78,012 læst ·
96 svar
78k læst
96 svar
Snydt på tagrendejob?
Desværre er risikoen ikke ubetydelig for, at den type "håndværkere" kan blive ret ubehagelige, hvis man ikke betaler. Jeg ville tro, at man må vælge at tage kampen hele vejen via politiet og ikke betale en krone, eller betale 12000 og se det som lærepenge.
ja hvis de har aftalt det, har man ikke forstået det. Slægtningen troede først, det var 1200 for hele siden (hvilket måske er lavt i og for sig, men har ikke styr på det overhovedet).H hempularen sagde:
rettelse af min oplysning var tilsyneladende, at de sagde 1200 per to meter... men jeg kan så ikke få matematikken til at gå op uanset hvad.
ja, vi har tænkt de tanker med for i morgen. Bliver de truende/ubehagelige må jeg forsøge at komme ud af det på en eller anden måde (sandsynligvis betale).Hep sagde:
Tilgangen bliver at forklare, at det er sket en misforståelse på det blødeste engelsk. Og at slægtningen ikke har så meget at give. Og hvis de så begynder at snakke om materialets enorme værdi, tilbyder jeg at tage det ned, så de kan tage det med sig. Beskyttelsesplasten sidder jo stadig på...
men som du er inde på. Besværlig situation.
ja, desværre tror jeg ikke slægtningen har fulgt med på så mange advarsler. Og ringede mig først, da prisen gik fra 1200 til 12000, da de var færdige…B b8q sagde:
Har været lidt svært at få orden på hele historien, da versionerne fra "håndværkeren" og slægtningen ikke helt har passet sammen.
han sagde, at de havde aftalt 1200 per 2m...
Moderator
· Stockholm
· 56 241 indlæg
Bliver de truende, så ring til politiet, ved mindste antydning til trussel. Sæt dig i sikkerhed og alarmer.
Medlem
· Stockholm
· 4 488 indlæg
Det var det fandens!
Aftalt er jo aftalt, men betale for det der, næh.
Findes der nogen i nærheden, der kan hjælpe med at sige fra?
Aftalt er jo aftalt, men betale for det der, næh.
Findes der nogen i nærheden, der kan hjælpe med at sige fra?
Forstår ikke engang hvordan man kan overveje denne pris, 12.000kr for 6 meter. Desuden skal man altid tage referencer, inden man lader nogen gøre noget på sit hus.
En ränna koster jo 179kr for 3 meter hos bauhaus. Har monteret rännor selv, og det er ganske let.
Arbejdet på billederne ser ud som om en 5-årig har gjort det.
En ränna koster jo 179kr for 3 meter hos bauhaus. Har monteret rännor selv, og det er ganske let.
Arbejdet på billederne ser ud som om en 5-årig har gjort det.
Er der en skriftlig kontrakt på arbejdet med prisen angivet? Er de, som har udført det, en virksomhed?P PNF sagde:ja, desværre tror jeg ikke slægtningen har fulgt med i så mange advarsler. Og ringede mig først, da prisen gik fra 1200 til 12000, da de var færdige...
Det har været lidt svært at få styr på hele historien, da versionerne fra "håndværkeren" og slægtningen ikke helt har stemt.
han sagde, at de havde aftalt 1200 pr. 2m...
Det lyder som om, I kan politianmelde uanset og også kontakte skattemyndighederne, hvis der ikke er en aftale, så er det jo bare to tilfældige fyre, der kræver penge for ingenting...
opdatering, mødet blev aldrig til noget. De dukkede ikke op og har ikke givet lyd fra sig. Enten indså de, at de ikke ville få nogle større penge, eller også var de i det mindste ikke interesseret i at fortsætte diskussionen med mig.H hempularen sagde:
uklart om der bliver nogen fortsættelse på sagen...
nej nej ingen aftaler ”såklart”. Og uanset gik jo ikke regnestykket op.mnils sagde:
Vi overvejer at politianmelde.
Risikoen er vel, at de kommer uanmeldt og truer... Politianmeldelse giver nok intet, da det er uklart, hvad forbrydelsen er (det er ikke kriminelt at være uvidende), og I har vel intet efterforskningsspor at gå efter (CPR-nummer, unikt navn, firmanavn osv.)?P PNF sagde:
At man som privatperson ikke har noget opklaringsspor er ikke en grund til at lade være med at anmelde.K kniv sagde: