H
P Peter Petterson sagde:
Nej fikse selv findes ikke på kortet.

Jeg har netop talt med autoriseret besigtigelsesmand, der vil komme ud i uge 39 og give en skriftlig vurdering samt finde årsagen til problemet; derefter må den, der har ansvaret for at det er blevet sådan, løse det, så vi bliver tilfredse!
Min erfaring med besigtigelsesfolk er vedrørende gulve, at de konstaterer, at der er en fejl, ikke hvad fejlen skyldes.

• Synes
Peter Petterson
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
jälv findes ikke på kortet.
H HEM2121 sagde:
Min erfaring med besigtigelsesmænd er angående gulve, at de konstaterer, at der er fejl, ikke hvad fejlen skyldes.
https://www.golvbranschen.se/for-privatpersoner/besiktning/

Jeg forudsætter jo, at de også får med, hvad fejlen skyldes. Er jo en GVB's godkendt besigtigelsesmand jeg har hyret :)

• Beskrivning af inspektionsprotokollets formål og emner som fejl, årsag, omfang og handling for soluzione af besigtning af tekniske problemer.
  • Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz sagde:
Har du en 360 laser? Isf kan du sætte den op og se om gulvet er jævnt eller ej. Uden belastning. For hvis gulvet er jævnt og reglarne er jævne, så kan det kun være gulvspån (yderst usandsynligt) eller plader/ slang som ikke har ligget rigtigt mod.
Desværre ikke adgang til 360 laser

X
Har haft det gulvet i en lejlighed med betonunderlag uden nogle af de problemer, du beskriver. Dog ret små rum.

Gulve er tricky, og sensommer/efterår er absolut den værste tid for dem. I vores træhus ligger et meget dyrt kährsgulv, som man har lagt forkert i en hall, hvor det ligger på tværs. Det rejser sig som en trampolin hvert år på denne tid. Her og der i huset bliver der midlertidige knagen og en enkelt knirk, dog overordnet stabilt gulv. Men flere steder, hvor skabe og andet har stået, er der med årene blevet betydelige mellemrums mellem gulv og liste.

Trist med jeres situation. Men mit bud er, at det er lavprisgulvet i sig selv, der trods alt er skurken.

• Synes
Peter Petterson
  • Laddar…
Hej. Hvad har du for afstand mellem gulvreglerne? Er det mere end 600? Jeg tror, det også kan være foamen der driller.

Aajnor Aajnor sagde:
Hej. Hvad har du for afstand mellem gulvreglerne? Er det mere end 600? Jeg tror også, at det kan være foamen, der driller.
Nej, det er mindre end mindst 600 cc mellem gulvreglerne. Det bliver spændende at se, hvad besigtigelsesmanden kommer frem til!!!

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
X Jeppan sagde:
Haft det gulvet i en lejlighed med betonunderlag uden nogen af de problemer du beskriver. Dog ret små rum.

Gulve er tricky, og sensommer/efterår er absolut den værste tid for dem. I vores træhus ligger et sindssygt dyrt kährsgulv, som man har lagt forkert i en gang, hvor det ligger på tværs. Det rejser sig som en trampolin hvert år på denne tid. Her og der i huset bliver der midlertidige knirkelyde og enkelte knagen, dog overordnet stabilt gulv. Men flere steder, hvor skabe og andet har stået, er der med årene blevet ordentlige mellemrum mellem gulv og liste.

Øv med jeres situation. Men mit gæt er, at det trods alt er billiggulvet i sig selv, der er synderen.
Ja jeg er også inde på sporet, at det er selve gulvet, der er synderen, præcis som du skriver.

S
P Peter Petterson sagde:
Ja jeg er også inde på sporet, at det er selve gulvet, der er skurken, præcis som du skriver
Men hvis gulvet er skurken, hvad kan der så være galt med gulvet?

S stugfar sagde:
Men om golvet er skurken, hvad kan der være galt med gulvet?
Jeg ved ikke rigtig, men det måske ikke kan klare svingningerne i luftfugtighed/temperatur ændringer som det skal 🤷‍♀️.

S
Tænkte på det, men det må jo være en slags vaskesvamp du har købt, hvis den buer og opfører sig sådan. Og det er jo ikke en pakke, som er mandagseks, for du har jo den samme i flere rum siger du. Håber du får et klart svar og kan vende tilbage.

S stugfar sagde:
Tænkte på det, men det må jo være en slags svamp du har købt, hvis den bugner og opfører sig så meget. Og det er jo ikke en pakke, der er et mandageksemplar, siden du har den samme i flere rum, siger du. Håber du får et klart svar og kan vende tilbage.
Ja det er jo 250 m2 dog er alt gulv fra samme batch da jeg bestilte det fra byggmax tog de hjem 2 helpaller med gulv.

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har det gulv derhjemme 147 kvm i to plan. Ligger godt trods at det på nederetagen går igennem samtlige rum undtagen et i ét stykke.

I fritidshuset på 57 kvm har vi det også. Der hævede det sig et sted, da luftfugtigheden var højst, men det var fordi jeg havde for lidt afstand til en væg, så det var let at afhjælpe.

Ret krævende gulv at lægge desværre. Meget bankeri blev der, men jeg fik vel hvad jeg betalte for.

• Synes
FredrikR og 2 andre
  • Laddar…
H
P Peter Petterson sagde:
[link]

Jeg forudsætter jo, at de også får med, hvad fejlen skyldes. Er jo en GVB’s godkendte besigtigelsesmand jeg har hyret :)
Så krydser jeg fingre for det!

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
E
Burde ikke gulvlæggere kunne lægge gulv? Er det virkelig op til dig at skulle fejlfinde?

P Peter Petterson sagde:
Ja, jeg er også inde på sporet af, at det er selve gulvet, der er skurken, præcis som du skriver
Har kun positive erfaringer med barlinek gulv. For vist deres 1-stavs egetræsparket, men fire rum senere er jeg mere end tilfreds. Ingen problemer i de fire år, det har ligget. Brugte lumppap under, og ingen varme, så pærer og æbler. Synes, det var meget nemt at lægge for en førstegangslægger. Slet ikke så meget hårdt bankeri.
Håber, det løser sig for dig.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.