blackarrow blackarrow sagde:
Døde denne tråd af chok?
Hvis man har læst indlæggene her, forstår man spørgsmålet i det første indlæg bedre...
Det lyder ikke optimalt (understatement) at have en syll med beton på 3 sider.
Har du noget forslag til, hvad jeg bør gøre?
 
Det som allerede er fugtskadet skal væk.
Hvis du vil beholde væggene, skal isoleringen sættes på ydersiden.
Minimum 200mm isodrän eller tilsvarende.
 
Oven jord kan du beholde isoleringen indvendigt.
 
Nja, jeg er ingen ekspert, men der det var 16% fugt er det godkendt, ikke godkendt ved 17%, der det var 22% er det ikke godkendt.
Jeg ville have lavet nogle flere huller og målinger!
Er det kun "dernede" det er fugtigt, eller er bjælkerne fugtige længere oppe?

Hvis der nu er en tanke bag denne "luftspalte" så er det vel at mindske kuldebroen mellem gulv og væg.
Det er vel kun "kældervæggen" der står på denne syld? Kan man ikke bare fylde "hullet" med frigolit som kan klare højt tryk? Eller muligvis isolerende beton, men den svarer vel kun til halvdelen af hvad frigolit isolerer.
 
Ja, problemet er jo, at der opstår en sprække mellem pladen og leca-væggen, når de påreglede vægge fjernes. Jeg har tænkt, at enten kan denne sprække fyldes med beton, eller også kan man mure en ny indervæg med leca indenfor den eksisterende leca-væg. Jeg ved ikke, hvad der bliver bedst?

Udvendigt isolerer jeg med isodrän/pordrän, når jeg alligevel skal grave i haven senere på efteråret.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.