S Snickarkirre sagde:
Det er jo bare at lægge det 10cm stykke præcis som alle andre plader. Du skal ja have 45mm regel så 11 osb og 12 gips og så en sokkel på 12mm, går jeg ud fra? Så er du oppe på 80mm. Det virker ikke sandsynligt, at du vil belaste de sidste 20mm af stykket så meget, at det svajer. Det der holder alle dage i ugen (y)
Men du er inde på, at jeg skal save 10cm på x antal gulvspån plader? Jeg overvejer lidt, om man lægger en 95x28 imsom kottling mellem væggen og ud, så det bliver tæt og lidt støtte. Så får man ganske vist 1-2 cm mellemrum, men når først parketten er lagt og gulvlisten er sømmet, ses det jo ikke. Måske for amatøragtigt, men det strider imod mig at save en lille strimmel på 4 spånplader.
 
Der er jo mange måder at gøre det der på.
En måde er at lægge gulvet færdigt. Det føles lidt fjollet at ofre en plade for en decimeter, men man kan ikke vinde hver gang. Hvis du havde kappet den første plade lidt, ville du ikke engang have reflekteret over dette.
En anden måde er at kappe alle fire stykker ud af samme plade. Du mister godt nok feren på pladerne, men da det kun er nogle få centimeter, der faktisk vil blive brugt som gulv, burde det ikke gøre nogen forskel. Måske kan du sætte en ekstra stump under hver samling, så du har noget at limeskrue i?
Ellers har du fået flere forslag til måder at bygge hullet sammen på. Hvis du gør sådan, vil du sandsynligvis fortryde det, når du lægger rigtigt gulv på spån senere.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.