P
nino nino sagde:
Hvordan beregner man, hvor overblikningen bliver?
Jeg som skifter til lidt mindre vinduer og skifter dem efter facaden er færdig har sat blik udenpå panelet med kantning
Man monterer altid vinduet først og måler derefter ud, hvor overblikningen bliver både i højden og hvor meget på hver side om vinduet.

• Synes
Daniel Barnaniel og 1 anden
  • Laddar…
E Evalarsson36 sagde:
Jeg har en diskussion med min tømrer om, hvordan overbeslaget skal sidde. Vi er ikke helt enige. Er der nogen her, som er blikkenslager, der kan vise billeder af, hvordan det skal se ud? Træbeklædning
Bagved beklædningen, uden for vindpap. Det ville jo være vanvittigt at gøre pap våd, så det kan suge vand op og (om end, marginalt, men alligevel) gøre isoleringen våd.

Janu78 sagde:
Man monterer altid vinduet først og så måler man ud hvor overblegningen bliver både i højden og hvor meget til hver side af vinduet.
Ja men som jeg skrev så gør jeg det bagefter, ikke optimalt men det må blive sådan

P
nino nino sagde:
Ja men som jag skrev så gör jag det efteråt, inte optimalt men det måste blir så
Så bliver det som du har gjort ved ikke rigtig, hvad du er ude efter?

nino nino sagde:
Hvordan beregner man, hvor overlukket bliver?
Jeg, som skifter til lidt mindre vinduer og skifter dem efter facaden er klar, har sat blik uden på panelet med kantning
Det kræver lidt tænkearbejde, eller ret meget faktisk, i hvert fald når jeg har gjort det.
Jeg tror personligt, at det er netop derfor den mest almindelige løsning (af gør-det-selv-folk) ofte er at sætte blikkene mellem panel og dækbræt. Så kan det ikke blive forkert, selvom det heller ikke kan blive rigtigt ;)

• Synes
nino og 1 anden
  • Laddar…
M MONTREAL sagde:
Vi har kun hørt, hvad den ene side mener, med tanke på måden at udtrykke sig på her, kan der være holdningsproblemer på begge sider?!
Jeg får holdningsproblemer, når nogen lillagumman mig. Og er nedladende.

Mulvaden sagde:
Du har fået svar nu. Din snickare her ret, han har ikke gjort fejl, ifølge mig og flere her.
Ok.

P
E Evalarsson36 sagde:
Jeg får attitudeproblemer, når nogen lillagumman mig. Og er nedladende.
Men det vil ikke hjælpe dig med dit hus, du kan ikke ændre andres attituder og sociale adfærd. Prøv at holde dig til arbejdet, der skal gøres.
E Evalarsson36 sagde:
Ok.
Du bør værdsætte, hvad der er vigtigst for dig, at udføre et godt stykke arbejde eller finde en håndværker, som du kommer overens med, for jeg begynder at ane, at det er dig, der har problemet.

• Synes
sinuslinus og 1 anden
  • Laddar…
E Evalarsson36 sagde:
Han har ikke kaldt mig lille gumman. Men attituden er sådan. Nedgørende og "dethärförstårintedu" "komintehärochberättaförmighurjagskagöra" derimod spørger han om min mandlige ven er min kk. Hvad det nu har med renoveringen at gøre
Du har altså gafflet gennem hele tråden om "lille gumman" men han har ikke engang sagt det?😆

At spørge om KKs, privatliv o.lign. er helt over grænsen og fortjener en irettesættelse med det samme, men i øvrigt synes jeg, at I skal gnælde, letkrænkelige kvinder bestræbe jer på at kun hyre kvindelige håndværkere fremover, og held og lykke med det. Især da det ser ud til at vise sig, at han havde ret og du tog fejl rent teknisk. Så hans attitude om "dethärförstårintedu" var jo beviseligt helt korrekt.👍

• Synes
Rooney og 4 andre
  • Laddar…
P
Box of rain Box of rain sagde:
Du har altså gafflet gennem hele tråden om "lilla gumman" men han har ikke engang sagt det?😆

