12,417 læst ·
39 svar
12k læst
39 svar
Støbt med mørtel i september nu en bunke af sand, hvorfor?
Ring då tillGustavsson sagde:Problemet är nu att det bara behövs ca 2 - 3 liter betong till detta och det tror jag ju inte precis att de kör ut så jag har liksom inte mycket till val än att blanda det själv med de grejer som jag som privat person kan få tag på och då får det bli som det blir eller hur? Det är sedan inte helt liggande utan i 45 graders vinkel och håller det säg 5,6,7 år så är det helt ok för mig.
http://www.weber.se/33573/
Så förklarar dom exakt vilken sorts betong som passar dina behov. Kom även ihåg att rengöra ytan (helst med högtryckstvätt) och prima innan du gör en reparationsgjutning. Kom även ihåg att armera (5 mm järn) och dubba i armering i befintlig konstruktion.
Förklara att du vill ha en betongsort, antingen med lågt VCT-värde eller högt K-värde. Ska du gjuta med den betongkvaliteten i högsommarvärme - blanda med iskallt vatten och jobba snabbt, öppentiden är då ca 15 - 20 min.
Senest redigeret:
Man kan finde inspiration til små betonprojekter på denne hjemmeside
http://www.finja.se/Page____1001.aspx?PageID=56
http://www.finja.se/Page____1001.aspx?PageID=56
Jo det havde jo været et alternativ, men det kan sikkert findes anvendelsesområder for det, hvis det bare var en sæk. Havde der fandtes en sæk, som indeholdt den rigtige blanding fra begyndelsen, så havde jeg absolut taget den, men så ser det desværre ikke ud til at gøre. Det er forresten ikke en reparationsstøbning, men en helt ny støbning, da det tidligere var så ødelagt og revnet op, da det formentlig var fra da huset blev bygget, og det er 90 år siden, så det holdt ikke længere trappen fast.
Tyresö: takker for de links, der er en hel del at kigge på der, og skal nok tage og ringe dem og se, hvad de siger.
Tyresö: takker for de links, der er en hel del at kigge på der, og skal nok tage og ringe dem og se, hvad de siger.
Køb en sæk finbetong hos byggmax.... typ 40 kr.... Blande med vand til plastisk konsistens.... Læg det ud, hvor du vil have det..... 2 dage efter, fjern evt form..... Så bare nyd det....
Haha, nej ikke kun en afløbskant, det skal også holde en tung marmortrappe fast mod væggen, så den ikke flytter sig, når man går på den, men der er involveret salt i det hele. Der er også en sandbund under trappen (ikke mig der har lavet det, og den vejer nok omkring 200 kg, så den flytter jeg ikke), så det skal holde til lidt af hvert og gerne lidt saltvand også, som sagt, hvis mor skulle glemme sig selv, hvilket ikke ville overraske mig.
Det lader dog til, at der ikke findes nogen almindelig type beton, der kan klare dette i længere tid, undtagen specialbeton, som ikke er tilgængelig for private personer, dog enkle blandinger, der blev foreslået, og som måske holder et antal år længere, og det er helt fint.
Det lader dog til, at der ikke findes nogen almindelig type beton, der kan klare dette i længere tid, undtagen specialbeton, som ikke er tilgængelig for private personer, dog enkle blandinger, der blev foreslået, og som måske holder et antal år længere, og det er helt fint.
Hahaha, jeg kan kommentere din betonopskrift også. Helt rigtigt at blande plastisk konsistens - S2 (sættermål 50-100) med en finbetonsæk fordi det giver en ret lav VCT-værdi på ca. 0,50 og en K-værdi på ca. 30.Milkshaken sagde:
Problemet er, at en sådan konstruktion kræver en K-værdi på ca. 50 fordi beton ikke indeholder ca. 5% luftporer, der modvirker overfladefrostsprængninger om vinteren og mosvækst om sommeren.
Derudover er der behov for en VCT-værdi lavere end 0,40, så betonen får en eksponeringsklasse og beskyttelse svarende til XD3 (cyklisk våd og tør overflade med korrosion fra andre klorider end havvand).
Men den kunne måske have brug for en eksponeringsklasse, der hedder XS1, hvilket betyder beskyttelse mod "luftbåret salt" - moren salter jo trappen....
Dog mistænker jeg, at man med den eksponeringsklasse mener luftbåret salt fra fordampet saltvand (vestkysten)
Hvordan bliver det, hvis man har malet det ret tykt med en eller anden udendørs maling? Tæt for overfladefrostsprængning (?) og tæt fra mos at sætte sig, som dog ikke ville have været hele verden, skulle tro at det slides væk. Hun bor desuden ikke mere end ca. 700 meter fra havet, så der er både salt fra hende og sandsynligvis en vis del fra havet.
"Gustavsson"
For det første må du aldrig male en betonkonstruktion, før den er mindst 6 måneder gammel - konstruktionen skal have tid til at tørre. Du må heller ikke male med hvilken som helst maling - det skal være en maling, der "ånder" - kan ikke rigtig huske, hvad malingstypen hedder, tror det er latexfarve eller noget.....
Det der med, om man beskytter den liggende betonflade mod frostskader ved at male den, har jeg faktisk ingen anelse om - jeg har aldrig behøvet at bekymre mig om sådan noget, da alt jeg støber på vores grund er overklassificeret fabriksblandet beton.
Jeg bruger altid - via visse betonfabrikker her i Stockholm, egenudviklede og laboratorietestede betonopskrifter til mine egne betonprojekter herhjemme, som er langt over konstruktionernes krav til styrke, og jeg gør det kun fordi jeg kan.
Det der med 700 m fra havet.......definitivt at det påvirker.
For det første må du aldrig male en betonkonstruktion, før den er mindst 6 måneder gammel - konstruktionen skal have tid til at tørre. Du må heller ikke male med hvilken som helst maling - det skal være en maling, der "ånder" - kan ikke rigtig huske, hvad malingstypen hedder, tror det er latexfarve eller noget.....
Det der med, om man beskytter den liggende betonflade mod frostskader ved at male den, har jeg faktisk ingen anelse om - jeg har aldrig behøvet at bekymre mig om sådan noget, da alt jeg støber på vores grund er overklassificeret fabriksblandet beton.
Jeg bruger altid - via visse betonfabrikker her i Stockholm, egenudviklede og laboratorietestede betonopskrifter til mine egne betonprojekter herhjemme, som er langt over konstruktionernes krav til styrke, og jeg gør det kun fordi jeg kan.
Det der med 700 m fra havet.......definitivt at det påvirker.
Klik her for at svare