Overvejede bærlingerne, som jeg har valgt i 7". Det er jo kun et skur, men brændet kan jo veje en del. Måske bedre at tage 8" 195mm?

S
Det er tilstrækkeligt med 45X145, men tag det, du har regnet med, bare sørg for at have lidt forstærkning under gulvet, hvor brændet skal være, plus en eller nogle ekstra reglar under gulvet, som bærer op dér.

Jeg synes du skal holde fast ved 7". Jeg foreslog det i mit første indlæg, og det var baseret på en overslagsberegning med hensyn til 12 plinte. Spændvidden bliver bare 2,4 meter. Går du ned til 6" skal du øge antallet af plinte.

J justusandersson sagde:
Jeg synes, du skal holde fast ved 7". Jeg foreslog det i mit første indlæg, og det var baseret på en overslagsberegning med hensyn til 12 fundamenter. Spændvidden bliver kun 2,4 meter. Går du ned til 6", skal du øge antallet af fundamenter.
Ja, jeg tager 7". Og der bliver altså 15 fundamenter i alt nu, føles som det bliver stabilt nok.
Plantegning af fundament med 15 plinter og dimensioner markeret i rødt og blåt. Teksten "Bärlinor & plintar" vises nederst.

D Draven sagde:
Ja jeg tager 7". Og det bliver jo 15 søjler totalt nu, føles som det bliver stabilt nok.
[billede]
Skal nu planlægge for støbningen af søjlerne.
1. Hvor dybt skal jeg grave, frostfrit i Halland? 1m?
2. Omtrent hvor meget forbrug tror I på grus og skærver i m3?

D Draven sagde:
1. Hvor dybt skal jeg grave, frostfrit i Halland? 1m?
Det afhænger af jorden. Hvis den er drænende (hvilket er almindeligt i Halland) er halvt frostfrit dybde tilstrækkeligt. Du kan også forkorte dybden yderligere ved at isolere omkring hullet.
D Draven sagde:
2. Omtrent hvor meget forbrug tror I på grus og makadam i m3?
Ikke den fjerneste idé, men det er bare at måle og beregne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.