Forestiller sidste billede første plov? På det billede ligger det 3. stavpar forkert, og efter dem ligger de næste forkert.
Første plov er den, der ligger til venstre på siden af bilen, så kommer anden række, og de er
Bare prøve lagt, men opdagede fejl og har stoppet derefter.
sidder og overvejer, om man skal rive lortet op men nu er det jo limmet, så det bliver nok siddende som fanden, bare håber at man kan få det jævnt igen,...
så skal jeg også bestille mere gulv, hvilket betyder at enten må jeg tage af sted og hente det ca 5 mil enkelt vej, eller betale for fragten, så ved man ikke hvor lang tid det kan tage før man får det hjemme:S
MEN hvis jeg gør det, så vil jeg lægge et billede op, inden jeg begynder at sømme, så alle herinde kan godkende det, inden jeg fortsætter. Vil bare have lortet klart nu og har mistet al lyst til det, da man bare skal lave om hele tiden, og man forstår ikke rigtigt hvorfor, bare at der er noget galt et eller andet sted.
skal skaffe en ny klinkerflise, men vil tage den i MDF i stedet fra arbejdet, og bede dem i savværket om at skære en ud til mig med en cnc-maskine, så kan det ikke gå galt, forhåbentlig. skal maile dem jeg købte det af i morgen, og se om de kan sende en pakke til mig, håber det er nok, må regne lidt på det i morgen
i morgen efter arbejdet. 22.30 så vil jeg bryde op de, som jeg allerede har lagt
vil begynde på samme måde at måle ud midten på hver væg, og begynde mod en MDF plade denne gang, MEN så når jeg endelig fortsætter med at lægge, hvordan skal jeg nemmest og mest gnidningsfrit kontrollere, så jeg ikke skubber dem, så det blev som første gang, var lidt inde på at lægge hele rækken, altså lægge første stavene og derefter lægge hele vejen ud til flisen, og så lægge videre, men det er måske besværligt, og tager længere tid
Den metode virker ikke. Du skal lægge en række ad gangen.
1. Placer din plade på diagonalen meget omhyggeligt og bliv siddende på den, så den ikke flytter sig. Er det MDF, kan den være ret glat, så placér gerne noget gummi under, så den ligger stille.
2. Når du lægger de første 7-8 stave, vær ekstremt omhyggelig med, at de både bliver 90 grader og følger MDF-pladen, og så at du får dem ordentligt sammen. Læg den "næste" stav løst for at kontrollere, at du har den rette position på staven, inden du skyder. I billedet nedenunder, 2 løst på 1, 3 løst på 2 osv....
3. Sørg hele tiden for, at du følger din midterlinje, og at du altid får stavene samlet ordentligt. Nogle gange kan sporene skulle renses for træflis og andet for at det skal gå sammen. Sæt gerne 4 dykkere i alle stave i den første spor, så de ikke bevæger sig. Skal der justeres en halv mm, kan du slå lidt med gummiklubben.
Du bruger vel også løs fjeder i den første spor, går jeg ud fra? Dvs. B-stav til højre og A-stav til venstre?
Når du har lagt den første spor, lægger du derefter en række ad gangen og vender retningen op og ned langs med sporet, indtil du kommer ud forbi listekanten. Om du tager en hel side først og derefter den næste eller en række ad gangen, spiller ingen rolle.
Så nu var gulvet væk.... Godt lim må jeg sige, må tage til bræddegården i dag, og købe ardex a31 så jeg kan forsøge at spartle det lige igen,
Ved ikke om man bare skal spartle over alt, eller om man skal tage og slibe/skrab så meget lim som muligt før,
Så nu var det løst, bare lade det tørre til morgen, så skal jeg teste igen lægge gulvet hahahaha..... Får vi håbe at det går bedre denne gang, nu uden lim
Har nu målt 2cm fra midterlinjen, lagt min skabelon i mdf, sømmet den fast så den ikke kan bevæge sig, laseren er indstillet på 2cm så Det skal blive cc hele vejen
Den metode fungerer ikke. Du skal lægge en række ad gangen.
1. Placér din plade på diagonalen meget omhyggeligt og bliv så siddende på den, så den ikke flytter sig. Er det MDF kan den være ret glat, så læg gerne noget gummi under, så den ligger stille.
Jeg synes, det begynder at blive lidt skævt? Hvis man ser på laseren, følger den ikke nøjagtigt som på den allerførste stav, på den sidste.
Nu lægger jeg jo lidt skævt med nogle mm bevidst for at få midten frem, og så er det jo ikke helt 110% sikkert, at laseren står præcist, men kan man forsætte eller skal man give op?
Det vigtigste er, at du ikke får glipper. Hvis ploven langsomt går over midterlinjen med 2-3 mm på en strækning af 2-3 meter, tror jeg ikke, du vil se nogen glipper.
Stavene ser ganske rustikke ud med knaster osv. Er det et bevidst valg?
Jeg ser, at din venstrestav ikke har nogen fjeder i plovspidsen. Har du ikke højre og venstrestave? Se f.eks. lægningsanvisningen www.e-pages.dk/junckers/107/fullpdf/1.pdf
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.