Janu78 sagde:
Så vil du have disse problemer med næsten alle håndværkere!
Kan håndværkere ikke opføre sig? Har mødt en hel del, der faktisk kan det.

J J_K_H sagde:
Hvis nu nedbør var den eneste fugtbelastning…

Køb bedre kvalitet på plade så slipper man for at skifte den. Det bliver billigere og mindre besværligt end at skifte fugtskadet konstruktion og materialer.

Hvis man afviger fra teorien, bør man i hvert fald lave en risikovurdering (sandsynlighed og konsekvens) og overveje om det er værd at gøre.
Men hvis man så har købt et hus, hvor pladen af en eller anden grund skal skiftes. Det kan jo også være, at man vil skifte farven eller materialet.

J J_K_H sagde:
Produktet skal have en bagvedliggende vindtæt konstruktion i henhold til deres beskrivelse (vindskive f.eks.).
Skulle isoleringspladen være vindtæt og indgå i den vindtætte konstruktion, placeres drypnæsen bag den vindtætte konstruktion.
Hvis man f.eks. monterer 100 mm tykke plader, bliver det jo meget dybe overblik, hvis de skal sidde inden for isoleringen og nå et antal mm uden for vindueskarmen. Typisk 250 mm? Desuden bliver det en sværisolérbar kuldebro under blikpladen.

useless useless sagde:
Ledetråd: Trådens rubrik.
Aha

H Henke70 sagde:
Under 25 år på olika husfabriker har jeg ikke været med til at lægge blikpladen under vindpappen.
Husfabrikker er vel ikke kendt for altid at gøre den bedste løsning???

Hurtigt, billigt og tilstrækkeligt godt plejer snarere at være ledord. For mig er det ikke tilstrækkeligt godt.

• Synes
UffePlåtis og 2 andre
  • Laddar…
A Alexn72 sagde:
Findes der et billede af arbejdet i dag?

• Gulmalet træbeklædning ovenfor et vindue med grå metaltrim.
  • Gulmalet træhus med lodrette brædder og en hvidmalet, firkantet vinduesramme.
Janu78 sagde:
Den du! For os, der vil hjælpe til, er den interessant, men tydeligvis ikke for hende, så længe hun kan tale ned om håndværkeren og hans attitude mod hende. Det kunne have været sjovt at høre håndværkerens side, jeg er overbevist om, at deres fortællinger ikke stemmer overens 🙈
Jeg har ikke anset det for at være forkert udført 😉 læs lidt mere grundigt

• Gult træbeklædt hus med vindue, der har hvid ramme og blomster i vindueskarmen.
  • Gul træpanel over et vindue, med synlige skruer og en beskyttende kant.
Janu78 sagde:
Den du! For os, der vil hjælpe til, er den interessant, men åbenbart ikke for hen, så længe hun bare kan tale dårligt om håndværkeren og hans attitude over for hende. Det ville have været sjovt at høre håndværkerens side, jeg er overbevist om, at deres fortællinger ikke stemmer overens🙈
Det kan jo være, at man har arbejdet!

E Evalarsson36 sagde:
Jeg har ikke anset det for at være forkert udført 😉 læs mere omhyggeligt
Håber du spøger. Sådan gør man absolut IKKE.

M martinradbo sagde:
Håber du laver sjov. Sådan gør man under ingen omstændigheder.
Om at jeg ikke har ment, at det er forkert udført? Hvor får du det fra?

Lidt off topic men dette billede ses nogle gange med teksten:
"This is the only advertisement this window installer ever needs to use.
Vindu beskytter mod oversvømmelse, træer og vand ses udenfor, indendørs gulv delvist vådt.

Min pointe er at altid gøre ting til 100 % og ikke tage genveje på noget, der skal stå der i måske flere hundrede år.

Hvad er det på billederne? Det ser jo ikke specielt nyt ud. Er det dette håndværkeren har lavet, eller er det det, der skal udbedres?

E Evalarsson36 sagde:
Om at jeg ikke har anset, at det er forkert udført? Hvor får du det fra?
Jeg mener bare, at man ikke skal sætte pladen på den måde.
Har ingen idé om det er et gammelt eller nyt billede, dit eller en andens hus. Bare at det er forkert monteret.

M martinradbo sagde:
Lidt off topic men dette billede ses nogle gange med teksten:
"This is the only advertisement this window installer ever needs to use.
[billede]

Min pointe er at altid gøre tingene 100 % og ikke tage genveje på noget, der skal stå der i måske flere hundrede år.
Ja helt rigtigt. Men nu er det ikke mig, der har skiftet vinduer og sat overbleck! Jeg spurgte bare, hvordan det skal sidde! For resten kørte jeg forbi en snedkers hus, og hans så ligesådan ud.

E Evalarsson36 sagde:
Jeg har ikke anset, at det er fejlagtigt udført 😉 læs mere omhyggeligt
Men de billeder viser jo ikke, hvad nogen har gjort for nylig, det må være xx år siden, der blev sat panel og overblik!

Det må være en tråd fra en troll?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.