130,731 læst ·
270 svar
131k læst
270 svar
Naboen river eternittag!
- Status
- Not open for further replies.
Har man fået mange kloge svar på sit spørgsmål og alligevel fortsætter med at dreje og vende for at få det svar man vil have.S Sanna171 sagde:
Ja... Så er jeg bange for at man nok må regne med at det let løber løbsk!
Spørgsmålet er åbenlyst besvaret så langt det bare kan, så hvorfor ikke låse tråden?
Ja, det er et seriøst indlæg. Jeg har arbejdet med asbest i mindst 20 år, så jeg ved, hvad jeg taler om. Tjek videnskaben og alle undersøgelser om asbestpåvirkning. Du kan jo begynde med at læse op på alt om asbest fra 1974 og frem, så slapper du måske af med dine meninger.Chriskar sagde:
Mærkeligt at jeg lever og er sund og rask egentlig, da jeg har været udsat for så meget farligt. Min far arbejdede meget med asbest i sine dage, og døde først i en høj alder. Da jeg var nyfødt byggede han vores hus, og lagde dengang eternittag, som han skar med vinkelsliber uden beskyttelse. Selv lå jeg i barnevognen ved siden af og kiggede på.. Selve huset blev helt bygget af træ imprægneret med kreosot, fandtes ikke en planke i huset af "almindeligt" træ. Over 50 år senere er jeg rask som en nød, og syslede med asbestisolering så sent som i foråret. Er ikke en smule bekymret.
Neeej, absolut ikke låse, det er jo lidt som at blive smidt ud af biografen midt i filmen...Saxsson sagde:
Har man fået mange kloge svar på sit spørgsmål og alligevel fortsætter med at vride og vende for at få det svar, man vil have.
Ja...Så er jeg bange for, at man nok må regne med, at det let løber af sporet!
Spørgsmålet er åbenbart besvaret så langt det overhovedet er muligt, så hvorfor ikke låse tråden?
LOOOL, Chriskar adresserade nog TS och inte dig, dock underbart för tråden att du reagerade som du gjorde. Med kraft!S skagget sagde:
Jeg undrede mig også over, hvorfor TS er så bekymret for netop asbest. Har du eller nogen i din nærhed været ramt af sygdom på grund af asbest? Der er meget, der ikke er godt for helbredet, så hvorfor fiksering ved asbest? Jeg ville gerne forstå baggrunden for din panik.Claes Sörmland sagde:
Læg ned!G greenhouse sagde:Ja eller hvordan, tråden er jo nu mere selvgående. Jeg er en midaldrende mand så dér havde du fejl Staffan. Jeg skal poppe lidt popcorn og se på. Nogle herinde opfører sig som ultrafeminister der har mantraet "krænkede hvide mænd" så snart de løber tør for argumenter, når det i virkeligheden er dem der er krænkede.
Videre er det skræmmende hvor få der faktisk læser mine svar. Jeg har længe siden skrevet at jeg køber argumenterne for at det er ufarligt og at jeg meget rigtigt er panisk bange for asbest.
Det ser mest ud til at handle om at kaste skidt. Undrer mig hvor længe det tager før tråden bliver en FB kommentarfelt og løber af sporet til referencer om Adolf Hitler!![]()
Medlem
· västerbotten
· 131 indlæg
Tja det er et godt spørgsmål. Frygt er sjældent logisk desværre. Var det det, så ville ingen vel ryge eller køre bil.M MetteKson sagde:
I al velmening, gør noget ved din frygt. Jeg har en søn på 9 år, som i perioder er så nervøs over ting, at familien i disse perioder er ved at blive revet i stykker. Han kan være nervøs over at have smadret en rude, fordi han tilfældigvis gik imod den, dvs. han stoler ikke engang på sine egne sanser. Han kan gruble over emnet i flere uger, sammen med andre ting, der dukker op. Han kan kigge på vejrappen 100 gange om dagen for at sikre sig, at det ikke skal tordne, selvom der er højtryk og ikke en sky. Dette ved ingen, hvor det kommer fra, hverken jeg eller min kone er af den bekymrede type. Men hvis det er os, der uvidende har overført denne slags nervøsitet, så er jeg frygtelig ked af det i så fald.
Jeg tror, at jeg vil starte en tråd om at bruge socker som strukturelement ved indendørsmaling og spørge, om der er nogen, der ser nogle problemer med det. Ville sikkert få en masse svar, der siger, at jeg burde bekymre mig om asbest i stedet :O
Komparative sammenligninger er aldrig relevante, når man bekymrer sig om børns sundhed.
Komparative sammenligninger er aldrig relevante, når man bekymrer sig om børns sundhed.
G greenhouse sagde:Hej og tak for hurtige svar. Jeg tænker også, at 80 meter burde skabe meget luft per asbestfiber, så at sige.
Det lyder jo lovende. Men at sammenligne asbest med babymad eller grusvej er bare direkte forkert og uinformeret. Hvad jeg ved, er babymad lovligt, og det er grusveje også. Asbest er forbudt, fordi det forårsager alvorlige sygdomme for dem, der indånder det (i varierende grad). Manden, der er 74, vil ikke dø af det, men min søn og jeg er nok unge nok til måske at lide af konsekvenserne om 20 år. Jeg forstår dog tanken om, at der findes andre risici end asbest. At bo tæt på en stærkt trafikeret vej er sandsynligvis også meget dårligt for lungerne, såvel som at ryge og køre motorcykel med 300 km/t.
Desværre er fibre og støv så små, at man ikke kan se dem. Det ville være interessant at høre meninger fra en asbestsanerer eller nogen, der selv har fjernet eternit. Alt handler selvfølgelig om koncentrationen i luften, og det afhænger jo af, hvor meget der frigives ved håndtering af asbest. At der frigives fibre er 100% sikkert, da nogle af pladerne er gået i stykker.
Er dette ikke et "trollindlæg" for at trække personer til forummet?
Elbiler får man elallergi af...Chriskar sagde:
/ Hilsener Fredrik