H HEM2121 sagde:
Antager at det er plastad foam. Bjælkelag og evt. kottlingar er fastskruet ordentligt og i vater.
Nu gætter jeg ud fra mine erfaringer. Enten er ikke gulvet i vater eller så har gulvslingor poppet op af spor når man har lagt parketten.
Hej!

Ja plastad foam, bjælkelag kontrolleret med laser samt 4M rätpass.

Gulvene svajer jo også midt i rum som om det har rejst sig 🥲

H
P Peter Petterson sagde:
Hej!

Ja plastad foam, bjælkelag kontrolleret med laser samt 4M retskinne.

Gulvene svajer jo også midt i rummet, som om det har rejst sig 🥲
Mit tip er, at der er nogle vandrør, der er poppet op af deres position, når du har banket parketten sammen og går på formen, hvor rørene ligger under. De er jo ret stive, så det er let, at de popper op af deres position.

H HEM2121 sagde:
Mit tip er, at det er nogle vandrør, der er poppet op af deres position, når man har banket parketten sammen, og går på formen, hvor rørene ligger under. De er jo ret stive, så det er let, at de popper op af deres position.
Burde rørene ikke ploppe tilbage til deres position, hvis man tramper ned gulvet, hvis de nu skulle have ploppet op, hvilket jeg har svært ved at tro, at de har gjort?

Ikke fordi jeg tror, at dette har noget som helst med dine problemer at gøre, men "må" det være så korte stykker som billedet viser?

Gulv med korte, lyse trælister og en hvid fodliste i hjørnet.

• Synes
sir_daniel og 15 andre
  • Laddar…
H
P Peter Petterson sagde:
Burde ikke rørene poppe tilbage til deres position, hvis man træder på gulvet, hvis de nu skulle have poppet op, hvilket jeg har svært ved at tro, de har gjort?
Det er ikke så sikkert, at de lægger sig helt rigtigt i sporene, som et låst stadie, specielt ikke i bøjningerne, rørene fjeder jo også på grund af, at rørene er så stive.

• Synes
klaskarlsson og 1 anden
  • Laddar…
H HEM2121 sagde:
Det er ikke så sikkert, at de lægger sig helt rigtigt i sporene, typisk låst position, specielt ikke i svingene, rørene fjeder jo også på grund af at rørene er så stive.
Midt på gulvene har vi jo ingen vendinger, de er jo ude ved væggene. Havde rørene skubbet op gulvene, havde det vel været stumt ved opbakningerne og ikke nok med 5 kilos tryk for at få gulvet til at flexe?

Har du muligvis gulv som går sammenhængende mellem to forskellige rum gennem en døråbning?

A Almedals sagde:
Har du mulighed for gulv, der går sammenhængende mellem to forskellige rum gennem en døråbning?
A Almedals sagde:
Har du mulighed for gulv, der går sammenhængende mellem to forskellige rum gennem en døråbning?
A Almedals sagde:
A Almedals sagde:
A Almedals sagde:
A Almedals sagde:
Ja, nogle af gulvene går sammenhængende gennem døråbninger, andre gør ikke det. De værste opbukninger er omkring døråbninger, men findes også i rum, hvor gulvet kun ligger i netop det gulv!

M Mortsken sagde:
Rapporten skal underskrives af en autoriseret gulvlægger.
Hvor kan jeg finde kompetencekravene for gulvlæggere?

• Synes
Bästerortarn og 3 andre
  • Laddar…
useless useless sagde:
Hvor kan jeg finde adgangskravene for gulvlægger?
Ingen anelse.

Alfredo Alfredo sagde:
Ikke fordi jeg tror, at dette har noget at gøre med dine problemer, men "må" det være så korte stykker, som billedet viser?

[billede]
Præcis hvad jeg også tænkte. Det føltes alt for kort stykke. Vores gulv skal være mindst 500mm

• Synes
MONTREAL og 5 andre
  • Laddar…
Nissens
P Peter Petterson sagde:
Her kommer lidt billeder på kortskarvar som er begyndt at glide fra hinanden.
Er du sikker på at de er blevet sådan bagefter?
Ser lidt mærkeligt ud, specielt med tanke på at du sagde at gulvet havde tørret lang tid…

H
P Peter Petterson sagde:
Ja, visse af gulvene går sammenhængende gennem døråbninger, andre gør ikke det. De værste opbukninger er netop omkring døråbninger, men findes også i rum, hvor gulvet kun ligger i netop det gulvet!!
Det jeg har lært er, at gulve ikke skal gå sammenhængende i flere rum. Gulvet kan da ikke bevæge sig på den rette måde. At dette ville bemærkes så hurtigt, tror jeg dog ikke. Kan det være niveauforskelle mellem rummene, tænker eftersom det er mest der? Jeg forstår, at du vil vide og finde ud af, hvor fejlen er, men det er vel op til de håndværkere, som har lagt gulvet, at undersøge og rette op, så det bliver rigtigt?

Senest redigeret:
  • Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Synes det ser ud som om, at du har ekstremt lille dimension på dine gulvbjælker..?

Er dette problemet på alle etager?

Har I fjernet/flyttet vægge på nogle af etagerne?

Violina Violina sagde:
Synes jo det ser ud som om du har ekstremt lille dimension på dine gulvbjælker..?

Er dette problemet på alle etager?

Har I fjernet/flyttet vægge på nogle af etagerne?
Vi har limet/skruet nye 120x45 på eksisterende bjælkelag for at rette op gulvene. Skal være mere end nok. 90x45 plejer at blive anbefalet!

Ingen vægge flyttet på nogen af etagerne 🥲

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.