Køb bedre kvalitet på plade så slipper man for at skifte den. Det bliver billigere og mindre besværligt end at skifte fugtskadet konstruktion og materialer.
Hvis man afviger fra teorien, bør man i hvert fald lave en risikovurdering (sandsynlighed og konsekvens) og overveje om det er værd at gøre.
Men hvis man så har købt et hus, hvor pladen af en eller anden grund skal skiftes. Det kan jo også være, at man vil skifte farven eller materialet.
Produktet skal have en bagvedliggende vindtæt konstruktion i henhold til deres beskrivelse (vindskive f.eks.).
Skulle isoleringspladen være vindtæt og indgå i den vindtætte konstruktion, placeres drypnæsen bag den vindtætte konstruktion.
Hvis man f.eks. monterer 100 mm tykke plader, bliver det jo meget dybe overblik, hvis de skal sidde inden for isoleringen og nå et antal mm uden for vindueskarmen. Typisk 250 mm? Desuden bliver det en sværisolérbar kuldebro under blikpladen.
Den du! For os, der vil hjælpe til, er den interessant, men tydeligvis ikke for hende, så længe hun kan tale ned om håndværkeren og hans attitude mod hende. Det kunne have været sjovt at høre håndværkerens side, jeg er overbevist om, at deres fortællinger ikke stemmer overens 🙈
Jeg har ikke anset det for at være forkert udført 😉 læs lidt mere grundigt
Den du! For os, der vil hjælpe til, er den interessant, men åbenbart ikke for hen, så længe hun bare kan tale dårligt om håndværkeren og hans attitude over for hende. Det ville have været sjovt at høre håndværkerens side, jeg er overbevist om, at deres fortællinger ikke stemmer overens🙈
Om at jeg ikke har anset, at det er forkert udført? Hvor får du det fra?
Jeg mener bare, at man ikke skal sætte pladen på den måde.
Har ingen idé om det er et gammelt eller nyt billede, dit eller en andens hus. Bare at det er forkert monteret.
Lidt off topic men dette billede ses nogle gange med teksten:
"This is the only advertisement this window installer ever needs to use.
[billede]
Min pointe er at altid gøre tingene 100 % og ikke tage genveje på noget, der skal stå der i måske flere hundrede år.
Ja helt rigtigt. Men nu er det ikke mig, der har skiftet vinduer og sat overbleck! Jeg spurgte bare, hvordan det skal sidde! For resten kørte jeg forbi en snedkers hus, og hans så ligesådan ud.