Absolut, den er på vej. Startede sæsonen sidste weekend, men det var lidt køligt. Ser frem til mere behagelige temperaturer senere på sæsonen.

• Tre hjemmelavede pizzaer med tomatsauce, ost og basilikum på stenterrasse foran en udendørs pizzaovn.
  • Synes
Casafixarn og 3 andre
  • Laddar…
Et spørgsmål mere, hvor tykt lag Vermiculit og cement lagde du ovenpå isoleringen?

Omkring 10-12 cm har jeg for mig.

J johanras sagde:
Billederne ovenfor er så langt jeg nåede i 2015. Skorstenen er i rustfrit og blev købt fra Tyskland. I 2016 murede jeg videre på basen og lagde kalksten som en plade ovenpå som afsætningsområder. Sådan så ovnen ud efteråret 2016. [billede][billede][billede]

Jo, og så lod jeg fremstille en isoleret dør i rustfrit stål som fungerer rigtig godt og hjælper med at holde varmen længe. [billede]
johanras hvor har du købt din skorsten?

Tyske eBay, søg på schornstein så finder du en hel del. Kan desværre ikke huske, hvilket firma jeg købte fra, men det var en sælger på EBay.de

tak for hurtigt svar...
har overvejelser omkring overgangen fra murstensdelen til den rustfri del af skorstenen...
har du nogle tips måske

J johanras sagde:
[billede][billede][billede][billede]
Du har gjort det her meget fint. Jeg undrer mig over, hvad den indre diameter på kuplen er i centimeter. Tak.

Senest redigeret af en moderator:
Tak, diameteren er lige over 90 cm, tror mere præcist 92,5.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.