Hej.
Vi har revet vores gamle tykke væggtapet i stuen. Og under den på gipsen forskellige steder er der skrevet forskellige ting med tusch og kuglepenne. Jeg har lært som elektriker, at det er big no no, fordi det med tiden kan trænge igennem. Nu har det jo været et ret tykt og mørkt væggtapet, så der har vel ikke været nogen større risiko, men nu bliver det en mere moderne, lysere og tyndere tapet, men først et lag hvid maling for at undgå gennemsyn. Spørgsmålet er, om det er nok, eller kan farven stadig bløde igennem sådan 40 år senere? Og i så fald, hvordan undgår jeg det bedst?
Til sidst undrer jeg mig over, om nogen har en idé om, hvad 26% kan tænkes at stå for? Lige nu hælder jeg mod, at det var alkoholindholdet i morgenkaffen den dag, med tanke på hvordan de har gipsjet...
 
  • Væg med fjernet tapet viser tekst skrevet i tusch: "26%" og "30-1-80". Der er også tre åbne elbokse med ledninger synlige.
Brug en spærrende maling, almindelig vægmaling er jo værdiløs, hvis det trænger igennem.
 
Opløsningsmiddelbaseret forseglingsgrund.
Som Marcus skriver, tush- og blækpenne er no no. Har selv lavet fejlen at bruge en rød blækpen under en vådrumstapet. Efter nogle år kunne man se hvert eneste hjælpelinje og note :(
 
Hallonbåten
Skrabe væk, spartle?
 
Magnus E K
26% var stigningen i prisen på guld den dag.

Redigering: Eller om det var faldet... Januar 1980 var begivenhedsrig under alle omstændigheder:

Gold_Prices_1980_chart_history_SD_Bullion_SDBullion.com.png
 
  • Synes
  • Wow
Marcus Ericsson og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.