D daugaard sagde:
Hvis det bliver så varmt, at der sprøjter gnister om tigersaven, så gør du nok noget forkert. ;)

Jeg fraråder også at skære med vinkelsliber/rondel!
Gnisterne fra en vinkelsliber har ingenting med varmen at gøre. Der er blevet diskuteret to mulige problemer - varmeudvikling og gnister.

C C.Lundin sagde:
Gnister fra en vinkelsliber har ingenting med varmen at gøre. Der er blevet diskuteret to mulige problemer - varmeudvikling og gnister.
Instruktioner for klipning og vedligeholdelse af Lindab-plader, herunder brug af værktøj som vaterpas, skruetrækker og nibbler. Dette kan findes hos lindab

S sixten88 sagde:
[billede] Dette kan findes hos lindab
Jeg forstår helt ærligt ikke, hvor du vil hen.
Tråden handler om en rimelig måde at skære flere lakerede bølgeblikkplader på én gang. Anbefalingerne fra forskellige producenter har TS sikkert allerede læst.
Havde man udelukkende læst og fulgt anbefalinger fra den aktuelle producent, havde jeg ikke engang kunnet udføre mit job.

Jeg vil forklare, at man ikke skærer belagt plade med vinkelsliber, fordi man skader pladen. Uanset hvor dygtig man er med vinkelsliberen. Så har jeg givet TS et alternativ til at skære pladerne i bundt med en dyksav.

Hej alle, og tak for en engageret diskussion!

Jeg er velbevandret i, hvordan man BØR gøre, men var ude efter at spare lidt tid, da det kun handler om taget på et ret slidt redskabsskur. Den er bygget op mod en eksisterende bygning, og taget går ind under udspringet på den anden bygning med ca. 0,5m, så den halve meter nærmest snittet vil hverken kunne ses eller blive belastet særligt hårdt af fugt.

Så for mig var det ikke hele verden, hvis pladerne evt. skulle blive beskadiget en smule, så det blev vinkelsliber til sidst. Jeg vedhæfter nogle billeder. Trods skruetvinger og beskyttelse til den øverste plade så jeg, at der var kommet en del spåner ind mellem pladerne, så hvis man er bekymret for pladerne, vil jeg ikke anbefale metoden. Men i mit tilfælde er jeg tilfreds!

• En vinkelsliber og fastspændt metalplade på græs med træ og OSB-plade ovenpå, brugt til tagprojekt på et gammelt redskabsskur.
  • En stak af bølgeplader og træplanker ses i forgrunden. En vinkelslibemaskine og bil med trailer er sløret i baggrunden.
  • Bræt med støv og spor efter brug af vinkelsliber til renovering af skur, set ovenfra.
  • Synes
Simsu og 2 andre
  • Laddar…
Det var for øvrigt 7st skiver fra Lindab som blev skåret på samme gang.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.