Jeg siger ikke, at kraften ikke er der, men hvis konstruktionen flyver væk, vil det være fordi det væltende moment løfter fundamenterne nærmest vinden, eller fordi konstruktionen knækker og bøjer sig.

Derimod er det mere almindeligt, at den kraft, du fokuserer på, river ståltag løs fra deres fastgørelser, hvis ikke skruerne er dimensioneret korrekt.

Det kræver en hel del erfaring og træning at lave en stabilitetsberegning. Det er ofte ikke noget, selv en nyuddannet bygningsingeniør løser på egen hånd uden vejledning fra en erfaren.

W witten sagde:
Jeg siger ikke, at kræften ikke findes der, men hvis konstruktionen blæser væk, vil det være fordi det kæntrede moment løfter pælene nærmest vinden, eller at konstruktionen knækker og bukker sig.

Derimod er det mere almindeligt, at den kræft, du fokuserer på, river pladestagene løs fra deres befæstelser, hvis ikke skruerne dimensioneres korrekt.

Det kræver en del erfaring og træning at lave en stabilitetsberegning. Det er ofte ikke noget, en nyuddannet bygningsingeniør løser på egen hånd uden vejledning fra en erfaren.

Selv i tilfælde hvor forsiden samt siderne til højre og venstre fuldstændig mangler væg? Tænker at den resulterende kræft fra vindlasten er meget lille mod søjler 95x95 uden nogen væg.

I dette tilfælde vil skruerne blive dimensioneret korrekt (det kan jeg).

Jeg ved, at det kræver mere erfaring, end hvad jeg har, er selv snart nyuddannet. Men alle job, jeg har søgt, har jeg fået svaret, at en anden med mere erfaring er gået videre. Så jeg må skaffe erfaringen på denne måde, for at give op og vente på job findes ikke på mit kort.

Hvis du ved, hvordan profferne regner på sådan noget (f.eks. ved hjælp af Tekla eller lignende), må du meget gerne dele med dig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.