Nyfniken sagde:
Nu er det her et forum for bygningsinteresserede privatpersoner. En stor skare mennesker, der bidrager med deres viden baseret på arbejdsliv og erfaringer. Sammen kaster man idéer frem og tilbage for at komme frem til den bedste løsning på bygningsproblemer.
Alle samlede tråde bliver dermed en enorm gratis (!) søgbar vidensbank for kommende byggere med løsninger på alle tænkelige og utænkelige problemer.
For at få gratis (!) hjælp med sine problemer forventes man derfor at svare på opfølgende spørgsmål om problemstillingen fra den samlede skare. For svaret på spørgsmålet skal ikke bare hjælpe dig, men også kommende byggere, der ikke forventes at vide, hvordan man bygger en indervæg på bedste måde.

Skal du klage over servicen og være fræk overfor mennesker, der prøver at hjælpe dig med at gøre arbejdet på bedste måde, så må du vel tage til en byggemarked og betale for det, da det sandsynligvis kun er mennesker, der får løn, der kan holde ud med din attitude.
Nu er du meget ubehagelig.
Jeg har jo fået hjælp af flere her, så det er gået fint alligevel synes jeg.

• Synes
kontorsråttan
  • Laddar…
Fin tråd!

S
Studion sagde:
Jeg har jo fået hjælp af flere stykker her, så det er gået fint alligevel synes jeg.
som gammel i byggbranschen har min sin opfattelse af, hvordan alt skal gøres.
nu gjorde studion præcis som studion skulle. bare godt med bestemt holdning

Studion sagde:
Bønder og bønders vis du ved.

andersmc sagde:
Så det var et godt tip? Men du havde jo ikke spurgt "hvordan får jeg den rette afstand mellem reglarne". De andre tips, du fik, blev du irriteret over. Men i netop dette tilfælde var det godt, at nogen gik uden for spørgsmålet.
Du misforstår. Det opleves som irriterende, når man stiller et direkte og konkret spørgsmål, og folk der svarer, gør det med nye spørgsmål, som går i en helt anden retning end det, man bad om hjælp med, uden på nogen måde at bidrage med det efterspurgte. Det opleves da som mere stjælp end hjælp, desuden risikerer det allerede fra første svar at styre tråden væk fra det oprindelige spørgsmål, som i et sådant tilfælde måske aldrig får et svar.
Man kan mene, hvad man vil om fænomenet, men sådan er det, og lignende ting sker med ret regelmæssige mellemrum.

Der er altså ingen, der har noget imod andre råd og tips, men det bør gå hånd i hånd med hjælp/svar omkring det stillede spørgsmål.

• Synes
Totem
  • Laddar…
Hvis det ikke er nævnt tidligere, så plejer jeg (amatør) som alternativ til at skrue/spikre at bruge vinkelbeslag. Vinkelbeslagene kan skrues med ankarskruer. Både nemt og holdbart!

S
injonil sagde:
Hvis det ikke er nævnt tidligere, plejer jeg (amatør) som alternativ til at skrue/spikskrå bruge vinkelbeslag. Vinkelbeslagene kan skrues med ankarskruer. Både enkelt og holdbart!
va jo lidt dyrt

SBH sagde:
som gammel i byggebranchen har min sin opfattelse hvordan alt skal gøres.
nu gjorde studiet præcis som studiet skulle. bare godt med bestemt mening
Jeg kan synes, at det er lidt interessant, at du fra første start var en af dem, som kom med helt andre forslag og ikke svarede på oprindeligt spørgsmål, og desuden blev ret sur, når ts stod på sig. Nu hunsar du næsten dem, som kan synes, at ts alligevel skulle have været lidt venligere i sine svar og attitude. Hvorfor denne kappestrid?

