23,450 læst ·
260 svar
23k læst
260 svar
Nulenergi Attefall. Hvordan ville I have gjort?
'Det lyder som om du siger, at jeg og BIM energy regner forkert.O oliven1 sagde:
Men det er hvad præcis hvad kølbryggorna gør i konstruktionen givet cc 900, 195x45 mm reglar på 45 mm timmerstome 6x4x3,5 meter byggnad placerad i stockholm.
cc900Ulltand sagde:
du kan jo ikke bare regne på de kuldebroer findes utroligt meget flere kuldebroer i en bygning?
bare væggen i sig har utroligt meget flere kuldebroer?
Hvilke vil du tilføje, som du kan bygge væk i mit hus?O oliven1 sagde:
Væggen har ingen flere kuldebroer, tømmerkonstruktionen er bærende, så at opsætte 900 mm indvendigt til isolering og panel er tilstrækkeligt. Der kommer nogle løbende meter til for vinduer, hvis man placerer dem langt inde i konstruktionen.
du må forstå, at du er ude og sejle.Ulltand sagde:
der er masser af flere kuldebroer i huset og især i væggen.
men forklar gerne tykkelsen på væggen i sin helhed, hvordan du kommer ned til 250mm
Skal man få nogen større nytte af tømmerkonstruktionen, bør man vel bruge dens masse til sin fordel?Rejäl sagde:
Behøver du overhovedet lave sådan en beregning for en hytte på 20-30m2? Kan du ikke bygge den som en komplementbygning?Ulltand sagde:
O oliven1 sagde:
Nej jeg tænker ikke gøre nogen bare overvejelse om hvordan det ville blive håndteret, hvis man skulle aflevere noget. Præcis dette bliver en komplementbygning attefall 25F fribygg sagde:
Man kan mene det, men det er svært at få igennem en byggetilladelse for helårsbolig med kun træ som isoleringsbærer i en ydervæg..F fribygg sagde:
Men flot og imponerende er det og specielt hyggeligt med en åben pejs i disse huse..
Sådan er det jo. Vores fuldtømmerhus har vi isoleret soveværelset indvendigt men har beholdt tømmeret indvendigt i storstuen. Kan være en vej at gå, men om det er tilstrækkeligt ved jeg ikke.Rejäl sagde:
Tror der findes fremstillet tømmer med isolering i stokkene som alternativ.
Ja tømmerhustilvirkere må jo blive innovative, hvis de vil blive ved..Ulltand sagde:
Da kan en måde være at dele tømmeret og sætte isolering imellem..