Jeg har talt med Norrlandsträ nu. Afvigelserne er indenfor deres tolerancer, men de sagde, at de alligevel kan erstatte mig for de brædder, der er for skæve, det vigtigste for dem er, at det bliver godt. Hvilket jeg synes er fantastisk.

Så jeg skal finde en ny teknik for at få dem på plads. Jeg vender tilbage :)

• Synes
Düsseldorff
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sagde:
Jeg har talt med Norrlandsträ nu. Afvigelserne er inden for deres tolerancer, men de mente, at de alligevel kan erstatte de brædder, der er for skæve, det vigtigste for dem er, at det bliver godt. Hvilket jeg synes er fantastisk.

Så jeg har brug for at udvikle en ny teknik for at få dem på plads. Jeg vender tilbage :)
Nogle passende lange regler med lidt fleksibilitet kunne måske fungere? En skåret åbning, der presser panelet opad/fremad og så spænde dem lidt skråt mod gulvet.
Dejligt at leverandøren vil tage en del.

/Høghus

Höghus Höghus sagde:
Nogle passende lange regler med lidt svaj måske virker? Et skåret hak der presser panelet opad/forud og derefter spænde dem lidt skråt mod gulvet.
Dejligt at leverandøren vil tage en del.

/Höghus
Det jeg har gjort nu er at skrue fast en stump krydsfiner og tage spjæt mod den med brækjernet. Men det tager jo tid.
Usikker på at få den rigtige kraft fremad, uden at ødelægge parket eller panel med din metode (hvis jeg forstår den korrekt).

Næste taktik at teste er plastkiler, som jeg tænkte slå ind mellem brættet og en spildbit af taget for at skabe et tryk, så jeg slipper for at stå med brækjernet og trykke.

Smart ting! Men jeg tror den vil skade dampbremsen (i hvert fald mere end nødvendigt). Men det kunne måske være noget.

Føler at et billede måske er på sin plads :)

panelet sømmes mod et underloft af råspont, og før råsponten ligger der en dampbremse. Så det bliver nok svært med de værktøjer, som behøver regler for at kunne tage fat.

Loft med åndbar membran monteret under råspont, i en stue med vinduer mod en have.

• Synes
useless og 1 anden
  • Laddar…
M Marcussjogren sagde:
ring Valbo og spørg om de er tilfredse med det leverede materiale, så får du gang i en dialog med dem.
Eller ring Valbo og sig, at du ikke er tilfreds med deres produkt, og spørg, hvordan de har tænkt sig at sikre, at du bliver tilfreds? :D

N Nikorasu sagde:
Eller ring Valbo og sig at du ikke er tilfreds med deres produkt, og spørg hvordan de vil sørge for at du bliver tilfreds? :D
Hvorfor skal TS ringe Valbo hvis han ikke har købt brædderne derfra??

useless useless sagde:
Hvorfor skal TS ringe til Valbo, hvis han ikke har købt brædderne derfra??
du må kigge på indlægget jeg svarede på, så bliver det klart

Jeg ved ikke, om det bliver så meget klarere. Det var @Bergendorff, som handlede fra Valbo, og ifølge oplysninger var de brædder snustørre og spidserette.

• Haha
Krille-72
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sagde:
Det jeg har gjort nu er at skrue fast et stykke krydsfiner og tage spjærn mod den med koben. Men det tager jo tid.
Usikker på at få den rette kraft fremad, uden at ødelægge parket eller panel med din metode (hvis jeg forstår den rigtigt ).

.
For at skåne panelet kan du vel tage en strimmel fra fjedersiden af et kasseret panel og bruge som mellemstykke at trykke på.
Hvis ikke regel-mod-gulvet virker, måske en to-tom-fire i passende længde spændt op med montage støtte kan fungere at bende mod. Altså vinkelret mod panelet og spænder mod væggen i den anden ende. Kappes en panelbredde for hver omgang.

/Høghus

Hvordan gik det for dig med den skæve panel, fik du nogen ny panel?

Jeg havde samme problem også hos mig, panelet var en pudset glatspont fra samme producent. Jeg havde haft pakkerne liggende tørt indendørs i samme temperatur som der, hvor de skulle sættes op. I visse pakker kunne det være så meget som fire af seks, der havde dette problem.

Jeg fik det ret godt til alligevel ved hjælp af en træklods, der blev skruet fast og derefter gennem bøjning med hammer/koben, men visse sprækker blev desværre ikke helt 100. Men som du siger, det tager jo en pokkers lang tid.

Hej,

Jeg kan afslutte tråden med følgende.

En hel del brædder måtte kasseres. Men med lidt mere muskler på plads, så gik det at voldføre sig bedre. Anvendte ikke klods og koben. Det var ligesom ikke der, det drillede. Så den sædvanlige svaj som findes i planker tog vi med hænderne for ikke at skade panel og dampspærre mere end nødvendigt. Resten af sprækkerne måtte vi enten leve med eller kassere.

Tror panelet rakte ned til den sidste bræt. Selv om vi havde regnet med meget spild.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.