5,477 læst ·
19 svar
5k læst
19 svar
Sandwich i betonplade?
Nja, jeg er ingen ekspert, men der det var 16% fugt er det godkendt, ikke godkendt ved 17%, der det var 22% er det ikke godkendt.
Jeg ville have lavet nogle flere huller og målinger!
Er det kun "dernede" det er fugtigt, eller er bjælkerne fugtige længere oppe?
Hvis der nu er en tanke bag denne "luftspalte" så er det vel at mindske kuldebroen mellem gulv og væg.
Det er vel kun "kældervæggen" der står på denne syld? Kan man ikke bare fylde "hullet" med frigolit som kan klare højt tryk? Eller muligvis isolerende beton, men den svarer vel kun til halvdelen af hvad frigolit isolerer.
Jeg ville have lavet nogle flere huller og målinger!
Er det kun "dernede" det er fugtigt, eller er bjælkerne fugtige længere oppe?
Hvis der nu er en tanke bag denne "luftspalte" så er det vel at mindske kuldebroen mellem gulv og væg.
Det er vel kun "kældervæggen" der står på denne syld? Kan man ikke bare fylde "hullet" med frigolit som kan klare højt tryk? Eller muligvis isolerende beton, men den svarer vel kun til halvdelen af hvad frigolit isolerer.
Ja, problemet er jo, at der opstår en sprække mellem pladen og leca-væggen, når de påreglede vægge fjernes. Jeg har tænkt, at enten kan denne sprække fyldes med beton, eller også kan man mure en ny indervæg med leca indenfor den eksisterende leca-væg. Jeg ved ikke, hvad der bliver bedst?
Udvendigt isolerer jeg med isodrän/pordrän, når jeg alligevel skal grave i haven senere på efteråret.
Udvendigt isolerer jeg med isodrän/pordrän, når jeg alligevel skal grave i haven senere på efteråret.
Klik her for at svare