130,731 læst ·
270 svar
131k læst
270 svar
Naboen river eternittag!
- Status
- Not open for further replies.
Greenhouse. Dit forhold til farer og risici overskrider med stor margin det rationelle og rimelige, og din ageren her tyder på, at du mangler evnen til at tage imod saglige grunde til at mindske din bekymring. Jeg er oprigtigt ked af det på dine vegne, da det må være utroligt svært at bekymre sig så meget som du gør, og bruge så meget tid på at stille spørgsmål og debattere noget, selvom du allerede har fået så mange og entydigt beroligende beskeder. Jeg undrer mig også over, hvilken effekt det har på dit barn, får barnet lov til at lege uden konstante formaninger, overfører du din egen bekymring til dit barn, som så risikerer at blive ængstelig og passiv? Jeg siger ikke dette for at være nedladende, men tænker på dig og dit barns bedste: søg professionel hjælp for at lære at reagere proportionalt på farer og risici, som vi alle er udsat for i løbet af vores liv. Held og lykke.
G greenhouse sagde:
Dette forum slutter aldrig med at overraske
Tænkte i samme bane, når hun siger, at manden er nærig og nonchalant, selvom han faktisk udskifter taget og desuden udsætter sig selv for en betydeligt større fare! 74 år og arbejder oppe på taget er ikke at spøge med!M MagHam sagde:OK vi tænker på en helt anden måde:
Hvis eternittaget bliver liggende i 20 år til, under dit barns opvækst, så vil det regelmæssigt frigive lidt lidt fibre. Når der falder kogler, hagler og regner, for eksempel. Det meste ender i jordoverfladelaget lige ved bygningen. Derefter kan det virvle op, når man river for eksempel.
Nu slipper du af med taget på én gang, og vinden blæser væk fra dig. Det lyder jo næsten godt, hvis man ser det sådan.
Selv ville jeg være gået over til naboen og have hjulpet ham uden at tøve!
Trist med klagende naboer
klart han få leve sit liv som han vil, bare han slutter at chikanere andre med sit bekræftelsesbehov og rechthaberei. de havner altid på internetforum, det eneste sted de kan få den opmærksomhed de kræver.F framtand84 sagde:
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
Jeg har gået og fået certifikat for at rive asbest. Det er nok med en større fiber for arvæv Asbestos og pleuraplader er de mest almindelige skader. Hvis man skal arbejde for en kunde med at f.eks rive et tag ned, skal man oprette en arbejdsplan, og der skal altid indgå afspærring, men det var kun få meter fra objektet, og alt inden for afspærringen (dog i princippet så langt en del af taget kan falde +nogen meter) skulle ryddes fra større objekter, man kan tage med hånden, støvsuge de mindre og derefter vande.
Dog følger det med tøj og hår.
derfor er det vigtigt at være omhyggelig med at støvsuge sig selv og sit tøj.
Dog følger det med tøj og hår.
derfor er det vigtigt at være omhyggelig med at støvsuge sig selv og sit tøj.
Staffan2000 sagde:
Mange af svarene, især fra Staffan, har kun føltes som om, han vil latterliggøre TS. Det tror jeg er åbenbart for de fleste. Man kan ikke tage til sig, hvad nogen siger, hvis deres intention er at latterliggøre én og ikke hjælpe én. Det er trist, hvis dette forum skal være til for voksenmobning.C C.Lundin sagde:
TS: "- Did you just assume my gender?"D Daos69 sagde:
Det her måske munder ud i en krænkelsetråd også
Jeg har ærligt talt ikke haft energi til at læse hele tråden. Asbest kan være farligt selv i små doser, så frygten er ikke ubegrundet. Det kan dog tage mange år, før man bliver syg. Til gengæld er det selvfølgelig ikke farligt at have asbest på taget eller i ventilationsrør. Det er fiberstøvet, der er farligt. Så hvis pladerne ikke knækker og støver, er det ikke farligt. Jeg har selv revet en hel husfacade ned med eternitplader. Jeg bar åndedrætsmaske. Som privatperson må man håndtere det. Reglerne, der fandtes, var i hvert fald dengang udformet som arbejdssikkerhed.
Medlem
· Västra Götaland
· 134 indlæg
Absolut ingen fare. Sen at han gør det selv er nok meget bedre end hvis et firma kommer og gør det.
I indånder mere asbest, hvis I tager en tur ind til byen.
I indånder mere asbest, hvis I tager en tur ind til byen.
Det fik mig til at læse mine svar igen. Men noget latterligt kan jeg ikke finde. Muligvis et strejf af syrlighed på gode grunde.S Sanna171 sagde:
Ts. selv derimod, er arrogant og overlegen, når hun (TS er bestemt en yngre dame) vifter vores kommentarer væk om, at der er andre farer at være opmærksom på.
Staffan
Eftersom (for meget) sukker er en af de største årsager til overvægt, og eftersom overvægt er en af de største årsager til hjerte-kar-sygdomme, og eftersom hjerte-kar-sygdomme er en af de mest almindelige dødsårsager i Sverige i dag, mens asbestrelaterede dødsfald er, i princippet, ubetydelige statistisk set, så er jeg enig med dig, det er rent barnligt at sammenligne faren fra asbest med faren fra sukker.G greenhouse sagde:At ringe et firma og spørge kan være en god idé!
At sammenligne asbest med sukker er bare rent barnligt.
Det handler ikke om, at jeg vil have opbakning til at klage over naboen. Det handler om en oprigtig bekymring for et stof, der er meget sundhedsskadeligt.
Berettiget frygt eller ej, så forventes en god tone.
Asbesten er, i princippet, et ikkeproblem i dagens Sverige, mens sukker er et kæmpeproblem.
/ Hilsner, Fredrik
Medlem
· västerbotten
· 131 indlæg
Ja, det er faktisk sådan, at det er langtidseksponering, der kan give sundhedseffekter med tiden. Lettere fibre ryger jo bare jojo i luftvejene. Større fibre sætter sig fast i næsen. Fibre i størrelsen deri mellem kan blive i lungerne. Det kræver sandsynligvis enorme mængder før det giver nogen påvirkning 20-30 år senere.G gaidin sagde:
Altså tag det roligt.
Er dette en seriøs indlæg? Håber de har elbil og ikke bor i nogen centralort. Samt ikke har nogen person som ryger i sin nærhed, Altid vigtigt at vi bekymrer os om vores nære og kære men er det ikke positivt at naboen udskifter sit eternit tag