Jeg har renoveringsgipsplader på 6mm liggende, som jeg tænkte bruge til en indervæg, jeg bygger.
Planen er at fastgøre OSB-plader på reglarne, og derefter i stedet for en "almindelig" gipsplade sætte renoveringspladerne (sådan nogle her http://www.bauhaus.se/norgips-ytskiva-6x900x2500mm.html).

Er der nogen grund til, at dette er en dårlig idé?
Man skulle jo mene, at OSB-pladerne burde gøre det hele stabilt nok i hvert fald, så jeg tænkte bare at køre videre med det her for at spare penge (da jeg allerede har de her plader, men ingen tykkere).

• Synes
Brandeu
  • Laddar…
Nej, der er ingen særlige problemer med det.

Renoveringsgipsen er normalt dyrere end det almindelige, men når du allerede har det så.

Lysende. Yes, i dette tilfælde er prisen ikke noget problem, snarere det modsatte :)

Jeg har 6mm gips på råspont siden ca. 8 år. De er spartlede og malede og har holdt udmærket.

• Synes
molle4
  • Laddar…
Du får jo større gulvplads! Det må jo være godt.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Haha, ja de der millimeter spiller vel mindre rolle dog :)

Synes 6mm er mere besværligt at skrue og at det kræver mere arbejde med spartling da området omkring skruehovederne gerne rejser sig, men selvfølgelig kan man bruge dem.

Det der med, at området rundt om skruvskallen bobler op, var ikke noget, jeg tænkte på, da jeg skruede de første 250 gipsskruer fra Grabber i. Så købte jeg gipsskruer fra Heco, og NU er jeg meget bevidst om problemet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.