K
hul sagde:
men stop nu, man kan bygge enstegstætte facader med træregelskelet helt fint.
det er en variant med tyndpuds på cellplast som ikke har fungeret. (fungerer hvis man udfører montagen korrekt men meget følsom for fejlfremstilling og ændringer i facaden)
Jeg lavede et indlæg om, at mineraluldsbaserede plader med tykpuds var en gennemprøvet og sikker variant på enstegstætpudsede facade på regelskelet, men efter en kort læsestund på forskellige googlekilder fjernede jeg det indlæg. Selv reverterede pudsede facader på træregelskelet findes, som har overlevet 100 år. Problemet er, at de har overlevet, fordi isoleringen bagved har været så tynd, at indtrængende vand kunne tørre ud, inden skade skete!

I dag kan man ikke bygge enstegstættet på træskelet og opfylde energikravene.

• Synes
scim og 1 anden
  • Laddar…
Så er det den store dag i dag? Venter med spænding.

I dag var besigtigelsesmanden ude! Han lavede en hurtig gennemgang og sagde, at det så godt ud, med undtagelse af småfejl. Intet afgørende. Han fortsatte besigtigelsen, efter jeg var kørt, og vil vende tilbage med en rapport. Så vi får se, om han fandt noget andet.

Væggen omkring el-centralen sagde han var absolut ingen fare. Og gipsvæggene, som mange har påpeget er sjusket sat op, så jeg at tømrerne har lavet om, på eget initiativ da vi ikke har sagt noget.

Vi får se, hvad rapporten ellers siger.

• Synes
Freddex og 1 anden
  • Laddar…
H
catherineb sagde:
I dag var besigtigelsesmanden ude! Han lavede en hurtig kontrol og sagde, at det så godt ud, med undtagelse af småfejl. Intet afgørende. Han fortsatte besigtigelsen efter, at jeg var taget afsted og vil vende tilbage med en rapport. Så vi må se, om han fandt noget andet.

Væggen omkring elcentralen sagde han var absolut ingen fare. Og gipsvæggene som mange har påpeget er sjusket sat op, så jeg at tømrerne har lavet om, på eget initiativ da vi ikke har sagt noget.

Vi må se, hvad rapporten siger videre.

OJ mærkeligt, ifølge mange i denne tråd var det jo stort set bare at rive hele huset og starte forfra.
håber mange lærer en lektie om ikke at skrive, når man ikke har en anelse.
have en holdning og tænke er selvfølgelig godt, men ikke skrive som om det er fakta, man skræmmer folk og forstår også for diverse firmaer.

• Synes
nochl
  • Laddar…
catherineb sagde:
Og gipsvæggene som mange har påpeget er sjusket opsat så jeg at tømrerne har gjort om, på eget initiativ da vi ikke har sagt noget.
De har vel læst her på forummet... :rolleyes:

• Synes
MultiMan og 1 anden
  • Laddar…
I dag fik vi udtalelsen fra besigtigelsesmanden! Alt er godt, der er intet at bemærke og intet som skal udbedres.

• Synes
Kallebo og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.