I som satte spån bag gipset; Hvilke plader har I sammensat over reglerne? Både gips og spån? Det burde vel være bedst at have gipset sammensat over reglerne og forskudte samlinger, ikke sandt?
 
:o
tex cc600. Brug 1200 plader, så "rammer" du altid en regel. Forskyd derefter det sidste lag plader 600mm sammenlignet med det første lag. simsalabim.
 
Vi kigger på forskellige husfirmaer lige nu, og det ene, lidt dyrere, har OSB+GIPS+ISOLERING som standard i indervæggene, hos det andet er det tilvalg. Er der nogen, der har en idé om, hvad det kan dreje sig om i ekstraomkostninger, der skal retfærdiggøre den højere pris hos firma nr. 1?
 
ClasseClas
Vi betalte 18500 kr ekstra for isolering af mellemvægge + ekstra spånplade ud over gips i alle indervægge. 184 m2, år 2000.
 
Ifølge min bygherre skal OSB koste ca. 50:-/kvm og isolering af indvendig væg 35:-/kvm væg. Gips har man jo allerede, så den skal de vel ikke lægge på for.

Challe
 
Vi har spånplader overalt undtagen på steder, hvor vi har planer om at hænge meget op eller som kræver ekstra stabilitet, eksempelvis køkken, vaskerum osv. Der har vi OSB. For en sikkerheds skyld har vi alligevel skruet lidt ekstra op bag OSB, hvor vi skal have overskabe osv.
En anden årsag til at sætte en form for plade op bag gipsen er, at arbejdet med gips og spartelmasse går hurtigere. Har set huse uden "underplader" som har vredet sig ved kraftig blæst og forårsaget revner.

mvh
David
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.