Loftlister kan ikke gøres meget bedre end de er udført. Det virker som om nogen ikke har tænkt sig om, da taget blev skiftet? Har I sænket loftet for at få plads til spots eller lignende? Flot med listningen kan man vel ikke direkte påstå, at det er... men hvis I som kunde har lejet et arbejde ud, når væggen er færdig, hvordan tror I så, at det skal udføres? Listningen skal ske først, derefter fuges/males eller tapetseres der. Det er forfærdeligt at sige, at denne afkortning af sokler er blevet mere almindelig, kan ikke lide det, men mange nybygninger har denne løsning, det kaldes for at se helheden skal være acceptabel.... men jeg er enig med dig, dette ville jeg ikke være stolt af, forbered dig dog på, at det kan ende med en tvist om en vis erstatning til håndværkeren, som sagt har han/hun i hvert fald lavet loftlisten uden anmærkning i betragtning af, at det ikke er tømmeren, der har sat loftet og placeret ventilen... Men nogen større erstatning skal denne ikke have, resten er ikke okay....man kan løse soklerne med lidt fugemasse og en overmaling. Spring håndværkeren over næste gang eller ansæt en, der kan liste..:)

Man får ofte kommentaren "Det der tænker man ikke på senere".
Men jeg vil hævde, at det er præcis det modsatte, næsten.
For det er faktisk sådan, at man ikke tænker på det senere, men... når man har mange små sjusket fejl spredt ud over hjemmet, så mener jeg, at helhedsindtrykket sænkes.

Hvis det derimod er tæt, geret, pænt og nydeligt, så bliver helhedsoplevelsen meget højere/bedre.
Det er lidt svært at sætte ord på det, det ses når nogen har lagt deres sjæl i det.

Jeg ville f.eks. ikke lade dykkersømshovederne være uspartlede og umalede på dørrammer.
Men det ser man overalt, og ja, jeg tænker på det, når jeg besøger bekendte, der har nyopførte huse.

JOW sagde:
Man får ofte kommentaren "Det der tænker man ikke på senere".
Men jeg vil hævde, at det er præcis modsat, næsten.
Jeg er enig med det sidstnævnte, jeg kan blive irriteret, hvis jeg ved, at jeg har skarvet en regel lidt grimt BAGVED gipsen... jeg ved jo alligevel, hvordan det ser ud der bagved :(

Nja, men det var ikke helt sådan jeg mente det...
Jeg mente synlige detaljer...

Jeg mener altså, at helheden ser bedre ud, når det er pænt udført.
Selv om man ikke ser samlingen med det blotte øje, når man kigger på helheden, så tror jeg det spiller ind.

JOW sagde:
Nja, men det var ikke helt sådan, jeg mente det... Jeg mente synlige detaljer...
Jeg forstod det, jeg mente bare, at jeg irriterer mig så meget over det, at jeg endda irriterer mig over det, der ikke ses :)

Daniel78 sagde:
Jeg forstod det, jeg mente bare, at jeg irriterer mig så meget over det, at jeg endda irriterer mig over det, der ikke ses :)
Ja, sådan kan det føles, når der er blevet mange unødvendige fejl, man irriterer sig over det meste, og det er helt naturligt

LinusW LinusW sagde:
Vi hyrede et tømrerfirma via anbefaling for at sætte gulvsokkel og loftliste. Vi blev virkelig ikke tilfredse. Dels måden, de arbejdede på, og tog sig en uden at vi vidste om det, men det vigtigste er, at arbejdet føles meget sjusket udført.

Billederne viser, hvad vi er utilfredse med. Skal man acceptere dette?? Er det korrekt gjort?? Hvordan går vi videre? Modstå faktura? Kræve, at de gør det bedre?

1. Den største fejl er loftlisten over ventilationen. Vi ved, at det er et vanskeligt sted, men på spørgsmål sagde han, at det ikke er noget problem at få det pænt med mønstersavning og sammenføjningsarbejde.

2. Gulvsoklen gaber mod væggen overalt. Betonvæggen er ganske vist lidt ujævn, men det må da være muligt at få den fast med plugs og skruer?

3. Gulvsoklens samlinger og hjørner er skåret lige i stedet for 45 graders vinkel, som det var før, hvilket var meget pænere. Og i nogle hjørner er der forskellige højder (se billede).

4. Loftlistens samlinger er ikke i niveau, så mønsteret brydes...
Jeg har også tømrere, der er totalt uduelige. Den ene var jo erfaren, og den anden lærling havde ansvar for at kappe lister. Han kastede rundt med brædder, lister, målte helt forkert, osv. Det blev masser af spild.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.