37,917 læst ·
35 svar
38k læst
35 svar
OSB - gips - spånplade
tex cc600. Brug 1200 plader, så "rammer" du altid en regel. Forskyd derefter det sidste lag plader 600mm sammenlignet med det første lag. simsalabim.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 indlæg
Vi kigger på forskellige husfirmaer lige nu, og det ene, lidt dyrere, har OSB+GIPS+ISOLERING som standard i indervæggene, hos det andet er det tilvalg. Er der nogen, der har en idé om, hvad det kan dreje sig om i ekstraomkostninger, der skal retfærdiggøre den højere pris hos firma nr. 1?
Vi har spånplader overalt undtagen på steder, hvor vi har planer om at hænge meget op eller som kræver ekstra stabilitet, eksempelvis køkken, vaskerum osv. Der har vi OSB. For en sikkerheds skyld har vi alligevel skruet lidt ekstra op bag OSB, hvor vi skal have overskabe osv.
En anden årsag til at sætte en form for plade op bag gipsen er, at arbejdet med gips og spartelmasse går hurtigere. Har set huse uden "underplader" som har vredet sig ved kraftig blæst og forårsaget revner.
mvh
David
En anden årsag til at sætte en form for plade op bag gipsen er, at arbejdet med gips og spartelmasse går hurtigere. Har set huse uden "underplader" som har vredet sig ved kraftig blæst og forårsaget revner.
mvh
David
Klik her for at svare