Er der ingen risiko for, at fugten bliver fanget, hvis jeg isolerer? Tænker at det også kan blive trængt i væggene med isolering...
 
Mikael_L
Fesoj sagde:
Tänker att det kan bli trångt också i væggene med isolering...
Ehh?
Hvad mener du nu? Har du tænkt at gemme ting i væggene eller ..? ;)
 
Haha man ved aldrig. Nej jeg tænker på evt. Luftspalte osv. Kondens og krybende fugt osv. Tanker og tips? Ingen risiko for skimmel osv?
 
Mikael_L
Nej, isolering øger ikke risikoen for skimmel, den bliver muligvis lidt lavere faktisk - i uopvarmede rum. Er der en smule tilført varme, så mindskes fugt- og skimmelrisikoen drastisk.

Derimod er dårlig eller ingen ventilation ingen god ting. Så uanset om du isolerer eller ej, bør du sørge for, at der er tilpas med ventiler. Tilfører du fugt i garagen indimellem, bør du have mekanisk ventilation (dvs. ventilator), en fugtstyret PAX-ventilator er nok et godt valg. Mange garageporte har indluftsåbninger i bunden, så behøves der kun en højere placeret udsugningsventil, eventuelt med ventilator.

Nå, riv dit væggips ned nu, og tag så lidt billeder og spørg her på forummet om, hvordan du skal fortsætte for at sikre luftspalte og vindbeskyttelse. Så skal du se, at det bliver rigtig godt. Bare dumt at lave en dårlig kompromisløsning, synes jeg. :)
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.