14,985 læst ·
19 svar
15k læst
19 svar
Stærkeste fastgørelse i Leca?
læste lidt mere omhyggeligt nu undskyld misforstod dig. du kan måske fremstille en fastgørelsesplade i stål, så du spreder lasten til en større overflade og til flere punkter. Overkanten på pladen kan bukkes i 90°, så kan man skrabe fugen mellem lecastenene væk, så hænger pladen på lecan.
Senest redigeret:
Vil man have rigtig smarte fastgørelser i rigtig beton er det ofte ankermasse og tilstrækkelig forankringslængde, der gælder.
Vil man fastgøre noget i noget så porøst som leca/letbeton, kan jeg ikke forestille mig, at der findes noget andet end ankermasse, der virker. Det findes hos mange producenter.
Vil man fastgøre noget i noget så porøst som leca/letbeton, kan jeg ikke forestille mig, at der findes noget andet end ankermasse, der virker. Det findes hos mange producenter.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 indlæg
Ja. Det var derfor Hilti's system føltes overbevisende. Jeg testede jo som sagt selv med gevindstang (20cm fastgørelsesflade) og PU-lim, og det sidder præcis som jeg vil undtagen, at jeg ikke er helt sikker på den langsigtede holdbarhed. En møtrik, der strammes, graver sig ned med skiven i Lecat, så det holder jo...for nuværende.pjfj sagde:Vil man have rigtig frække fastgørelser i rigtig beton, er det oftest anker masse og tilstrækkelig forankringslængde der gælder.
Vil man fastgøre noget i noget så porøst som leca/letbeton, kan jeg ikke forestille mig, at der findes noget andet end anker masse, som bider. Det findes hos mange producenter.
Det er nok med de forslag, du har fået...uanset løsning vil lecan give op før...
Klik her for at svare