Jeg er nødt til at arrangere en emhætte.
tænkte på en loftintegreret emhætte med motor udendørs på taget.
Er dette her et godt produkt til formålet?
https://fjaraskupan.se/pub_docs/files/PDF/monteringsanvisningar/monteringsanvisning_tfu.pdf
mit tag er af pap og tykkelse 25-35 cm
tænkte på en loftintegreret emhætte med motor udendørs på taget.
Er dette her et godt produkt til formålet?
https://fjaraskupan.se/pub_docs/files/PDF/monteringsanvisningar/monteringsanvisning_tfu.pdf
mit tag er af pap og tykkelse 25-35 cm
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,413 indlæg
Man beklæder den med papir som på billedet. Om den er god eller ej ved jeg ikke, men jeg vil sige, at det mest almindelige er at bygge en kasse af plywood med et metal låg til formålet og et almindeligt isoleret rør.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,413 indlæg
Forstår ikke helt hvad du mener, men ofte går kassen jo gennem taget (se billederne), så man skal jo fjerne pap og råspont for at få den igennem.
Det går selvfølgelig også at bare placere ovenpå og så skal du kun rive så du får igennem det du skal have igennem.
Ved ikke om det hjalp
Det går selvfølgelig også at bare placere ovenpå og så skal du kun rive så du får igennem det du skal have igennem.
Ved ikke om det hjalp
Alle overvejelser er velkomne. 
Jeg tænker, at den instruks, der følger med, ikke rigtig kan bruges til flade papptage. Det føles lidt mærkeligt, at jeg skal skinnen med plade, når resten af taget kun er pap, for eksempel.
Jeg tænker, at den instruks, der følger med, ikke rigtig kan bruges til flade papptage. Det føles lidt mærkeligt, at jeg skal skinnen med plade, når resten af taget kun er pap, for eksempel.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,413 indlæg
Jeg er ikke så kyndig på vent eller imkanaler og dens regler, men ud fra et tætningslagssynspunkt ser jeg ingen fordel med den, du linkede til, det er jo ikke boksen, der skal isoleres, men det er jo kanalen/røret, der har brug for det.
En tagdækker/papdækker kan selvfølgelig hjælpe til, men vil nok ikke tage sig af selve vent. arbejdet.
Gummistos fungerer godt til uisolerede rør som f.eks. afløbsudluftning, men har intet at gøre her, synes jeg.
En tagdækker/papdækker kan selvfølgelig hjælpe til, men vil nok ikke tage sig af selve vent. arbejdet.
Gummistos fungerer godt til uisolerede rør som f.eks. afløbsudluftning, men har intet at gøre her, synes jeg.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,413 indlæg
Nogle cm større end vent røret plus isolering og 30-35cm højt over det eksisterende tagpap.D Derbyboy sagde:
Tillæg. Hvis ikke producenten af emhætten siger noget andet for at deres ventilator osv. skal fungere, måske findes der færdige produkter i et kit?
Senest redigeret:
Jeg var lidt inde på denne her:
https://fjaraskupan.se/pub_docs/files/PDF/monteringsanvisningar/monteringsanvisning_tfu.pdf
men det, der gør mig usikker, er den der bundtilslutning.
Min ventilator vil sidde ca. 30 cm under tilslutningen.
Vil jeg virkelig få plads til en kuldehindring og derefter en fleksibel spiro, så jeg kan trykke ventilatoren op?
https://fjaraskupan.se/pub_docs/files/PDF/monteringsanvisningar/monteringsanvisning_tfu.pdf
men det, der gør mig usikker, er den der bundtilslutning.
Min ventilator vil sidde ca. 30 cm under tilslutningen.
Vil jeg virkelig få plads til en kuldehindring og derefter en fleksibel spiro, så jeg kan trykke ventilatoren op?
Har ikke bestemt mig, men det bliver en kraftig en med EC-motor.
Jeg har kigget på denne her:
https://fjaraskupan.se/produkter/motorer/takmotorer/fk-eco-flow-svart
(burde findes en tilsvarende uden at det står fjäråskupan på for en lidt mindre penge)
Jeg har kigget på denne her:
https://fjaraskupan.se/produkter/motorer/takmotorer/fk-eco-flow-svart
(burde findes en tilsvarende uden at det står fjäråskupan på for en lidt mindre penge)
Tror ikke det skal være noget rør i selve boksen.
røret tilsluttes i bunden.
men det er klart, får jeg det til perfekt med gennemboringen, så måske kan jeg få det til med et stift spiro. Det ville bare føles meget bedre at kunne bruge et fleksibelt rør, hvis hullet bliver nogle cm forkert. De der stive rør kan jo ikke flekse 1 mm.
røret tilsluttes i bunden.
men det er klart, får jeg det til perfekt med gennemboringen, så måske kan jeg få det til med et stift spiro. Det ville bare føles meget bedre at kunne bruge et fleksibelt rør, hvis hullet bliver nogle cm forkert. De der stive rør kan jo ikke flekse 1 mm.


