H HEM2121 sagde:
Pladerne skal ikke fastgøres, men ligge løst.
Så må du informere LK om, at der er en fejl i deres monteringsvejledning.
Instruktioner for montering af LK gulvvarmesystem med varmefordelingsplader over bjælker i en glesplade.

• Synes
39x
  • Laddar…
H
P para sagde:
Då får du meddela LK att det står fel i deras monteringsinstruktion.
[billede]
Så er det ikke med Uponor. Det stod klart og tydeligt i deres instruktioner at pladerne ikke skulle fastgøres, pladerne skal jo kunne udvide frit. Det er jo ikke spørgsmålet om nogen kæmpestor udvidelse. Formentlig forskellige måder for forskellige systemer, antager jeg.

Senest redigeret:
  • Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
A
P para sagde:
Så må du meddele LK, at der står forkert i deres monteringsinstruktion.
[billede]
Dette er til lægning i gles.

• Synes
Violina og 2 andre
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Ja visse af gulvene går sammenhængende gennem døråbninger, andre gør ikke det. De værste opbukninger er netop omkring døråbninger, men findes også i rum, hvor gulvet kun ligger i netop det gulv!!
Har du gulv sammenhængende i forskellige rum, så kan jeg forestille mig, at du har forskellig varme i de forskellige rum afhængig af, hvor solen står eller ikke. Så kan det være sådan, at gulvene i de forskellige rum "bevæger" sig forskelligt og giver spændinger, og det eneste, der holder de to rum sammen, er planken i døråbningen. Hvordan det er med de andre rum, hvor der kun er et gulv i et rum, har jeg ingen idé om.

A
Alfredo Alfredo sagde:
Ikke fordi jeg tror, at dette har noget med dine problemer at gøre, men "må" det være så korte stykker som billedet viser?

[billede]
Er 30cm som kortest en gulvplanke må være! Så undrer mig over hvilken klamphuggerfirma der har lagt det! Og hvis det ligger i flere rum uden samling under dørtrinet, er det ikke usædvanligt, at der opstår problemer!

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
A Almedals sagde:
Har du gulv sammenhængende i forskellige rum, så kan jeg forestille mig, at du har forskellig varme i de forskellige rum afhængigt af, hvor solen står eller ikke. Da kan det være, at gulvene i de forskellige rum "bevæger" sig forskelligt og giver spændinger, og det eneste, der holder de to rum sammen, er brættet i døråbningen. Hvordan det er med de andre rum, hvor der kun er et gulv i ét rum, har jeg ingen anelse om.
Nej men vi har problemer over 3 plan. Også i rum hvor gulvet kun ligger i det rum med. Men en god idé ellers!

• Synes
TRJBerg
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Nej men vi har problem over 3 plan. Selv i rum hvor gulvet kun ligger i det rum med. Men en god idé ellers!
Da vil jeg gerne påstå, at der er noget galt med gulvet, for du ser ud til at have godt med sprækker til væg

• Synes
vbg-1
  • Laddar…
M Mortsken sagde:
Har du mere gulv tilbage?
Sæt nogen kvm sammen og se om det er muligt at se nogen fejl.
Har en del tilbage, Skal teste dette i morgen. Dog er disse planker lige og ikke i pakker længere men skal give det et forsøg

Hvor langt er det fra væg til væg her?
Er der noget under, der støtter op?

• Et rum med åbne gulvbjælker og isolering, delvist dækket med træplader. En væg med et vindue ses i baggrunden.
D Danne213 sagde:
Hvor langt er det fra væg til væg her?
Findes der noget under, som støtter op?
4 meter lige dér. Under bjælkelaget ligger der planker. Det gamle bjælkelag er også stadig der, og det nye bjælkelag er skruet/limet i det gamle for at rette gulvet op. CC60 på bjælkelaget.

P Peter Petterson sagde:
4 meter lige der. Under bjælkelaget ligger der planker. Det gamle bjælkelag er også stadig der, og det nye bjælkelag er skruet/limet fast til det gamle for at rette gulvene. CC60 på bjælkelaget
Men har du 4 m lange og kun 120 høje reglar? Eller hvor høje er originalerne?

Dr Benz Dr Benz sagde:
Men har du 4 m langt og bare 120 høje reglar? Eller hvor høje er originalerne?
Original reglarne er 140 høje

Så siger jeg, at du får svigt uanset. Det er ikke nok… bredere reglar mindsker ikke svigten ("forstærkning/ retning med 120"). Det er højden, der afgør...

• Synes
MONTREAL og 1 anden
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz sagde:
Da siger jeg, at du får svigt uanset. Det er ikke nok... bredere bjælker mindsker ikke svigten ("forstærkning/ retning med 120"). Det er højden, der afgør det.
Sry org bjælkelag er 200 samt at det ligger jo overlappende så 1 bjælke tager jo ikke 4 m spændvidde af org bjælkerne.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Sry org bjälklag er 200 samt at det ligger jo omlott så 1 regel tar jo ikke 4 m spännvid av org reglarna
Bra. 😊

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.