68,159 læst ·
259 svar
68k læst
259 svar
Nylagt gulv svajer på 3 plan og i alle rum
Ingen niveauforskelle da vi har rettet gulvene i alle plan efter én og samme niveauH HEM2121 sagde:Det jeg har lært mig er, at gulve ikke bør lægges sammenhængende i flere rum. Gulvet kan så ikke bevæge sig korrekt. At dette skulle kunne mærkes så hurtigt, tror jeg dog ikke. Kan det være niveauforskelle mellem rummene, tænker fordi det er mest der? Jeg forstår, at de vil vide og finde ud af, hvor fejlen er, men det er vel op til de håndværkere, der har lagt gulvet, at undersøge og rette til, så det bliver korrekt?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,570 indlæg
Så føles det jo kun, at det er rørene, der er tilbage. At selve parketten skulle udvide sig så meget føles jo ikke realistisk. De mellemrum, som man skjuler under gulvsoklerne, skal jo være tilstrækkelige, og derudover har du ingen begrænsning der heller, da parketten kan fortsætte under væggen hos dig.P Peter Petterson sagde:
Kan det være så enkelt, at der er noget galt med gulvet?
Ikke fordi det behøver at afhænge af prisen. Men det er trods alt et meget billigt gulv, så kvaliteten er måske ikke den højeste. Tænker, eftersom alt andet virker meget påkostet og omhyggeligt gjort og kontrolleret.
Ikke fordi det behøver at afhænge af prisen. Men det er trods alt et meget billigt gulv, så kvaliteten er måske ikke den højeste. Tænker, eftersom alt andet virker meget påkostet og omhyggeligt gjort og kontrolleret.
Eller fejl på gulvet 🤷♀️.H HEM2121 sagde:
Det hælder jo mod at tage en bygningsinspektør, der kun inspicerer gulve, så alle kan rette sig ind efter hans udtalelse. Har jo snart mavesår af dette.
Ja, jeg er også inde på den bane, ærligt talt,M Mortsken sagde:
Gulvet er i den billigere ende, men jeg læste, at det var testvinder i flere sammenligninger vedrørende slid, let at lægge osv.
Har renoveret for 2.5 i 5 måneders tid. Og begynder at blive rigtig træt.
Havde booket byggestyring til Ons næste uge, da jeg regnede med, at alle håndværkere ville være færdige denne uge.
Nu gik luften ud af en, kan man sige.
Vi lagde sådan foam i et rum og har ingen problemer med svigt. Ganske vist har vi også Kährs gulv, der låser på alle led, men jeg synes, det burde kunne mærkes, hvis det svigtede så meget pga. foamen. Vi skiftede ikke engang undergulvet, men jævnede bare det værste med maskinhøvl og enkelte stykker lumppapp.useless sagde:
Rigtig trist situation, jeg lider med dig 🙁P Peter Petterson sagde:Ja jeg er inde på den bane også ærligt talt,
Selvfølgelig er gulvet i det billigere segment, men jeg læste jo på og det var testvinder i flere sammenligninger angående slid, let at lægge osv.
Har renoveret for 2.5 i 5 måneder. Og begynder at blive rigtig træt.
Havde booket byggestøvsugning til ons næste uge, da jeg regnede med, at alle håndværkere ville blive færdige denne uge.
Nu gik luften ud af en, kan man sige
Jeg har svært ved at tro, at det (bare) er gulvets skyld, det står jo alligevel 14 mm på det. Eller er de meget ujævne nedenunder?
I hvilken retning ligger parketten i forhold til varmeslangerne? Går slangerne i samme retning eller på tværs?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,570 indlæg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,570 indlæg
Ja, det kan jo være et alternativ, at det er fejl på gulvet. Har du parket til overs så sæt dem sammen på et plant underlag og se hvad der sker efter nogle dage, buler de også? Kan være værd at prøve, hvis det er muligt.P Peter Petterson sagde:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,570 indlæg
Den som hyrer håndværkere eller gør det selv, den renovering som går uden problemer, køb en lottokupon, det bliver garanteret gevinst!😉😀P Peter Petterson sagde:Ja jeg er inde på den bane med ærligt talt,
Det er godt nok gulvet i det billigere segment, men jeg læste jo på, og det var testvinder i flere sammenligninger angående slid, let at lægge osv.
Har renoveret for 2,5 over 5 måneders tid. Og begynder at blive rigtig træt.
Havde booket bygningsrengøring til onsdag i næste uge, da jeg havde regnet med, at alle håndværkere ville være færdige denne uge.
Nu gik luften ud af en, kan man sige