68,159 læst ·
259 svar
68k læst
259 svar
Nylagt gulv svajer på 3 plan og i alle rum
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,570 indlæg
Så er det ikke med Uponor. Det stod klart og tydeligt i deres instruktioner at pladerne ikke skulle fastgøres, pladerne skal jo kunne udvide frit. Det er jo ikke spørgsmålet om nogen kæmpestor udvidelse. Formentlig forskellige måder for forskellige systemer, antager jeg.P para sagde:
Senest redigeret:
Har du gulv sammenhængende i forskellige rum, så kan jeg forestille mig, at du har forskellig varme i de forskellige rum afhængig af, hvor solen står eller ikke. Så kan det være sådan, at gulvene i de forskellige rum "bevæger" sig forskelligt og giver spændinger, og det eneste, der holder de to rum sammen, er planken i døråbningen. Hvordan det er med de andre rum, hvor der kun er et gulv i et rum, har jeg ingen idé om.P Peter Petterson sagde:
Er 30cm som kortest en gulvplanke må være! Så undrer mig over hvilken klamphuggerfirma der har lagt det! Og hvis det ligger i flere rum uden samling under dørtrinet, er det ikke usædvanligt, at der opstår problemer!Alfredo sagde:
Nej men vi har problemer over 3 plan. Også i rum hvor gulvet kun ligger i det rum med. Men en god idé ellers!A Almedals sagde:Har du gulv sammenhængende i forskellige rum, så kan jeg forestille mig, at du har forskellig varme i de forskellige rum afhængigt af, hvor solen står eller ikke. Da kan det være, at gulvene i de forskellige rum "bevæger" sig forskelligt og giver spændinger, og det eneste, der holder de to rum sammen, er brættet i døråbningen. Hvordan det er med de andre rum, hvor der kun er et gulv i ét rum, har jeg ingen anelse om.