S
elpaco sagde:
Jeg kan synes, at det er lidt interessant, at du fra første start var netop en af dem, der kom med helt andre forslag og ikke svarede på oprindelsesspørgsmålet, og desuden blev ret sur, da ts stod på sig. Nu hundser du næsten dem, der kan synes, at ts alligevel skulle have været lidt venligere i sine svar og attitude. Hvorfor denne kappestrid?
sur?? ikke mig. måske formulerer mig dårligt bare

Mikael_L sagde:
Jeg prøvede at google
[link]
[link]

Men til trippelgips er helt klart mindre almindeligt. :)

Der findes jo flere andre fastgørelsesmuligheder dog.
Til trippelgips ville jeg have valgt Snapp toggle.. :)

Mikael_L
Studion sagde:
Jeg har jo fået hjælp af flere stykker her, så det er gået fint alligevel synes jeg.
Jeg kan vel, som tilskuer, mene at du selv er omtrent lige så ubehagelig i tonen som nyfniken.

Men jeg forsøger vel ofte at se lidt bort fra selve "tonen" i indlæg, ofte har vi lidt forskellige stilarter vi som bor i sådanne her fora, og det leder bare til misforståelser.

Og uanset holder jeg med om at du stillede et ret direkte spørgsmål i det første indlæg, og de svar som først kom ind var ikke svar på dit spørgsmål.
Men jeg vil også benytte lejligheden til at påpege at så har det også sket i tråde jeg har startet, det hele har trukket sig i retninger jeg ikke havde tænkt eller ønsket. Men nogle gange har jeg også fået ny indsigt eller fået nye idéer og gjort alt på en helt anden og bedre måde end jeg først havde tænkt, takket være at tråden har fået lov at glide lidt væk i sine egne spor.
Så det er bestemt ikke altid til skade. :)

Nu når det er kommet så langt (er vi på tredje runde?), skader det vel ikke at tage det hele en runde til :)

TS skrev som forklaring til sin skrå-skrue-ivrighed, at
Studion sagde:
...
- Jeg har skide ondt i begge skuldre, men primært i højre. Jeg har svært ved at løfte armen for meget. Kan og vil derfor ikke sømme...
Hvis man så har lidt indsigt i ergonometri, hvilket jeg som en parentes tilfældigvis har, så skal man hellere arbejde med regelsættet liggende i stedet for stående.
Hvis man arbejder med reglerne stående skal man jo arbejde meget opad, hvilket er belastende for skuldrene. (Jeg ved det, jeg har samme problem.)

Så man skruer hellere hele herligheden sammen liggende, helst på bukkene så man får en god arbejdshøjde.
Og så kan man lige så godt skrue fra syll/hammarband og ind i de "stående" regler, som mange her har foreslået.
Det bliver jo et lettere arbejde! Og en arbejdsmåde jeg hellere ville have valgt. At skråskrue er jo faktisk lidt vanskeligt. Let at reglen skrider og bliver skæv, og at man sprækker reglen i enden.

• Synes
Dizzy84 og 1 anden
  • Laddar…
KnockOnWood sagde:
Og da kan man lige så godt skrue fra syll/hammarband og ind i de "stående" reglar, som mange her har foreslået.
Herligt at du gør endnu et forsøg!

Jeg vil gerne høre TS motiv til at skråskrue. Det er jo bare et dårligt kompromis man tager til, når man ikke kan nå træet fra den rigtige side.

• Synes
xyle
  • Laddar…
S
Nyfniken sagde:
Herligt at du gør endnu et forsøg!

Jeg ville gerne høre TS motiv til at skrueskå. Det er jo bare et dårligt kompromis, man tyr til, når man ikke kommer til træet fra den rette vinkel.
så må du læse det har TS skrevet allerede hvorfor det skal skrues så

Nyfniken sagde:
Dejligt at du gør endnu et forsøg!...
Jeg nægter at give op, præcis ligesom du! I bedre kredse kaldes det perseveration alternativt ixofreni.

Ikke før jeg står foran Perleporten i hvert fald :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.