Skal skifte terrassebrædder i vores udestue men beholde underliggende strøer. Har indset, at den tidligere ejer af huset sparede på gode skruer, så hvert andet skruehoved knækker. Min plan er at save terrassebrædderne på begge sider af strøerne med rundsav, men jeg ved ikke, hvordan jeg bedst fjerner skruerne. Hvad er den bedste måde at save/fjerne et antal rustfri skruer, der sidder på række uden at ødelægge strøerne? Tigersav? Vinkelsliber?
Udestuen er 4x6 meter, så det er omkring 10 rækker med cirka 50 skruer i hver = besværligt.

sidder reglerne i bjælkesko eller lignende? kan du nemt vende dem? og lade skruerne sidde fast på undersiden

raasken raasken sagde:
Skal bytte terrassegulv i vores udestue men beholde underliggende reglar. Har indset at tidligere ejer af huset sparede på gode skruer så hver anden skruehoved går af. Min plan er at skære terrassebrædderne på begge sider af reglarne med rundsav, men ved ikke hvordan jeg bedst får fjernet skruerne. Hvad er den bedste måde at skære/få fjernet en mængde rustfrie skruer, der sidder på række uden at ødelægge reglen? Tigersav? Vinkelsliber?
Udestuen er 4x6 meter så det er cirka 10 rækker med cirka 50 skruer i hver = besværligt
Jeg ville skrue ud det, der går, derefter forsøge at løfte brædderne med koben. Til sidst taget af fremspringende med vinkelsliber.

• Synes
raasken
  • Laddar…
ProductImage28904593.jpg

• Synes
toolman77
  • Laddar…
S Steppen sagde:
sidder reglarne i bjælkesko eller lignende? kan du enkelt vende dem? og lade skruerne sidde kvar på undersiden
Smart! Er ikke kommet så langt endnu, så jeg ved det ikke. Men hvis det er sådan, gør jeg det. Tak!

Martin Berggren Martin Berggren sagde:
[bild]
Hjælp mig. Hvad er dette for best til værktøj:oops:?

Er det rustfrie skruer, ville jeg gætte på, at en boltsaks gør arbejdet enkelt...

• Synes
raasken
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Er det rustfrie skruer ville jeg gætte på, at en kraftafbidder klarer jobbet let...
Ok! Og så slå resten ned, der bliver tilbage?

Klip så tæt som muligt, så er det nok med en let massage for at de ikke skal stikke op..

Vil man have dem ud hele kan man bruge en svejsetang, men det tager jo tid at skrue dem ud én for én i hånden...

• Synes
raasken
  • Laddar…
Martin Berggren Martin Berggren sagde:
[bild]
Interessant tingest. Læste lidt om den men findes der blade til den som klarer RF?

mexitegel mexitegel sagde:
Interessant tingest. Læste lidt om den men findes der klinger til den som klarer RF?
Jeg vil nok sige, at du får svært ved at finde en klinge, som IKKE tager rustfrit, så længe vi taler om terrasse skruer...

Jeg prøvede at sætte en 4,2 mm "a2" skrue i skruestikken, og savede den af. 3,23 mm tyk, det tog præcis 7 træk med nedstrygeren før den gik af...

Det jeg reagerede på var, at bladet kun specificerede bløde metaller (jern, messing osv).

Hursomhelst så tror jeg mere på vinkelsliber eller bare klappe til med hammeren.

• Synes
raasken
  • Laddar…
L largab sagde:
Jeg ville have skruet ud det som går, derefter forsøgt at løfte væk trallen med brækjern. Til sidst tage af fremspringende med vinkelsliber.
Stikker de ud så plejer det at gå godt at klemme dem direkte i chucken og skrue dem ud.

• Synes
raasken og 2 andre
  • Laddar…
Det plejer at være overraskende nemt at trække dem ud med en skruemaskine, hvis de er fritlagte. Bare fastgør chucken omkring det, der er tilbage af skruen, og skru den ud. Sandsynligvis ikke lige så hurtigt som at save af med en vinkelsliber, men man slipper helt af med skruen.

• Synes
raasken
  • Laddar…
Almindelig hederlig hovtang er et undervurderet værktøj....

• Synes
raasken
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.