52,856 læst ·
185 svar
53k læst
185 svar
krydsmåle rum...stammer det ikke endnu da?
Nej, men det letter arbejdet og ser flottest ud, hvis kantlisten er en flot symmetrisk indramning af sildebensmønstret.falkn sagde:
Om frisen er 20 eller 21 cm vil ikke være synligt, men hvis sildebensmønstret indenfor kantlisten er forskelligt på f.eks. højre og venstre hjørne, bliver det iøjnefaldende.
Hvis kantlisten ikke har lige sider, bliver det mere besværligt at få frisen til at se flot ud.
Kantliste og fris kan lægges på forskellige måder. Lidt inspiration
http://www.stombergs.se/downloads/produktblad/monsterguide_massiv%20kortstav.pdf
TS, tag udgangspunkt i rummets midtlinje, når du tegner rektanglen, hvor sildebensmønstret skal lægges.

Nu er der ingen vej tilbage😖
Har nu taget midten på hver væg, og derefter lavet en markering, derefter målte jeg 2 cm op fra det, og satte laseren..... Skal lime og
Sømme den første planke nu.... For at kunne fortsætte i morgen, håber jeg har tænkt rigtigt og at det vil blive godt.
har nu lagt, første plov, og en række, har limmet og spigget det der er lagt, men overvejer lidt om man kan skide i at lime nu? eller skal man fortsætte,falkn sagde:
det er så satans klenet, og jævligt, så tænker at det er 1000 gange lettere at bare spids, nu ligger første plov så nu kan jeg ikke røre dem, så nu får det blive som det bliver...
mvh
Kommer få købe stor skovl med spartelmasse senere... Noget er galt, og den første plov er limet..... Ved fandeme ikke hvordan det kan gå galt, når den første stav i ploven er lagt 1dag tidligere, med lim. Så det kan ikke have flyttet sig..... Meget spartelmasse og et stort tæppe så løser man det
men nu har man prøvet, og ved at det klarer man ikke. Uden almindelig klik er nok bedre for mig
arneri68 sagde:

Der ser du, det er den første plog, det virker som om staven ikke er 100%, så når jeg lægger den i, mangler der nogle mm, hvilket følger med hele vejen derefter
alle har lidt spalter, indtil man kommer i fase... Men det gik ikke så godt. Da der hele tiden kommer en række mere derefter
At den første plog, i dette tilfælde, staven er lidt for lang, hvilket gør, at jeg ikke kan få dem til at hænge helt sammen,
Det efterlades ikke meget plads til sjusk. Du kunne måske have sprunget over klister? Med søm eller skrue er der en lille justeringsmargen, selvom stavene ligger på plads. Får du blot den første plov rigtig, så er de andre meget nemmere.
Hvem har du handlet stavene af? Det kan selvfølgelig være lidt variation i længde. Jeg måtte nogle gange skifte en stav ud, hvis den var længere end en anden (oftest det som bliver problematisk). Især når man lægger det første plog, kan man ikke springe over sådanne sprækker uden at det får konsekvenser. Hvor meget tror du, der skal skiftes ud?
En mulighed er at tage dyksaven og save stavene langs med, så de bygger lige meget. Derefter fræse en ny rille med håndoverfræseren. Det gjorde jeg også nogle gange, når det stak af p.g.a. ujævnt underlag.
En mulighed er at tage dyksaven og save stavene langs med, så de bygger lige meget. Derefter fræse en ny rille med håndoverfræseren. Det gjorde jeg også nogle gange, når det stak af p.g.a. ujævnt underlag.