et selv er, som jeg ser det, følgende:
- Udgiften bliver måske tilsvarende, men alt materialet kan genbruges.
- En god måde at bruge affaldstræ fra byggepladsen
- Altid sjovt at bygge selv! =)

Jeg har i princippet ubegrænset adgang til paller, så jeg tænkte, at jeg skulle forsøge at bruge dem for at få prisen lidt ned. Jeg forestiller mig noget i denne stil (se vedhæftet billede). Jeg har sparsomt brugt træet så meget, som jeg har turdet. Udfordringen er jo at gøre det så billigt som muligt! =). Træet i billedet er følgende:

grøn - terrassebrædder 28x120
gul - lægte 45x70
rød - lægte 25x5

Hvis man går efter byggmax priser, lander prisen på ca. 1050kr, hvis man køber alt træet nyt. I virkeligheden bruger man selvfølgelig så meget affaldstræ, som man har først. Den tværgående terrassebrædder kan man jo for eksempel erstatte med det længdegående træ i en palle, så slipper man for den udgift, kun at demontere nogle paller.

Nogen der kan finde en bedre løsning for vægpartiet i eksemplet? Og måske vigtigst af alt, ville I turde benytte dette stillads?! :crysmile:
Du skal have diagonale tværstivere eller forankre ordentligt i væggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.