Centano Centano sagde:
Skal firmaet kun udføre støbningen, eller skal de også bygge resten?
Det er totalentreprise, så alt.
 
Trist situation. Armeringen bør laves om, måske også isoleringen. Måske få en uafhængig besigtigelsesmand?
 
  • Synes
Anonymiserad 405730 og 1 anden
  • Laddar…
Centano Centano sagde:
Trist situation. Armeringen bør laves om, måske også isoleringen. Måske skal du få en uafhængig bygningssagkyndig til at se på det?
Må der ikke være mellemrum/åbning nogen steder ned mod jordoverfladen?
Ja jo, ved ikke, hvor man får fat i det på kort tid.
 
C CharlesZidler sagde:
Må der ikke være mellemrum/spalte et sted nede mod jordoverfladen?
Ja jo, ved ikke hvor man får fat på det på kort tid.
Er der en spalte plejer man vel i det mindste at fylde med fuge skum så du ikke får en kuldebro op i pladen.

Men dette med armeringen er jo en ret grov fejl som virkelig får en til at tænke på, om den der har lavet arbejdet har en anelse om hvad de laver, desværre.
 
MathiasS MathiasS sagde:
Er der spalte fylder man vel i det mindste med fugeskum, så du ikke får en kuldebro op i pladen.

Men dette med armeringen er jo en ret grov fejl, som virkelig får en til at overveje, om den, der har udført arbejdet, har nogen idé om, hvad de laver, desværre.
Ja lidt har de fyldt med fugeskum, men mest rundt om, ikke ned mod jorden.
 
  • Bygningsvæg med isoleringsplader og armeringsjern, delvis fyldt med fugeskum.
  • Skelet af armeringsjern over en isoleret fundamentplade med nogle blade og snavs på overfladen.
P
C CharlesZidler sagde:
Ja lidt har de fyldt med fugeskum men mest rundt om, ikke ned mod jorden.
Jeg vil sige, at hvis man bruger en træmålestok som målestok, er det bredere end det, så skum det, er det bredere end 8mm, så skal de udskifte kantelementet, fordi skum sjældent holder det samme som hel celleplast…
Igen skal armeringen fikses!
 
B
Altså skal armeringen dækkes med omkring 30mm ca. med beton, for at beskytte den mod at ruste. Ellers kan den rustende armering sprække betonen. Desuden kuldebro.

Mod grunden ønsker man ikke, at pladerne sidder sammen, hvis du får en minimal sætning. En cm cellplast mod den gamle grund hjælper. Eller en bølgepap. Bare det bliver et par mm mellemrum.

Men som 100 personer har sagt, træ og beton skal ikke være i kontakt.

Det ser ikke super-professionelt ud, det her desværre.
 
Er der skummet mellem kanterelelementet og terrassen?
Mellemrum mellem kantelement og blå væg med orange snor, hvor der spørges om skumning, set fra siden med træplanker og forstærkningsstænger.
 
Centano Centano sagde:
Er det skummet mellem kantelementet og trallen?
[billede]
Ja
 
C CharlesZidler sagde:
Ja
Hvordan er det så tænkt, at væggen skal bygges uden at syllen tager skade af vandet?
 
Centano Centano sagde:
Hvordan er så tanken, at væggen skal bygges uden at syllen bliver beskadiget af vand?
Nej, det spørgsmål havde jeg også, men de har nok tænkt sig at afslutte facadebrædderne ned mod trædækket.
Så facaden vil jo ikke kunne gå ned noget over pladen, og der vil i princippet være en sprække ind til syllen. Men de må vel dække det på en eller anden måde.
 
Lyder som en højst tvivlsom løsning. Diagram af en byggekonstruktion med blå pile, der indikerer luft- eller vandsstrøm gennem en væg.
 
B BSOD sagde:
Altså armeringen skal dækkes med omkring 30mm ca med beton, for at beskytte den mod at ruste. Ellers kan den rustende armering sprække betonen. Desuden kuldebro.

Mod grunden vil man ikke have, at pladerne sidder sammen, hvis du får en minimal sætning. En cm cellplast mod den gamle grund hjælper. Eller en bølgepap. Bare det bliver et par mm mellemrum.

Dog, som 100 personer har sagt, træ og beton skal ikke være i kontakt.

Det ser ikke superprofessionelt ud desværre.
Ok, for det virker som om, de vil, at pladerne skal være faste, da de har boret i huller og puttet armeringsjern i, de lidt tykkere, man ser på billedet, er inde i den eksisterende plade.
 
Centano Centano sagde:
Lyder som en højst tvivlsom løsning. [billede]
Jo men det var netop den tanke jeg havde, bare på billede 😎
 
P
C CharlesZidler sagde:
Det er totalentreprise, så alt.
Havde jeg været i dine sko så havde jeg tilkaldt et møde med projektansvarlig for at diskutere om de vil fortsætte da der er så meget som er fejl…
 
  • Synes
Centano
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.