4,499 læst ·
22 svar
4k læst
22 svar
Taggennemføring paptag
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,413 indlæg
Leder i mit minde, men jeg kan ikke huske at jeg har set en sådan da blæserne "plejer" at sidde på en kanal (spirorør). Her virker det som om at volumenforøgelsen i kassen skal fungere som lyddæmper, eller det er i hvert fald sådan jeg tolker det.
Hvis du vil købe denne blæser, så synes jeg (for hvad det nu måtte være værd
) at du køber hele sættet og tager kontakt med sælgeren om installationen/funktionen. Tætningen udvendigt er i hvert fald en let sag bare du finder nogen, der er villig til at tage det på sig.
(skrevet om da jeg misforstod)
Hvis du vil købe denne blæser, så synes jeg (for hvad det nu måtte være værd
(skrevet om da jeg misforstod)
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,413 indlæg
Forstår ikke rigtig problemet, boksen kan jo monteres meget højt hvis det er nødvendigt, endda over taget hvis det absolut ikke går ellers. En kulderist bygger jo ikke mange cm så det er jo kun selve filterholderen der tager højde og uden ventilator kan den jo ikke behøve så meget, tænker jeg.
Måske er det min uvidenhed, der gør, at det føles lidt skræmmende at tilpasse alle dele millimeterpræcist gennem taget uden mulighed for justering eller fleksibilitet.
Taget er udefra og ind:
tagpap
Underlagspap
23mm ru brædder
50-60 mm luftspalte
Isolering 250 mm
Ru brædder 17mm
Loftbeklædning 11mm
Eftersom taghældningen er minimal, vil kassen kun blive sænket ned 10-20 mm i luftspalten.
Taget er udefra og ind:
tagpap
Underlagspap
23mm ru brædder
50-60 mm luftspalte
Isolering 250 mm
Ru brædder 17mm
Loftbeklædning 11mm
Eftersom taghældningen er minimal, vil kassen kun blive sænket ned 10-20 mm i luftspalten.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,413 indlæg
Jeg er måske optimist, men jeg tror ikke, der er nogen millimeterpassning her, det er sjældent sådan på vent men det er jo heller ikke et kæmpelille projekt. Eftersom det er indersiden, der er vigtigst, er det vel bare at begynde der og arbejde sig opad, så kan jo intet ende forkert. Har man ikke 100% styr plejer de sidste huller at blive fyldt først, når man har produkterne i hænderne, det er da min erfaring.
Klik her for at svare