At spørge om KKs, privatliv o.lign er helt over grænsen og fortjener en irettesættelse direkte, men i øvrigt synes jeg, at I brokkehoveder og letkrænkelige kvinder skal sørge for kun at ansætte kvindelige håndværkere fremover, og held og lykke med det. Især da det ser ud til, at han havde ret og du tog fejl rent teknisk. Så hans holdning om "dethärförstårintedu" var jo beviseligt helt korrekt.👍
Så fandens godt, der sad den🤣

• Synes
Rooney og 2 andre
  • Laddar…
Janu78 sagde:
Så bliver det som du har gjort, ved ikke rigtig hvad du er ude efter?
Om nogen havde en smart løsning til mig, men jeg kan i øvrigt ikke begynde at gøre anderledes på sidste side af huset.

G Gabbe1 sagde:
Det kræver lidt funderen, eller ret meget faktisk, i hvert fald når jeg har gjort det.
Jeg tror personligt, at det er netop derfor den mest almindelige løsning (af gør-det-selv-folk) plejer at være at sætte beslagene mellem panel og låg. Så kan det ikke gå galt, selv om det ikke kan blive helt rigtigt heller ;)
Nej, sådan er det nok, kunne evt. vente med at sømme panelet lige der, montere vinduet og skære panelet bagefter.
For køre videre med ankantning

Box of rain Box of rain sagde:
Du har altså gafflet gennem hele tråden om "lille gumman" men han har ikke engang sagt det?😆

At spørge om KKs, privatliv og lignende er helt over grænsen og fortjener en irettesættelse direkte, men ellers synes jeg, at I brokkehoveder, letkrænkelige kvinder burde bestræbe jer på kun at hyre kvindelige håndværkere fremover, og held og lykke med det. Især når det ser ud til at vise sig, at han havde ret, og du tog fejl rent teknisk. Så hans attitude om "detforstårduikke" var jo beviselig helt korrekt.👍
Jeg har ikke sagt, at jeg er uddannet snedker. Ellers ville jeg ikke have spurgt, hvad jeg tror er kyndige folk om, hvordan ting skal gøres. Men når der sukker, puster og stønnende hele tiden over alt, der skal gøres, og man lægger op til ting på en nedgørende måde, bliver jeg træt. Hvis man forklarer, at det ikke kan gøres på den måde, fordi... Det er helt ok. I burde måske studere herskerteknikker lidt, men absolut ikke efterligne. Så forstår I måske. Når jeg påpeger, at han ikke har lavet en tærskel, men det bare er en bunke gips under døren, og han sukker og siger. Hvordan synes du, jeg skal løse det? Det er virkelig uprofessionelt. 2 garderobedøre går i gulvet, fordi han havde travlt. Jeg orker ikke at skændes om det og lægger derfor skiver under i hængslerne i stedet. En pind ligger løst. Den blev aldrig fastgjort.

P
E Evalarsson36 sagde:
Jeg har ikke sagt, at jeg er uddannet tømrer. Så ville jeg ikke have spurgt, hvad jeg tror er kyndige folk om, hvordan ting skal gøres. Men når der sukker og pruster og stønnes hele tiden om alt, der skal gøres. Og man fremlægger ting på en nedladende måde, bliver jeg gal. Hvis man forklarer, at det ikke kan gøres på den måde fordi... Det er helt ok. I kunne måske studere herskerteknikker lidt men absolut ikke følge dem. Så forstår I måske. Når jeg påpeger, at han ikke har lavet en tærskel, og der kun er en bunke gips under døren, og han sukker og siger. Hvordan synes du, jeg skal løse det? Det er utroligt uprofessionelt. To garderobedøre går i gulvet, fordi han havde travlt. Gider ikke skændes om det, må lægge skiver under i hængslerne i stedet. En pind ligger løst. Den blev aldrig fastsat.
Så vil du have disse problemer med typ næsten alle håndværkere!

• Synes
MONTREAL
  • Laddar…
Og vi venter stadig på et billede af det, du anser er forkert udført🤔

• Synes
UffePlåtis og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.