Der er jo mange måder at gøre det der på.
En måde er at lægge gulvet færdigt. Det føles lidt fjollet at ofre en plade for en decimeter, men man kan ikke vinde hver gang. Hvis du havde kappet den første plade lidt, ville du ikke engang have reflekteret over dette.
En anden måde er at kappe alle fire stykker ud af samme plade. Du mister godt nok feren på pladerne, men da det kun er nogle få centimeter, der faktisk vil blive brugt som gulv, burde det ikke gøre nogen forskel. Måske kan du sætte en ekstra stump under hver samling, så du har noget at limeskrue i?
Ellers har du fået flere forslag til måder at bygge hullet sammen på. Hvis du gør sådan, vil du sandsynligvis fortryde det, når du lægger rigtigt gulv på spån senere.