71,094 læst ·
259 svar
71k læst
259 svar
Nylagt gulv svajer på 3 plan og i alle rum
Hej!H HEM2121 sagde:
Ja plastad foam, bjælkelag kontrolleret med laser samt 4M rätpass.
Gulvene svajer jo også midt i rum som om det har rejst sig 🥲
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,628 indlæg
Mit tip er, at der er nogle vandrør, der er poppet op af deres position, når du har banket parketten sammen og går på formen, hvor rørene ligger under. De er jo ret stive, så det er let, at de popper op af deres position.P Peter Petterson sagde:
Burde rørene ikke ploppe tilbage til deres position, hvis man tramper ned gulvet, hvis de nu skulle have ploppet op, hvilket jeg har svært ved at tro, at de har gjort?H HEM2121 sagde:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,628 indlæg
Det er ikke så sikkert, at de lægger sig helt rigtigt i sporene, som et låst stadie, specielt ikke i bøjningerne, rørene fjeder jo også på grund af, at rørene er så stive.P Peter Petterson sagde:
Midt på gulvene har vi jo ingen vendinger, de er jo ude ved væggene. Havde rørene skubbet op gulvene, havde det vel været stumt ved opbakningerne og ikke nok med 5 kilos tryk for at få gulvet til at flexe?H HEM2121 sagde:
A Almedals sagde:
A Almedals sagde:
A Almedals sagde:
A Almedals sagde:
A Almedals sagde:
Ja, nogle af gulvene går sammenhængende gennem døråbninger, andre gør ikke det. De værste opbukninger er omkring døråbninger, men findes også i rum, hvor gulvet kun ligger i netop det gulv!A Almedals sagde:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,628 indlæg
Det jeg har lært er, at gulve ikke skal gå sammenhængende i flere rum. Gulvet kan da ikke bevæge sig på den rette måde. At dette ville bemærkes så hurtigt, tror jeg dog ikke. Kan det være niveauforskelle mellem rummene, tænker eftersom det er mest der? Jeg forstår, at du vil vide og finde ud af, hvor fejlen er, men det er vel op til de håndværkere, som har lagt gulvet, at undersøge og rette op, så det bliver rigtigt?P Peter Petterson sagde:
Senest redigeret:
Vi har limet/skruet nye 120x45 på eksisterende bjælkelag for at rette op gulvene. Skal være mere end nok. 90x45 plejer at blive anbefalet!Violina sagde:
Ingen vægge flyttet på nogen af etagerne 🥲