vækker liv igen i min gammel tråd, for igen at forsøge at finde en god løsning til mit problem.

har kigget på div sider som man kan beregne limtræsbjælke, men der findes ikke nogen som giver forslag på den type arbejde som jeg skal have udført. findes der flere sider?

En konstruktør/byggeingeniør er den rette person. Det er jo ikke kun dimensionering af en bjælke, men man skal også sikre, at understøtningen kan klare kraften.

stoif sagde:
En konstruktør/bygningsingeniør er den rette person. Det er jo ikke bare dimensionering af en bjælke, men man skal også sikre, at opbygningen kan klare kraften.
stämmer bra, men om man vill räkna lite själv:)

for alle jeg har fundet, som har med åbninger at gøre, er alle på nederste etage; min gælder øvre plan, men må forsøge at ringe til kommunen. Så må de komme og kigge på det.

Så hvordan man skal finde en, er en anden spørgsmål:( googler, men finder ingen som findes i nærheden af være kommune.

Aha, så kan jeg desværre måske ikke hjælpe dig meget. Beregne på kræfter kan jeg derimod, måske skal man i hvert fald starte der?

Har du beregnet, hvilken kraft limträbalken skal optage?

stoif sagde:
Aha, då kanske jeg desværre ikke kan hjælpe dig meget. Beregne på kræfter kan jeg derimod, måske man i det mindste skal starte der?

Har du beregnet, hvilken kraft limtræsbjælken skal optage?
Nej, jeg er virkelig, virkelig dårlig til matematik. Har ikke en anelse om, hvordan man beregner det.

En lille opdatering, væggen er ikke bærende selvom den er.:)

Havde en snedker hjemme som vi måske ville vælge. Han ville bygge stag længere nede på spær. Da væggen ikke tager al vægten.

Han ville have ca. 6000 kr med med rot

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.