Rickard.
Leder i mit minde, men jeg kan ikke huske at jeg har set en sådan da blæserne "plejer" at sidde på en kanal (spirorør). Her virker det som om at volumenforøgelsen i kassen skal fungere som lyddæmper, eller det er i hvert fald sådan jeg tolker det.

Hvis du vil købe denne blæser, så synes jeg (for hvad det nu måtte være værd :p) at du køber hele sættet og tager kontakt med sælgeren om installationen/funktionen. Tætningen udvendigt er i hvert fald en let sag bare du finder nogen, der er villig til at tage det på sig.

(skrevet om da jeg misforstod)
 
D
Jeg har prøvet den vej (suk). Fjäråskupan anbefalede Elon men fordi jeg har brug for en baldakin indvendigt da loftet kun er 30 cm så blev installationen for svær.
 
Rickard.
Forstår ikke rigtig problemet, boksen kan jo monteres meget højt hvis det er nødvendigt, endda over taget hvis det absolut ikke går ellers. En kulderist bygger jo ikke mange cm så det er jo kun selve filterholderen der tager højde og uden ventilator kan den jo ikke behøve så meget, tænker jeg.
 
D
Måske er det min uvidenhed, der gør, at det føles lidt skræmmende at tilpasse alle dele millimeterpræcist gennem taget uden mulighed for justering eller fleksibilitet.

Taget er udefra og ind:

tagpap
Underlagspap
23mm ru brædder
50-60 mm luftspalte
Isolering 250 mm
Ru brædder 17mm
Loftbeklædning 11mm

Eftersom taghældningen er minimal, vil kassen kun blive sænket ned 10-20 mm i luftspalten.
 
D
I monteringsvejledningen står der, at spirorøret skal slutte 120-125 mm ovenfor loftet, men jeg tror ikke, de har medregnet kalltasskyddet.

Derudover kan jeg ikke få det mål til at passe med deres skitse, som siger, at kappen er 100+60mm.
 
  • Instruktioner for montering af ventilationsrør til loft med målangivelser for korrekt installation.
D
Målskitse:
 
  • Måttskitse af belysningsarmatur med dimensioner: bredde 750/950/1150 mm, højde 60 mm, og ledningsdetaljer. Sidevisning af installation.
Rickard.
Jeg er måske optimist, men jeg tror ikke, der er nogen millimeterpassning her, det er sjældent sådan på vent men det er jo heller ikke et kæmpelille projekt. Eftersom det er indersiden, der er vigtigst, er det vel bare at begynde der og arbejde sig opad, så kan jo intet ende forkert. Har man ikke 100% styr plejer de sidste huller at blive fyldt først, når man har produkterne i hænderne, det er da min erfaring.
 
  • Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
D
Mm præcis. Skal udforske lidt mere. Men bare kåbe, motor og tromle koster knap 30k så man vil jo gerne have lidt styr på, at det skal fungere.

jeg har en tagregel der et sted også :)
 
  • Synes
Rickard.
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.